
Activitate intensă în practica de Employment de la Mitel & Asociații, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Mădălina Mitel, Partener: Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute
27 Mai 2022
Ștefania EnacheOdată cu încetarea stării de alertă au intervenit multiple probleme legate de modul în care se vor desfășura relațiile de muncă
![]() |
Mădălina Mitel (stanga) Partener, coordonatoarea practicii de Employment, si Cristina Dan, Managing Associate - Mitel & Asociatii |
Echipa Mitel & Asociații este implicată într-un număr semnificativ de proiecte care vizează practica de Employment.Continuând trendul din 2021, anul acesta se caracterizează printr-o activitate bogată în această arie. Proiectele pe care specialiștii le au în lucru ating o gamă largă de zone, de la restructurări și reorganizări la nivelul companiilor, la identificarea unor soluții eficiente pentru flexibilizarea muncii. „Proiectele în derulare includ restructurări și reorganizări la nivelul companiilor care doresc o mai bună și eficientă utilizare a resurselor lor, analize detaliate care privesc modul de lucru al salariaților după ridicarea restricțiilor, impactul pe care telemunca îl va avea în viitorul apropiat și modalitățile de flexibilizare a muncii, asistența curentă legată de probleme de zi cu zi în domeniul HR, transferul salariaților în contextul unui transfer de activitate, implementarea unor clauze de non-compete și loialitate ca parte a pachetului de angajare, suport acordat angajatorilor care doresc să se implice în criza umanitară generata de conflictul din Ucraina”, punctează Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații.
Odată cu încetarea stării de alertă au intervenit multiple probleme legate de modul în care se vor desfășura relațiile de muncă. Avocatul atrage atenția că revenirea la modul de lucru pre-pandemie este cvasi-imposibilă.
„În mod special, angajatorii ar trebui să aibă în vedere modalitatea legală în care salariații își desfășoară activitatea în acest moment (dacă mai sunt valabile actele adiționale prin care s-a agreat telemunca) și să implementeze măsuri prin care să asigure atât un risc scăzut de îmbolnăvire la locul de muncă, cât și gestionarea anxietății legate de revenirea în colectivitate”, menționează Mădălina Mitel.
La rândul său, Cristina Dan, Managing Associate Mitel & Asociații, amintește faptul că măsurile de sprijin puse la dispoziție de către Statul Român fie au încetat să se mai aplice, fie vor înceta în perioada următoare. „Spre exemplu, contractele colective care au fost prelungite, ope legis, pe perioada stării de alertă și 90 de zile de la încetarea acesteia vor expira în curând, iar angajatorii au obligația de a demara procedura negocierii colective”, argumentează avocatul.
În acest moment, prioritățile clienților care apelează la serviciile Mitel & Asociații variază în funcție de strategia adoptată de aceștia în perioada pandemiei și de tipul de activitate desfășurată. Astfel, în cazul angajatorilor care au putut implementa telemunca, prioritățile sunt legate de revenirea la birou a salariaților și crearea unor noi modele de flexibilizare a relațiilor de muncă. Pentru firmele unde telemunca nu a fost o posibilitate la scară largă (ex. unități de producție), prioritățile sunt legate de optimizarea costurilor cu personalul și utilizarea eficace a resurselor societății.
„Există un număr tot mai mare de solicitări din partea angajaților ca angajatorii lor să introducă/mențină programe flexibile de muncă și munca la distanță. Aceste solicitări ridică dificultăți de implementare în contextul în care prevederile Codului Muncii sunt rigide, concepția leguitorului despre muncă nefiind aliniată la cerințele și dinamica actuală a pieței muncii”, explică Mădălina Mitel.
De asemenea, restructurarea unei afaceri, în special reorganizarea modului în care sunt utilizate resursele umane, reprezintă o preocupare continuă pentru orice manager, mai ales în contextul dinamicii actuale a pieței muncii. „Din acest motiv, solicitări privind restructurarea business-ului au existat în permanență, în perioada de pandemie numărul lor fiind, într-adevăr, mai ridicat. Au existat și planuri de relocare a unor linii de producție în alte țări, iar avocații noștri au avut în analiză pregătirea pentru astfel de proiecte”, subliniază Cristina Dan.
Avocatul mai spune că, aproximativ 40% dintre procesele de restructurare în care echipa a fost implicată au generat situații litigioase, unii salariați fiind nemulțumiți de deciziile economice luate de angajator. „Rata noastră de succes în cazul acestor dosare este de peste 90%, plângerile salariaților fiind cel mai adesea neîntemeiate”, precizează Cristina Dan.
În ceea ce privește marile provocări ale anului în curs, Cristina Dan este de părere că, pentru angajatorii care au o activitate ce poate fi prestată în regim de telemuncă, marea provocare va fi reintrarea în ritmul de lucru pre-pandemie și identificarea acelor programe de lucru care să ofere flexibilitate salariaților, dar să asigure și o productivitate sporită.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Proiecte semnificative
Portofoliul de proiecte generate în ultimul an de practica Employment este unul semnificativ în economia firmei de avocatură.
Coordonatorul echipei este Mădălina Mitel – Partener, sprijinită îndeaproape de Cristina Dan – Managing Associate. Echipa de Employment include atât avocați specializați în consultanță, cât și avocați specializați în litigii de dreptul muncii, care colaborează strâns cu toate celelalte echipe din cadrul firmei, în funcție de proiectul supus analizei.
„Viziunea noastră asupra acestei arii de practică este una pragmatică, concentrată pe găsirea unor soluții adecvate aplicate situațiilor concrete cu care clienții noștri se confruntă. Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute”, declară Mădălina Mitel.
Dintre mandatele cheie lucrate de avocații Mitel & Asociații, trebuie menționată implementarea măsurilor de ajutor din partea Statului Român în perioada stării de alertă pentru un număr mare de clienți a căror activitate de producție a fost afectată ca urmare a pandemiei. Gradul de dificultate al acestor proiecte a rezultat din particularitățile practice ale implementării măsurilor la nivelul autorităților publice din România.
Un alt proiect a vizat implementarea unei decizii de restructurare prin reducerea personalului, ca urmare a dificultăților întâmpinate în timpul pandemiei și a rezultatelor negative asupra veniturilor companiei.
De asemenea, avocații au oferit asistență legată de reprezentativitatea sindicatelor la nivelul angajatorului și identificarea soluțiilor pentru negocierea contractului colectiv de muncă.
Toate aceste proiecte au fost coordonate de Mădălina Mitel, care subliniază că proiectul cel mai interesant aflat în derulare este transferul salariaților ca parte a unui transfer de activitate la nivelul unei companii multinaționale ce activează în domeniul serviciilor.
Echipa Mitel & Asociații a asistat în ultimele luni și cinci clienți (angajatori) în pregătirea documentelor și demersurile de negociere a pachetelor de încetare a relațiilor de muncă cu membri ai echipelor de management. „În toate cazurile negocierile au fost cheia încetării amiabile a relațiilor dintre părți, avocații noștri reușind să ghideze cu succes părțile spre o rezolvare rapidă a situației”, a nuanțat Mădălina Mitel în interviul acordat BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1002 / 2101 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dr. Cosmin Vasile, singurul avocat român considerat de Lexology „Thought Leader” atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation | Ce spune un practician român de top despre prezentul și viitorul arbitrajului: piața cere proceduri eficiente și previzibile, UE trebuie să clarifice circulația sentințelor arbitrale străine, iar finanțarea de către terți urcă pe agendă. Arbitrajul rămâne opțiunea asumată pentru dispute complexe, cu rezultate măsurabile
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...