
Infringement: Comisia Europeană solicită României să pună în aplicare legislaţia UE în domeniul digital şi al mass-mediei
23 Septembrie 2021
AgerpresObiectivul Directivei serviciilor mass-media audiovizuale este să asigure o piaţă unică echitabilă pentru serviciile de radiodifuziune, care să ţină pasul cu evoluţiile tehnologice.
Comisia Europeană a decis joi să ia măsuri juridice împotriva unui număr de 19 state membre, printre care şi România, întrucât nu au făcut paşii necesari pentru ca cetăţenii să beneficieze de avantajele legislaţiei UE în domeniul mass-mediei audiovizuale şi al telecomunicaţiilor, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Acestor state membre (România, Estonia, Spania, Croaţia, Cehia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Ţările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia şi Suedia) li se cere să transpună în dreptul lor intern, fără întârziere, două noi seturi de norme - Directiva privind serviciile mass-media audiovizuale şi Codul european al comunicaţiilor electronice - şi să informeze Comisia cu privire la această transpunere. Ambele acte legislative sunt esenţiale pentru tranziţia digitală a UE. Acestea au fost convenite de comun acord de către statele membre şi ar fi trebuit să fie transpuse până la sfârşitul anului 2020.
Acestor state membre (România, Estonia, Spania, Croaţia, Cehia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Ţările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia şi Suedia) li se cere să transpună în dreptul lor intern, fără întârziere, două noi seturi de norme - Directiva privind serviciile mass-media audiovizuale şi Codul european al comunicaţiilor electronice - şi să informeze Comisia cu privire la această transpunere. Ambele acte legislative sunt esenţiale pentru tranziţia digitală a UE. Acestea au fost convenite de comun acord de către statele membre şi ar fi trebuit să fie transpuse până la sfârşitul anului 2020.
Obiectivul Directivei serviciilor mass-media audiovizuale este să asigure o piaţă unică echitabilă pentru serviciile de radiodifuziune, care să ţină pasul cu evoluţiile tehnologice. În acest scop, directiva a fost revizuită în 2018 pentru a crea un cadru de reglementare adecvat erei digitale, propice unui peisaj audiovizual mai sigur, mai echitabil şi mai diversificat. Aceasta coordonează legislaţia la nivelul UE privind toate mijloacele de comunicare audiovizuale, atât radiodifuzorii tradiţionali de televiziune, cât şi furnizorii de servicii video la cerere, şi stabileşte măsuri esenţiale de protecţie în ceea ce priveşte conţinutul partajat pe platformele de partajare a materialelor video.
Din cauza transpunerii întârziate, cetăţenii şi întreprinderile din Cehia, Estonia, Irlanda, Spania, Croaţia, Italia, Cipru, Slovenia şi Slovacia nu se pot baza pe toate dispoziţiile directivei, care: creează condiţii de concurenţă echitabile pentru diferitele tipuri de servicii mass-media audiovizuale, garantează independenţa autorităţilor naţionale de reglementare în domeniul mass-mediei, menţine diversitatea culturală, de exemplu, prin impunerea obligaţiei ca cel puţin 30% din oferta de servicii video la cerere să fie reprezentată de opere europene, protejează copii şi consumatorii prin instituirea de norme pentru protecţia minorilor împotriva conţinutului dăunător din mediul online, inclusiv în cazul serviciilor video la cerere şi combate ura rasială, religioasă sau de orice altă natură prin consolidarea normelor de combatere a incitării la violenţă sau la ură şi a provocării publice de a comite infracţiuni de terorism.
Prin acţiunile întreprinse de UE în domeniul comunicaţiilor electronice, consumatorii se bucură de avantaje precum: o gamă mai largă de opţiuni dintre care să o aleagă pe cea mai potrivită, facturi mai mici la telefon şi standarde mai ridicate de servicii. Codul european al comunicaţiilor electronice modernizează normele actuale ale UE în domeniul telecomunicaţiilor, adaptându-le la era digitală.
Din cauza transpunerii întârziate, consumatorii şi întreprinderile din România, Estonia, Spania, Croaţia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Ţările de Jos, Austria, Polonia, Portugalia, Slovenia, Slovacia şi Suedia nu pot beneficia de: norme clare şi favorabile incluziunii privind drepturile utilizatorilor finali - aceleaşi norme se aplică în întreaga Europă, convergând către o piaţă unică incluzivă, o mai bună calitate a serviciilor - consumatorii se pot bucura de viteze de conectare mai mari şi de o acoperire mai mare întrucât codul încurajează concurenţa în materie de investiţii, în special în reţelele de foarte mare capacitate, inclusiv în reţelele 5G. De asemenea, consumatorii şi întreprinderile nu pot beneficia de armonizarea normelor (codul sporeşte previzibilitatea în materie de reglementare, inclusiv în ceea ce priveşte asignarea spectrului de frecvenţe radio), protecţia consumatorilor (codul le aduce beneficii consumatorilor şi îi protejează, indiferent dacă utilizatorii finali comunică prin intermediul serviciilor tradiţionale (apeluri, SMS-uri) sau al serviciilor web) şi corectitudine (codul asigură egalitatea de tratament pentru toţi actorii din sectorul serviciilor de telecomunicaţii, indiferent dacă aceştia sunt tradiţionali sau folosesc servicii bazate pe aplicaţii).
Consumatorii, în special, ar trebui să beneficieze de o protecţie sporită prin intermediul normelor care asigură claritatea informaţiilor contractuale, calitatea serviciilor şi facilitarea schimbării furnizorului de la o reţea la alta pentru a profita de preţuri cu amănuntul mai echitabile. Operatorii şi furnizorii pot beneficia de norme favorabile investiţiilor, cum ar fi cele care stimulează coinvestiţiile în reţele de foarte mare capacitate şi reţele exclusiv angro, sau de previzibilitatea în materie de reglementare şi investiţii, inclusiv în procedurile de asignare a spectrului de frecvenţe radio.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1847 / 4801 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Instanța de judecată a constatat deductibilitatea serviciilor intra-grup de marketing și negociere, respectiv a serviciilor de cercetare și dezvoltare fără posibilitatea organelor fiscale de a evalua oportunitatea acestor servicii | Echipa Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă, a obținut victoria
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA: “Noțiuni introductive de arbitraj comercial – un ghid practic pentru începători”, desfășurat în cinci ateliere | Înscrierile se fac până pe 7 octombrie
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
GNP Guia Naghi and Partners is looking for a talented lawyer | Technology & Data protection
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...