ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Finanţelor propune neimpozitarea cheltuielilor pentru testarea COVID-19 a angajaţilor

16 Octombrie 2020   |   Agerpres

Potrivit MFP, statul român asigură testarea gratuită a populaţiei care prezintă simptome ale noului coronavirus, precum şi pentru persoanele identificate drept contacţi direcţi ai celor îmbolnăviţi şi care prezintă cel puţin unul dintre simptomele virusului.

 
 
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a propus deductibilitatea cheltuielilor efectuate de firme sau PFA pentru testarea voluntară a angajaţilor în vederea depistării COVID-19, concomitent cu scutirea de la plata contribuţiilor şi impozitelor pentru aceste sume, care ar fi fost înregistrate drept beneficii salariale, conform unui comunicat al instituţiei.
 
Potrivit MFP, statul român asigură testarea gratuită a populaţiei care prezintă simptome ale noului coronavirus, precum şi pentru persoanele identificate drept contacţi direcţi ai celor îmbolnăviţi şi care prezintă cel puţin unul dintre simptomele virusului.
 
Prevederea are în vedere cheltuielile pe care le înregistrează angajatorul sau plătitorul pentru testarea voluntară a angajaţilor, întrucât Codul Fiscal nu reglementa o astfel de situaţie, iar pentru sumele respective firmele ar fi fost obligate să plătească contribuţii de asigurări, ceea ce creştea semnificativ costurile aferente investigaţiei.
 
Posibilitatea încadrării acestor cheltuieli în categoria cheltuielilor deductibile se acordă contribuabililor care desfăşoară activitatea individual sau într-o formă de asociere, pentru perioada în care este instituită starea de urgenţă sau de alertă.
 
Proiectul de act normativ propune completarea prevederilor Codului fiscal în sensul introducerii în categoria veniturilor din salarii şi asimilate salariilor neimpozabile şi care nu sunt cuprinse în baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale a avantajelor reprezentând contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator/plătitor cu efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infecţiei COVID-19, la iniţiativa angajatorului/plătitorului, pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor.
 
Pentru plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, în cadrul sistemului de impozitare actual nu se aplică un regim de deducere a cheltuielilor de natură salarială, prin urmare în cazul acestora, contravaloarea cheltuielilor suportate de angajator pentru efectuarea testelor medicale de diagnosticare a infecţiei COVID-19 nu se poate scade din baza impozabilă.
 
Regimul fiscal aplicabil plătitorilor de impozit pe veniturile microîntreprinderilor este similar şi în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe venit potrivit prevederilor Titlului IV - Impozitul pe venit din Codul fiscal, care desfăşoară activităţi pentru care venitul net anual se determină pe baza normelor de venit.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 47 / 15951
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Banking & Finance
Firma de avocatură Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică fondurilor de capital de risc GapMinder Venture Partners și DayOne Capital, cu privire la investiția lor comună în startup-ul românesc Soleadify
ANAF are un plan de acţiune pentru recuperarea obligaţiilor fiscale neachitate în perioada pandemiei | Situația îndemnă la prudență și analiză, spun avocații NNDKP specializați în fiscalitate. Adaptabilitatea şi o bună comunicare în cadrul echipei sunt elemente cruciale în momente de criză, iar capacitatea de reacţie rapidă a consultantului şi avocatului este, de asemenea, esenţială
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Corporate | M&A
CEZ Group a aprobat vânzarea activelor din România către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets. Tranzacţia asistată de avocații TZA și RTPR va fi supusă aprobării CSAT şi Autorităţii Europene Antitrust
Avocații TZA specializați în Drept bancar spun că din a doua jumătate a anului au revenit mandatele tradiţionale în Banking & Finance. Gabriela Anton, Partener: Trendul din ultimele luni ne-a depășit așteptările. Acum lucrăm în paralel la un număr mai mare de mandate de acest tip, peste nivelul anului trecut
RTPR, alături de Innova la achiziția PayPoint și Payzone. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Mihul (Senior Associate) au coordonat echipa
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță ̸ Dreptul muncii
Mandate unice și complexe pentru avocații de Banking & Finance de la Popescu & Asociații. Investitorii sunt mai atenți în privința tranzacțiilor, analizele - mai amănunțite, dar crește numărul solicitărilor de finanțare, spun avocații. Firma are cinci mandate de finanțare în desfășurare pentru jucători-cheie, atât locali, cât și internaționali
Cum își alege DLA Piper viitorii colaboratori din România. Ce trebuie sa știe stagiarii care vor să se alăture uneia dintre cele mai puternice firme globale de avocați
LegiTeam | Position available: Associate, Litigation - DLA Piper
Cristian Vlaicu, noul partener și coordonator al departamentului de Drept Bancar și Financiar din cadrul firmei de avocatură Stratulat Albulescu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...