
Companiile se pot înregistra în sistemul de regim special de TVA One Stop Shop, pe site-ul ANAF
05 Aprilie 2021
AgerpresUtilizarea sistemului este opţională.
Portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, oferă de la începutul lunii aprilie posibilitatea înregistrării electronice în sistemul de regim special de TVA One Stop Shop (OSS), se menţionează într-un comunicat remis luni de instituţie.
Conform prevederilor Directivei TVA nr. 112/2006 referitoare la implementarea "pachetului TVA privind comerţul electronic", întregul sistem One Stop Shop va deveni operaţional din 1 iulie 2021, facilitând companiilor declararea electronică şi plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri şi servicii Business-to-Consumer (BTC), potrivit comunicatului.
Utilizarea sistemului este opţională.
One Stop Shop oferă companiilor varianta de a nu se mai înregistra şi de a nu mai declara TVA în fiecare dintre statele membre UE în care datorează TVA, ci să beneficieze de servicii electronice pentru îndeplinirea acestor obligaţii prin intermediul Statului Membru de Identificare.
Scopul dezvoltării OSS este de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri prin simplificarea procedurii de declarare şi plată a TVA pentru Business-to-Consumer, de facilitare a comerţului transfrontalier şi de combatere a fraudei TVA.
Conceptul de administrare fiscală implementat de la 1 ianuarie 2015 prin schema Mini One Stop Shop este extins prin One Stop Shop şi va acoperi trei scheme speciale puse la dispoziţia contribuabililor: schema non-UE pentru furnizarea de servicii electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune sau televiziune de către persoane impozabile nestabilite în UE va fi extinsă pentru toate tipurile de servicii transfrontaliere către consumatori finali din UE (B2C); schema UE pentru furnizarea intracomunitară de servicii electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune sau televiziune va fi extinsă pentru toate tipurile de servicii intracomunitare business-to-consumer (de la persoana impozabilă către consumatori finali), pentru livrări de bunuri interne prin intermediul interfeţelor electronice şi pentru vânzări intracomunitare de bunuri, la distanţă; schemă nouă de import pentru vânzările la distanţă de bunuri importate din state şi teritorii terţe către consumatori din UE până la valoarea de 150 euro. Modificarea faţă de sistemul actual de import vizează faptul că vânzătorul va colecta TVA la vânzarea către consumatorii UE şi va declara şi plăti TVA către statul membru de identificare din cadrul OSS. Aceste bunuri vor beneficia de scutire de TVA la import, facilitându-se interfaţa cu sistemul vamal.
În practică, o persoană impozabilă care este înregistrată în regimul special de TVA OSS într-un stat membru UE (statul membru de identificare) va transmite electronic declaraţii de TVA OSS în care sunt detaliate livrările care pot fi declarate în sistemul respectiv OSS împreună cu TVA datorată. Declaraţia TVA este transmisă trimestrial în schema UE şi schema non-UE şi lunar în schema de import. Aceste declaraţii de TVA OSS sunt apoi transmise de către statul membru de identificare către statele membre de consum corespunzătoare printr-o reţea de comunicaţii securizată. Ulterior, statul membru de identificare efectuează şi transferul către statul membru de consum a plăţii TVA cuvenite, încasată de la contribuabil.
Declaraţia de TVA OSS nu înlocuieşte declaraţia de TVA pe care o persoană impozabilă trebuie să o depună în temeiul obligaţiilor sale interne de TVA, precizează ANAF.
Ghidul "One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop", care oferă informaţii aferente înregistrării, declarării şi plăţii TVA, este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene, la adresa https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en. Varianta în limba română va fi disponibilă în perioada următoare.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2595 / 5542 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Grupul Ion Moș în achiziția brandului românesc Lucas Bites, o etapă importantă în strategia de expansiune a grupului. Echipa de proiect, coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Head of Corporate ̸ M&A)
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
Kinstellar, local counsel în regiunea CEE pentru GTCR, cumpărătorul Zentiva, într-o tranzacție de 4,1 miliarde euro. Rusandra Sandu (Partner) a coordonat echipa în jurisdicția locală | Kirkland & Ellis și Freshfields au fost lead counsels
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...