ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum

24 Octombrie 2024   |   Agerpres

Nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent.

 
 
Tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie vor fi stabilite printr-un mecanism bazat pe Indicele Preţurilor de Consum (IPC), a anunţat joi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

"În cadrul ultimei şedinţe a Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie datorate de furnizorii de telefonie şi a purtat o ultimă rundă de discuţii pe marginea proiectului de decizie care stabileşte procedura de informare pentru furnizorii de servicii intermediare. Decizia revizuieşte tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie şi introduce un mecanism predictibil şi transparent de stabilire a acestora bazat pe Indicele Preţului de Consum (IPC) - care ia în calcul evoluţiile preţurilor. De asemenea, clarifică modalităţile de încasare în anumite cazuri a căror nevoie de reglementare a reieşit din practică", se arată într-un comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES.


Potrivit sursei citate, nivelul tarifelor de utilizare pentru majoritatea categoriilor de numerotaţie a fost stabilit în anul 2007, situându-se printre cele mai scăzute din Europa, şi nu a mai fost modificat până în prezent. Pentru revizuirea tarifelor, Autoritatea a aplicat la tarifele actuale Indicele Preţurilor de Consum (IPC lunar) publicat de către Institutul Naţional de Statistică (INS), aferent perioadei septembrie 2007 - iunie 2024.

"Tarifele revizuite sunt în continuare unele dintre cele mai mici tarife de utilizare a resurselor de numerotaţie din zona europeană. Spre exemplu, tarife similare sau mai mici sunt stabilite în Cipru, Finlanda, Italia, Ţările de Jos, Norvegia, Republica Slovacă şi mai mari în Bulgaria, Croaţia, Estonia, Franţa, Grecia, Ungaria, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Spania, Elveţia sau Turcia. În plus, în unele ţări (de exemplu Cipru, Italia, Ţările de Jos, Republica Slovacă, Grecia, Ungaria, Portugalia, Elveţia), pe lângă tariful anual de utilizare se plăteşte şi un tarif administrativ care este aplicabil la alocarea resurselor de numerotaţie. ANCOM nu percepe tarif administrativ la alocarea resurselor de numerotaţie", se precizează în comunicat.

ANCOM a anunţat, totodată, că, pentru a oferi predictibilitate, în luna noiembrie a fiecărui an, va stabili şi publica tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie pentru anul următor.

Decizia va fi transmisă spre publicare în Monitorul Oficial al României şi va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2025.

Pe de altă parte, prin stabilirea unei proceduri de informare ce trebuie parcursă de furnizorii de servicii intermediare al căror loc de stabilire este în România (ori al căror reprezentant legal este stabilit în România), ANCOM, în calitatea sa de coordonator al serviciilor digitale, urmăreşte cunoaşterea furnizorilor din România, în sensul prevederilor Legii nr. 50/2024.

Procedura de informare se va aplica atât furnizorilor de servicii intermediare existenţi la data intrării în vigoare a deciziei, cât şi celor care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puţin unul dintre următoarele tipuri de servicii intermediare: simplă transmitere, stocare în cache, găzduire sau motoare de căutare online.

Astfel, furnizorii de servicii intermediare care îşi au locul principal de stabilire în România ori care au un reprezentant legal stabilit în România trebuie să transmită ANCOM, la adresa informare.dsa@ancom.ro, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la data intrării în vigoare a deciziei, după caz, informarea prevăzută la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 50/2024, conţinând datele lor de identificare potrivit pct. A din anexa proiectului de decizie, precum şi adresa URL sau, după caz, adresele URL ce conţin informaţii referitoare la acestea.

Conform deciziei, după primirea informării, ANCOM le creează acestor furnizori conturi individuale de acces la serviciul "My ANCOM". Ulterior, furnizorul transmite în cadrul serviciului "My ANCOM" informaţiile prevăzute la pct. B din anexa proiectului de decizie.

"Acest proces contribuie la comunicarea eficientă între furnizorii de servicii intermediare şi ANCOM, dar, în acelaşi timp, permite o mai bună cunoaştere a dimensiunii şi tendinţelor pieţei în care aceşti furnizori activează. Totodată, pentru protecţia drepturilor destinatarilor serviciilor prestate de către furnizorii de servicii intermediare, identificarea şi cunoaşterea acestora facilitează activitatea de supraveghere a respectării prevederilor Regulamentului privind serviciile digitale, activitate ce cade în sarcina ANCOM. Proiectul de decizie va urma etapele procedurale necesare la nivelul statului român pentru adoptare şi publicare în Monitorul Oficial al României", se mai arată în comunicat.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenţei şi inovaţiei pe pieţele comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotaţie şi resurse tehnice asociate), încurajarea investiţiilor eficiente în reţele şi infrastructuri şi promovarea conectivităţii ultrarapide.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 248 / 5524
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum reușește Băncilă, Diaconu și Asociații să transforme stagiile de practică într-o rampă reală spre avocatura de business: selecție riguroasă, mentorat „buddy” și oportunități concrete de carieră pentru studenții motivați | Miruna Coderie, Avocat: “Este o oportunitate reală de dezvoltare, care poate marca începutul unei cariere solide în domeniul juridic”
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...