ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Proiect PNL: Şedinţele AGA să poată fi desfăşurate online, iar votul să fie electronic

25 Mai 2023   |   Agerpres

Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.

 
 
Şedinţele Adunărilor Generale ale Acţionarilor unei societăţi ar putea fi organizate şi online, iar acţionarii sau asociaţii ar putea vota electronic, potrivit unui proiect legislativ depus la Parlament de mai mulţi parlamentari liberali.

Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 31/1990 privind societăţile şi a fost semnată de 37 deputaţi PNL.

Potrivit proiectului, acţionarii sau asociaţii, în persoană sau prin reprezentanţi, vor putea fi prezenţi, participa şi vota fizic sau online în cadrul AGA.

"Dacă societatea o permite, acţionarii sau asociaţii vor putea participa la adunările generale online, prin mijloace electronice, cu respectare următoarelor condiţii: a) asigurarea transmisiunii audio şi video în timp real a adunării generale pentru toţi participanţii; b) comunicarea bidirecţională în timp real, care permite acţionarilor sau asociaţiilor să se adreseze de la distanţă adunării generale; c) un sistem de vot prin corespondenţă ori electronic, înaintea sau în cursul adunării generale, care să asigure identificarea acţionarilor sau asociaţilor, securitatea comunicării electronice, verificarea ulterioară a modului în care s-a votat şi posibilitatea ca fiecare acţionar sau asociat prezent în cadrul adunării să îşi poată verifica votul exercitat", prevede actul normativ.


De asemenea, actele juridice adoptate în cadrul adunării generale desfăşurate online vor fi semnate cu semnătură electronică calificată sau, după caz, cu sigiliu electronic calificat.

Valabilitatea operaţiunilor şi actelor încheiate prin intermediul mijloacelor online se va face prin orice mijloc de probă.

Iniţiatorii susţin, în expunerea de motive a proiectului, că "transformarea digitală a revoluţionat modul în care societăţile îşi desfăşoară activităţile şi îşi administrează operaţiunile", iar, în acest context, "dreptul societăţilor trebuie să se adapteze la noile realităţi ale lumii digitale pentru a răspunde nevoilor crescânde ale acţionarilor şi asociaţiilor".

Ei au menţionat că, în medie, o societate pe acţiuni are între două şi patru adunări generale pe an, o situaţie similară fiind şi în cazul celorlalte forme de societate.

"În prezent Legea 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă permite votul electronic în adunările generale în cazul societăţilor pe acţiuni listate la bursă. Propunerea legislativă îşi propune permiterea participării şi votului online, la distanţă, în cazul tuturor societăţilor în comandită simplă, comandită pe acţiuni, în nume colectiv, respectiv a societăţilor cu răspundere limitată şi a societăţilor pe acţiuni. Modificarea legislativă propusă ar unifica cadrul normativ privind votul în adunările generale ale societăţilor reglementând în legea privind societăţile posibilitatea folosirii sistemelor electronice de vot", au mai indicat iniţiatorii actului normativ.

Potrivit acestora, în prezent procedura de vot utilizată în cadrul societăţilor pe acţiuni "nu este ancorată în realităţile lumii digitale".

"Sistemul de vot electronic ar putea oferi avantaje majore atât pentru asociaţi şi acţionari, cât şi pentru societăţi ca persoane juridice titulare de drepturi şi obligaţii", au completat iniţiatorii, adăugând că s-ar putea reduce costurile şi timpul necesar organizării adunărilor generale, ar putea creşte participarea, transparenţa şi securitatea procesului de vot, s-ar putea reduce riscul de fraude şi erori.

De asemenea, prin digitalizarea societăţilor ar putea creşte eficienţa şi s-ar economisi timp.

"Participarea online la adunările generale permite membrilor să se conecteze şi să voteze rapid, fără a fi nevoie să călătorească şi să participe personal. Acest lucru este deosebit de relevant în cazul acţionarilor şi asociaţilor care locuiesc în alte localităţi sau ţări. Participarea digitală la adunările generale poate reduce semnificativ costurile pentru societăţi şi acţionari, costurile de călătorie, cazare şi organizare a evenimentului", au mai arătat aceştia.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, Camera Deputaţilor fiind for decizional.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 489 / 5122
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...