
Transportul rutier de persoane - liberalizat prin servicii regulate interjudeţene. Legea, la promulgare
16 Mai 2023
AgerpresProiectul de lege a fost adoptat de Senat, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
Transportul rutier de persoane va fi liberalizat prin servicii regulate interjudeţene, au decis luni deputaţii, prin adoptarea unui proiect de lege pentru reglementarea, modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului 27/2011 privind transporturile rutiere.
S-au înregistrat 192 de voturi "pentru", 46 de voturi contra şi trei abţineri.
Iniţiativa legislativă urmăreşte, potrivit expunerii de motive, liberalizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate interjudeţene.
Potrivit proiectului, autorizaţia de transport naţional de persoane este documentul pe baza căruia operatorul de transport rutier are dreptul să efectueze operaţiuni de transport rutier naţional contra cost de persoane prin servicii regulate interjudeţene sau servicii regulate speciale interjudeţene, pe un anumit traseu.
S-au înregistrat 192 de voturi "pentru", 46 de voturi contra şi trei abţineri.
Iniţiativa legislativă urmăreşte, potrivit expunerii de motive, liberalizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate interjudeţene.
Potrivit proiectului, autorizaţia de transport naţional de persoane este documentul pe baza căruia operatorul de transport rutier are dreptul să efectueze operaţiuni de transport rutier naţional contra cost de persoane prin servicii regulate interjudeţene sau servicii regulate speciale interjudeţene, pe un anumit traseu.
Programul de transport pentru serviciile regulate interjudeţene reprezintă programul întocmit şi aprobat de autoritatea competentă, prin care se stabilesc traseele, graficele de circulaţie, numărul autovehiculelor necesare, precum şi capacitatea de transport minimă în vederea efectuării transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate interjudeţene până la data de 30.06.2023.
Capacitatea de transport a autovehiculului este dată de numărul de locuri pe scaune înscris în certificatul de clasificare pe stele sau categorii.
Reţeaua de mobilitate rutieră naţională reprezintă, potrivit proiectului de lege, totalitatea curselor efectuate pe teritoriul României de operatorii de transport rutier în baza autorizaţiilor de transport naţional de persoane eliberate pentru servicii regulate interjudeţene.
Potrivit proiectului, începând cu 1 iulie 2023, transportul rutier contra cost de persoane interjudeţean se efectuează de către operatorii de transport rutier numai cu autobuze la bordul cărora se află, pe toată durata transportului, o copie conformă a licenţei comunitare, autorizaţia de transport naţional de persoane însoţită de graficul de circulaţie în cazul serviciilor regulate interjudeţene şi regulate speciale interjudeţene sau documentul de transport corespunzător serviciilor ocazionale, după caz.
Tot de la 1 iulie 2023, serviciile regulate interjudeţene şi regulate speciale interjudeţene se pot efectua de către operatorii de transport rutier numai în baza autorizaţiei de transport naţional de persoane însoţită de graficul de circulaţie anexă aferent cursei regulate interjudeţene pentru care a fost emisă aceasta, respectiv de graficul de circulaţie anexă aferent curselor respectivului serviciu regulat special interjudeţean.
Pe autorizaţia de transport naţional de persoane se vor menţiona minimum următoarele informaţii: tipul serviciului; denumirea traseului; perioada de valabilitate. În cazul serviciilor regulate interjudeţene, perioada de valabilitate maximă a autorizaţiei de transport naţional de persoane este de 3 ani.
Autorizaţia de transport naţional de persoane pentru servicii regulate speciale interjudeţene este eliberată operatorului de transport care a încheiat contractul cu beneficiarul transportului. Cererile de eliberare a autorizaţiilor de transport naţional de persoane se depun cu minimum 90 de zile înainte de data expirării valabilităţii acestora.
Staţiile intermediare care nu asigură menţinerea şi stimularea concurenţei şi a unui mediu concurenţial normal vor fi eliminate din graficul de circulaţie.
Deputatul USR Ionuţ Moşteanu a criticat proiectul, apreciind că acesta este "pentru o mafie a transportului public protejată politic".
"A dispărut interesul public şi interesul public este acela al unui transport decent, predictibil, în condiţii civilizate şi la un preţ bun. (...) România dovedeşte încă odată că PNL şi PSD nu pot face acest lucru - un transport civilizat", a susţinut Moşteanu, care a arătat că partea de serviciu public ar fi trebuit subvenţionată de stat.
Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 958 / 5561 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Decizie ÎCCJ: O victorie fiscală de referință în materia cheltuielilor intra-grup internațional și a reciclării deșeurilor de ambalaje, obținută de avocații Mușat & Asociații | Echipă interdisciplinară, coordonată de partenerii Angela Porumb și Răzvan Graure
Avocații PNSA au stat alături de compania locală Bit Soft în tranzacția prin care grupul canadian Volaris a intrat pe piața românească a tehnologiei pentru ospitalitate. Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...