ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţia de Transport Alternativ solicită preşedintelui Iohannis promulgarea în regim de urgenţă a Legii privind transportul alternativ

24 Octombrie 2019   |   AGERPRES

În document, APTA afirmă că, în opinia sa, COTAR s-a opus mereu concurenţei.

 
 
Asociaţia Profesională de Transport Alternativ (APTA) solicită preşedintelui Klaus Iohannis promulgarea în regim de urgenţă a Legii de aprobare a OUG nr. 39/2019 privind transportul alternativ.

"Asociaţia noastră se dezice total de faţă de scrisoarea deschisă ce v-a fost adresată de către o federaţie cu nume de confederaţie (COTAR). Prin felul în care au reacţionat, ne dăm seama pe cine reprezintă de fapt această federaţie (COTAR). Considerăm că aceste afirmaţii au fost făcute ca şi presiune la adresa instituţiei prezidenţiale, pentru a nu fi promulgată o lege ce este aşteptată de milioane de clienţi şi mii de firme ce îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu, lege ce este aşteptată de peste 4 ani de zile", se arată într-o scrisoare deschisă trimisă miercuri de APTA preşedintelui României.


În document, APTA afirmă că, în opinia sa, COTAR s-a opus mereu concurenţei.

"Această federaţie (COTAR), de-a lungul timpului, s-a opus mereu concurenţei, a controlat mafia din taximetrie şi a beneficiat direct de foloase în acest sens. Odată cu apariţia serviciilor de transport alternativ, practic tot monopolul deţinut de aceştia s-a ruinat, totul datorându-se concurenţei directe. În ultimii 4 ani, aceste servicii au făcut ca milioane de clienţi să fie mult mai mulţumiţi atât din punct de vedere al calităţii serviciilor, al siguranţei pasagerilor, precum şi transparenţa fiscală oferită de aceste platforme digitale, practic nu există nimic nefacturat, ceea ce înseamnă bani la bugetul statului, opus afirmaţiilor făcute de federaţia (COTAR) şi anume, platforme ce promovează pirateria în transporturi. Domnule preşedinte, DNA ar trebui după cum afirmă această federaţie cu nume de confederaţie (COTAR), să verifice cesiunile făcute cu autorizaţiile taxi şi falimentele firmelor de unde au plecat aceste autorizaţii în ultimii 9 ani şi nu pe parlamentarii ce au votat OUG 39/2019, adică majoritatea absolută a Camerei Deputaţilor, prezentă la şedinţa de plen din 22.10.2019, şedinţă la care se face referire. Domnule preşedinte, întotdeauna cântăriţi bine deciziile luate, vă rugăm ca şi de această dată să cântăriţi la fel", se spune în scrisoarea deschisă.

La rândul său, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) i-a solicitat miercuri preşedintelui României, Klaus Iohannis, să nu promulge Legea transportului alternativ, în forma votată recent de Parlament.

Într-o scrisoare deschisă semnată de preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, şi transmisă Administraţiei Prezidenţiale, reprezentanţii transportatorilor arată că această lege nu face decât să favorizeze companiile care au sfidat legislaţia din România, timp de 4 ani şi jumătate, iar votul "pe repede înainte" dat de parlamentari pentru a legaliza ceea ce până în prezent a funcţionat ca "piraterie" ar trebui, mai întâi, cercetat de DNA.

"Votul 'pe repede înainte' dat de parlamentari pentru a legaliza cu celeritate ceea ce până în prezent a funcţionat în afara cadrului legal, ca "piraterie", ar trebui, mai întâi cercetat de DNA, având în vedere faptul că în România nu se poate face lobby legal, ci doar trafic de influenţă, iar acţiunea concertată a parlamentarilor are semne clare de rezultat al unui lobby internaţional, astfel încât se poate considera că există suspiciuni rezonabile de trafic de influenţă", se precizează în documentul citat.

Pe de altă parte, Confederaţia subliniază că, deşi au primit o perioadă de patru luni pentru a intra în legalitate, operatorii care fac transport alternativ nu s-au conformat legii astfel încât au mai solicitat o amânare suplimentară de 4 luni.

"Prelungirea cu încă patru luni a perioadei de intrare în legalitate, pentru cei care fac "transport alternativ" de tip "ridesharing", deşi nu au funcţionat într-un cadru legal, timp de 4 ani şi jumătate. Deşi acestor transportatori neautorizaţi şi nelicenţiaţi li s-a mai acordat o perioadă de 4 luni, pentru a intra în legalitate, nici măcar aşa nu s-au conformat cerinţelor legii făcute special pentru ei şi au mai cerut o amânare de încă patru luni - lucru ce nu s-a mai întâmplat în in istoria legiferării din România, după 1990 - şi care arată în mod evident favorizarea unor companii, în detrimentul celor care au funcţionat legal, în ultimii 30 de ani. Atât legislaţia din România, cât şi cea internaţională, prevăd egalitatea de drepturi şi obligaţii pentru toate companiile care desfăşoară activităţi într-un anumit domeniu, iar această nouă lege prevede condiţii speciale doar pentru unele companii, favorizându-le în detrimentul celor care până acum au îndeplinit toate condiţiile prevăzute de lege pentru obţinerea licenţelor de transport şi au plătit către statul român taxe şi impozite, conform legii", se mai arată în scrisoarea deschisă transmisă preşedintelui României.

Camera Deputaţilor, for decizional, a adoptat, marţi, proiectul de Lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto intermediate prin platforme digitale.

Persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa prevederilor menţionate beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4387 / 5559
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...