ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvernul a stabilit obligaţii suplimentare pentru agenţiile de intermediere a lucrătorilor români în străinătate

29 Aprilie 2021   |   AGERPRES

La finalul şedinţei de Guvern în cadrul căreia a fost prezentată ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, şi-a exprimat regretul că foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate fără să apeleze la agenţiile de intermediere.

 
 
Agenţiile de plasare de personal care intermediază angajarea lucrătorilor români în străinătate vor avea mai multe obligaţii faţă de muncitorii români, în urma unei ordonanţe de urgenţă adoptată miercuri de Guvern, se menţionează într-un comunicat remis de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

"Astfel, pentru asigurarea aceluiaşi grad de protecţie a cetăţenilor români, indiferent dacă aceştia apelează la serviciile unui agent de plasare a forţei de muncă român sau la serviciile unui furnizor de servicii de plasare din alt stat membru al Uniunii Europene care desfăşoară pe teritoriul României activităţi de mediere şi plasare a forţei de muncă, sunt stabilite aceleaşi obligaţii: efectuarea în mod gratuit a activităţii de mediere a cetăţenilor români în vederea angajării în străinătate, fără perceperea de comisioane, tarife sau taxe; încheierea contractelor de mediere în formă scrisă şi asigurarea încheierii contractului individual de muncă sau a documentului echivalent din statul de destinaţie atât în limba statului în care se află stabilit sau îşi desfăşoară activitatea angajatorul, cât şi în limba română; punerea contractului la dispoziţia lucrătorului român înainte de plecarea acestuia din ţară", se precizează în comunicatul MMPS.


La finalul şedinţei de Guvern în cadrul căreia a fost prezentată ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, şi-a exprimat regretul că foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate fără să apeleze la agenţiile de intermediere.

"În legătură cu românii care lucrează în străinătate, prin ordonanţa de urgenţă de astăzi ţintim accesarea muncii în străinătate prin intermediul agenţiilor de mediere. Din nefericire, foarte mulţi români aleg să lucreze în străinătate în afara agenţilor de mediere sau agenţiilor de mediere. Lucrul acesta este posibil datorită circulaţiei libere a forţei de muncă, însă statul nu poate să sprijine şi să urmărească modul în care sunt trataţi şi ajung în ţara care îi primeşte să muncească românii care accesează tipul acesta de muncă. Cunoaşteţi foarte bine ce derapaje au fost în anii precedenţi - aglomerări în aeroporturi, în punctele de transport, aglomerări la frontiere, condiţii de muncă insalubre sau chiar abuzuri din partea angajatorilor. De aceea Ministerul Muncii, în parteneriat cu agenţiile de transport internaţional şi agenţiile de mediere, a propus aceste modificări la legislaţia privind drepturile lucrătorilor în străinătate, astfel încât în momentul în care se preiau de către agenţiile de transport români care pleacă să muncească în străinătate aceştia să fie grupaţi în funcţie de locul de muncă pe care şi-l aleg. De asemenea, în momentul în care preiau angajaţi pentru o anumită ţară, să fie lăsaţi la punctul de destinaţie al angajatorului. Documentaţia să fie făcută în limba maternă şi de asemenea, la preluare să fie informaţi cu privire şi la condiţiile de trecere a frontierei şi la condiţiile de muncă obligatorii pe care românii noştri le au în ţările în care merg să lucreze", a menţionat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a mai prezentat, într-o postare pe Facebook, şi celelalte prevederi din cadrul ordonanţei de urgenţă adoptată miercuri, respectiv informarea lucrătorilor cu privire la condiţiile speciale de intrare în ţara de destinaţie şi la regulile care trebuie respectate şi asigurarea transportului internaţional al lucrătorilor, cu firme autorizate, către acelaşi loc de muncă din statul de destinaţie, dacă sunt grupuri mai mari de 10 persoane.

De asemenea, în ordonanţă se prevede verificarea documentelor necesare accesului în statul de destinaţie, anterior deplasării lucrătorilor, pentru a evita situaţiile în care cetăţenilor români nu li se permite intrarea în statul unde urmează să muncească; notificarea ITM privind forţa de muncă plasată, cu 5 zile înainte de plecarea lucrătorilor din ţară; obligaţia de a păstra contractul de mediere şi contractul individual de muncă, în limba română şi în limba statului angajatorului, pentru o perioadă de trei ani de la data încetării lor, pentru a le pune la dispoziţia inspectorilor de muncă, cu ocazia controlului; transmiterea lunară (nu trimestrială, cum se prevede în prezent) către ITM a situaţiei privind contractele de mediere încheiate şi persoanele angajate în străinătate.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2096 / 5122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...