ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă

29 Aprilie 2021   |   AGERPRES

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

 
 
Angajatorii şi salariaţii vor putea folosi semnătura electronică la încheierea contractului de muncă, în urma unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului adoptată miercuri prin care se extinde utilizarea semnăturii electronice în relaţiile de muncă, a anunţat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, pe Facebook.

"Extinderea utilizării semnăturii electronice în relaţiile de muncă şi simplificarea prevederilor privind telemunca sunt măsuri care vin în sprijinul companiilor şi angajaţilor, în această perioadă de pandemie. Prin prevederile adoptate astăzi în şedinţa de Guvern: companiile vor putea folosi semnătura electronică în relaţiile cu instituţiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relaţiilor de muncă; la încheierea contractului individual de muncă, părţile vor putea să utilizeze semnătura electronică avansată sau calificată însoţită de marca temporală şi sigiliul electronic calificat al angajatorului, fără ca acest lucru să poată fi însă impus angajatului de către angajator", a menţionat Raluca Turcan.


De asemenea, semnătura electronică va putea fi folosită şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă, a precizat ministrul Muncii.

"Semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoţită de marca temporală se vor folosi şi în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea şi securitatea în muncă", a afirmat Raluca Turcan.

Pe de altă parte, actul normativ aprobat miercuri de Guvern reformulează definiţia telemuncii şi elimină sintagma "cel puţin o zi pe lună" în contextul în care, în momentul de faţă, această formă de organizare a muncii se desfăşoară în mod regulat, se precizează într-un comunicat al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS).

În acelaşi timp, salariatul care îşi desfăşoară activitatea în telemuncă are obligaţia de a respecta şi asigura confidenţialitatea informaţiilor utilizate în timpul desfăşurării activităţii, potrivit comunicatului MMPS.

"Activitatea angajaţilor care lucrează în telemuncă este verificată prin utilizarea tehnologiei informaţiei, iar instruirea cu privire la utilizarea echipamentelor necesare activităţii poate fi realizată online", a precizat Raluca Turcan.

În conferinţa de presă de după şedinţa de Guvern de miercuri, ministrul Muncii a explicat că prin utilizarea semnăturii electronice un angajat care optează pentru telemuncă nu mai e obligat să meargă la sediul angajatorului pentru a semna documentul.

"Tot această ordonanţă de urgenţă adoptată astăzi va permite ca telemunca să fie mult mai uşor accesată. În momentul de faţă avem aproximativ 400.000 de angajaţi care lucrează în telemuncă, comparativ cu aproximativ 50.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Deci practic o creştere de 8 ori a numărului de angajaţi în telemuncă presupune şi simplificarea acestei activităţi, redefinirea acestei activităţi, precum şi detalii cu privire la modul în care sunt folosite informaţiile în telemuncă, cum se face arhivarea activităţii în telemuncă şi de asemenea cum poate fi ea accesată propriu-zis în relaţia angajat-angajator. Aceste proiecte, semnătura electronică şi telemunca, sunt legate între ele, pentru că dacă un angajat optează pentru telemuncă nu mai este nevoie să se deplaseze la sediul angajatorului, aşa cum trebuia să facă până acum să semneze olograf faptul că optează pentru telemuncă şi apoi să se retragă la domiciliu", a comentat Raluca Turcan.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2109 / 5134
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...