ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul a stabilit obligaţii suplimentare pentru agenţiile de intermediere a lucrătorilor români în străinătate

29 Aprilie 2021   |   AGERPRES

La finalul şedinţei de Guvern în cadrul căreia a fost prezentată ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, şi-a exprimat regretul că foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate fără să apeleze la agenţiile de intermediere.

 
 
Agenţiile de plasare de personal care intermediază angajarea lucrătorilor români în străinătate vor avea mai multe obligaţii faţă de muncitorii români, în urma unei ordonanţe de urgenţă adoptată miercuri de Guvern, se menţionează într-un comunicat remis de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

"Astfel, pentru asigurarea aceluiaşi grad de protecţie a cetăţenilor români, indiferent dacă aceştia apelează la serviciile unui agent de plasare a forţei de muncă român sau la serviciile unui furnizor de servicii de plasare din alt stat membru al Uniunii Europene care desfăşoară pe teritoriul României activităţi de mediere şi plasare a forţei de muncă, sunt stabilite aceleaşi obligaţii: efectuarea în mod gratuit a activităţii de mediere a cetăţenilor români în vederea angajării în străinătate, fără perceperea de comisioane, tarife sau taxe; încheierea contractelor de mediere în formă scrisă şi asigurarea încheierii contractului individual de muncă sau a documentului echivalent din statul de destinaţie atât în limba statului în care se află stabilit sau îşi desfăşoară activitatea angajatorul, cât şi în limba română; punerea contractului la dispoziţia lucrătorului român înainte de plecarea acestuia din ţară", se precizează în comunicatul MMPS.


La finalul şedinţei de Guvern în cadrul căreia a fost prezentată ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, şi-a exprimat regretul că foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate fără să apeleze la agenţiile de intermediere.

"În legătură cu românii care lucrează în străinătate, prin ordonanţa de urgenţă de astăzi ţintim accesarea muncii în străinătate prin intermediul agenţiilor de mediere. Din nefericire, foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate în afara agenţilor de mediere sau agenţiilor de mediere. Lucrul acesta este posibil datorită circulaţiei libere a forţei de muncă, însă statul nu poate să sprijine şi să urmărească modul în care sunt trataţi şi ajung în ţara care îi primeşte să muncească românii care accesează tipul acesta de muncă. Cunoaşteţi foarte bine ce derapaje au fost în anii precedenţi - aglomerări în aeroporturi, în punctele de transport, aglomerări la frontiere, condiţii de muncă insalubre sau chiar abuzuri din partea angajatorilor. De aceea Ministerul Muncii, în parteneriat cu agenţiile de transport internaţional şi agenţiile de mediere, a propus aceste modificări la legislaţia privind drepturile lucrătorilor în străinătate, astfel încât în momentul în care se preiau de către agenţiile de transport români care pleacă să muncească în străinătate aceştia să fie grupaţi în funcţie de locul de muncă pe care şi-l aleg. De asemenea, în momentul în care preiau angajaţi pentru o anumită ţară, să fie lăsaţi la punctul de destinaţie al angajatorului. Documentaţia să fie făcută în limba maternă şi de asemenea, la preluare să fie informaţi cu privire şi la condiţiile de trecere a frontierei şi la condiţiile de muncă obligatorii pe care românii noştri le au în ţările în care merg să lucreze", a menţionat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a mai prezentat, într-o postare pe Facebook, şi celelalte prevederi din cadrul ordonanţei de urgenţă adoptată miercuri, respectiv informarea lucrătorilor cu privire la condiţiile speciale de intrare în ţara de destinaţie şi la regulile care trebuie respectate şi asigurarea transportului internaţional al lucrătorilor, cu firme autorizate, către acelaşi loc de muncă din statul de destinaţie, dacă sunt grupuri mai mari de 10 persoane.

De asemenea, în ordonanţă se prevede verificarea documentelor necesare accesului în statul de destinaţie, anterior deplasării lucrătorilor, pentru a evita situaţiile în care cetăţenilor români nu li se permite intrarea în statul unde urmează să muncească; notificarea ITM privind forţa de muncă plasată, cu 5 zile înainte de plecarea lucrătorilor din ţară; obligaţia de a păstra contractul de mediere şi contractul individual de muncă, în limba română şi în limba statului angajatorului, pentru o perioadă de trei ani de la data încetării lor, pentru a le pune la dispoziţia inspectorilor de muncă, cu ocazia controlului; transmiterea lunară (nu trimestrială, cum se prevede în prezent) către ITM a situaţiei privind contractele de mediere încheiate şi persoanele angajate în străinătate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2396 / 5422
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
EximAsig, parte a Grupului Exim Banca Românească, preia Asito Kapital. KPMG Legal a asistat cumpărătorul
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers în M&A de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA, evidențiat de Legal 500 în categoria Leading Partners în practica de fuziuni și achiziții: ”Apariția unui nou val de antreprenori care se maturizează de la an al an, apariția unui numar record de fonduri de investiții ̸ private-equity și faptul că acestea cred în existența unor ținte de achiziție, sunt de natură să dea încredere”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...