ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Justiţiei propune trecerea Registrului Asociaţiilor şi Fundaţiilor la ONRC

29 Iulie 2021   |   Agerpres

Procedurile de înregistrare şi modificare a actelor organizaţiilor neguvernamentale, chiar şi după simplificările aduse OG 26/2000 anul trecut, prin Legea 276/2020, durează mult mai mult decât în cazul societăţilor comerciale, indică ministerul.

 
 
Ministerul Justiţiei propune reformarea Registrului Asociaţiilor şi Fundaţiilor, precum şi a procedurilor de înregistrare/modificare a actelor constitutive ale acestora, una dintre soluţii fiind transferul la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).
 
Conform unui comunicat al ministerului transmis joi, sub coordonarea secretarului de stat Mihai Paşca, Ministerul Justiţiei a demarat realizarea unei evaluări instituţionale a OG 26/2020 şi, împreună cu asociaţiile şi fundaţiile interesate, doreşte să identifice şi să analizeze problemele care încă grevează activitatea ONG-urilor.
 
Procedurile de înregistrare şi modificare a actelor organizaţiilor neguvernamentale, chiar şi după simplificările aduse OG 26/2000 anul trecut, prin Legea 276/2020, durează mult mai mult decât în cazul societăţilor comerciale, indică ministerul.
 
Dacă înfiinţarea unei societăţi comerciale durează, în medie, o săptămână, înfiinţarea unui ONG durează, peste o lună, uneori mai mult, datorită diferenţei dintre proceduri.
 
"O posibilă soluţie pe care o explorăm este transferul Registrului Asociaţiilor şi Fundaţiilor de la Ministerul Justiţiei, respectiv grefele instanţelor de judecată, la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Aceasta ar însemna integrarea registrului în sistemul IT de la ONRC, eventual şi cu adoptarea procedurilor ce se folosesc în cazul societăţilor comerciale", menţionează Ministerul Justiţiei.
 
Ministerul invită în procesul de consultare publică toate organizaţiile neguvernamentale interesate.
 
Lansarea consultării se face în contextul accelerării procesului de transformare digitală a serviciilor publice din sistemul justiţiei şi ţinând cont de principiile UE pentru transformarea digitală/interoperabilitate: "citizen centric", "once only", "sharing and reuse", "open data".
 
Propunerile ministerului vizează:
 
* înregistrarea şi modificarea mult mai rapidă a actelor constitutive ale ONG-urilor;
 
* accesul mult mai simplu şi rapid la informaţiile privind ONG-urile;
 
* degrevarea instanţelor de judecată de aceste activităţi şi trecerea lor într-un sistem digitalizat, care deja şi-a dovedit eficienţa, cu renunţarea la dubla evidenţă - instanţe şi Ministerul Justiţiei.
 
* menţinerea tuturor garanţiilor privind neafectarea activităţii ONG-urilor ca urmare a simplificării şi eficientizării acestor proceduri;
 
* reglementarea altor aspecte ce ţin de activitatea organizaţiilor ce acţionează în zona societăţii civile.
 
"Tehnic, dorim ca modificările să asigure un acces la datele relevante, mai eficient şi mai rapid pentru cei implicaţi în ONG-uri, dar şi pentru restul cetăţenilor, asigurarea interoperabilităţii cu ECRIS IV şi ulterior ECRIS V (pentru transmitere automată de date, respectiv hotărâri judecătoreşti şi alte înscrisuri), cu bazele MFP, ale ANAF (pentru Codul fiscal), cu MAI (pentru cartea de identitate electronică), simultan cu reducerea riscurilor operaţionale şi cybersecurity", mai explică Ministerul Justiţiei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1569 / 4448
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...