ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Activitate intensă în practica de Employment de la Mitel & Asociații, într-o perioadă în care solicitările clienților s-au diversificat | Mădălina Mitel, Partener: Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute

27 Mai 2022   |   Ștefania Enache

Odată cu încetarea stării de alertă au intervenit multiple probleme legate de modul în care se vor desfășura relațiile de muncă

Mădălina Mitel (stanga) Partener, coordonatoarea practicii de Employment, si Cristina Dan, Managing Associate - Mitel & Asociatii

 
 
Echipa Mitel & Asociații este implicată într-un număr semnificativ de proiecte care vizează practica de Employment.Continuând trendul din 2021, anul acesta se caracterizează printr-o activitate bogată în această arie. Proiectele pe care specialiștii le au în lucru ating o gamă largă de zone, de la restructurări și reorganizări la nivelul companiilor, la identificarea unor soluții eficiente pentru flexibilizarea muncii. „Proiectele în derulare includ restructurări și reorganizări la nivelul companiilor care doresc o mai bună și eficientă utilizare a resurselor lor, analize detaliate care privesc modul de lucru al salariaților după ridicarea restricțiilor, impactul pe care telemunca îl va avea în viitorul apropiat și modalitățile de flexibilizare a muncii, asistența curentă legată de probleme de zi cu zi în domeniul HR, transferul salariaților în contextul unui transfer de activitate, implementarea unor clauze de non-compete și loialitate ca parte a pachetului de angajare, suport acordat angajatorilor care doresc să se implice în criza umanitară generata de conflictul din Ucraina”, punctează Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații.


Odată cu încetarea stării de alertă au intervenit multiple probleme legate de modul în care se vor desfășura relațiile de muncă. Avocatul atrage atenția că revenirea la modul de lucru pre-pandemie este cvasi-imposibilă.

„În mod special, angajatorii ar trebui să aibă în vedere modalitatea legală în care salariații își desfășoară activitatea în acest moment (dacă mai sunt valabile actele adiționale prin care s-a agreat telemunca) și să implementeze măsuri prin care să asigure atât un risc scăzut de îmbolnăvire la locul de muncă, cât și gestionarea anxietății legate de revenirea în colectivitate”, menționează Mădălina Mitel.




La rândul său, Cristina Dan, Managing Associate Mitel & Asociații, amintește faptul că măsurile de sprijin puse la dispoziție de către Statul Român fie au încetat să se mai aplice, fie vor înceta în perioada următoare. „Spre exemplu, contractele colective care au fost prelungite, ope legis, pe perioada stării de alertă și 90 de zile de la încetarea acesteia vor expira în curând, iar angajatorii au obligația de a demara procedura negocierii colective”, argumentează avocatul.

În acest moment, prioritățile clienților care apelează la serviciile Mitel & Asociații variază în funcție de strategia adoptată de aceștia în perioada pandemiei și de tipul de activitate desfășurată. Astfel, în cazul angajatorilor care au putut implementa telemunca, prioritățile sunt legate de revenirea la birou a salariaților și crearea unor noi modele de flexibilizare a relațiilor de muncă. Pentru firmele unde telemunca nu a fost o posibilitate la scară largă (ex. unități de producție), prioritățile sunt legate de optimizarea costurilor cu personalul și utilizarea eficace a resurselor societății.

„Există un număr tot mai mare de solicitări din partea angajaților ca angajatorii lor să introducă/mențină programe flexibile de muncă și munca la distanță. Aceste solicitări ridică dificultăți de implementare în contextul în care prevederile Codului Muncii sunt rigide, concepția leguitorului despre muncă nefiind aliniată la cerințele și dinamica actuală a pieței muncii”, explică Mădălina Mitel.

De asemenea, restructurarea unei afaceri, în special reorganizarea modului în care sunt utilizate resursele umane, reprezintă o preocupare continuă pentru orice manager, mai ales în contextul dinamicii actuale a pieței muncii. „Din acest motiv, solicitări privind restructurarea business-ului au existat în permanență, în perioada de pandemie numărul lor fiind, într-adevăr, mai ridicat. Au existat și planuri de relocare a unor linii de producție în alte țări, iar avocații noștri au avut în analiză pregătirea pentru astfel de proiecte”, subliniază Cristina Dan.

Avocatul mai spune că, aproximativ 40% dintre procesele de restructurare în care echipa a fost implicată au generat situații litigioase, unii salariați fiind nemulțumiți de deciziile economice luate de angajator. „Rata noastră de succes în cazul acestor dosare este de peste 90%, plângerile salariaților fiind cel mai adesea neîntemeiate”, precizează Cristina Dan.

În ceea ce privește marile provocări ale anului în curs, Cristina Dan este de părere că, pentru angajatorii care au o activitate ce poate fi prestată în regim de telemuncă, marea provocare va fi reintrarea în ritmul de lucru pre-pandemie și identificarea acelor programe de lucru care să ofere flexibilitate salariaților, dar să asigure și o productivitate sporită.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Proiecte semnificative

Portofoliul de proiecte generate în ultimul an de practica Employment este unul semnificativ în economia firmei de avocatură.

Coordonatorul echipei este Mădălina MitelPartener, sprijinită îndeaproape de Cristina DanManaging Associate. Echipa de Employment include atât avocați specializați în consultanță, cât și avocați specializați în litigii de dreptul muncii, care colaborează strâns cu toate celelalte echipe din cadrul firmei, în funcție de proiectul supus analizei.

„Viziunea noastră asupra acestei arii de practică este una pragmatică, concentrată pe găsirea unor soluții adecvate aplicate situațiilor concrete cu care clienții noștri se confruntă. Echipa noastră are o vastă experiență în toate domeniile de activitate, clienții fiind activi într-o multitudine de domenii economice. Această experiență ne conferă o viziune globală asupra dinamicii pieței de profil, a necesităților acesteia și a modului în care ele pot fi satisfăcute”, declară Mădălina Mitel.

Dintre mandatele cheie lucrate de avocații Mitel & Asociații, trebuie menționată implementarea măsurilor de ajutor din partea Statului Român în perioada stării de alertă pentru un număr mare de clienți a căror activitate de producție a fost afectată ca urmare a pandemiei. Gradul de dificultate al acestor proiecte a rezultat din particularitățile practice ale implementării măsurilor la nivelul autorităților publice din România.

Un alt proiect a vizat implementarea unei decizii de restructurare prin reducerea personalului, ca urmare a dificultăților întâmpinate în timpul pandemiei și a rezultatelor negative asupra veniturilor companiei.

De asemenea, avocații au oferit asistență legată de reprezentativitatea sindicatelor la nivelul angajatorului și identificarea soluțiilor pentru negocierea contractului colectiv de muncă.

Toate aceste proiecte au fost coordonate de Mădălina Mitel, care subliniază că proiectul cel mai interesant aflat în derulare este transferul salariaților ca parte a unui transfer de activitate la nivelul unei companii multinaționale ce activează în domeniul serviciilor.

Echipa Mitel & Asociații a asistat în ultimele luni și cinci clienți (angajatori) în pregătirea documentelor și demersurile de negociere a pachetelor de încetare a relațiilor de muncă cu membri ai echipelor de management. „În toate cazurile negocierile au fost cheia încetării amiabile a relațiilor dintre părți, avocații noștri reușind să ghideze cu succes părțile spre o rezolvare rapidă a situației”, a nuanțat Mădălina Mitel în interviul acordat BizLawyer.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 566 / 1667
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
Doi avocați români, evidențiați drept Global Market Leaders de ghidul juridic internațional Chambers | Cosmina Maria Simion și Ana-Maria Baciu, pentru al treilea an consecutiv printre cei mai buni profesioniști la nivel global în domeniul Gaming and Gambling. ”Prin promovarea transparenței și a comportamentului etic, ne străduim să contribuim la o creșterea aliniată la reglementări a acestei industrii”, spun coordonatoarele firmei Simion & Baciu
Popovici Nițu Stoica & Asociații, alături de Simona Halep în decizia istorică a Curții de Arbitraj Sportiv. Partenerul Bogdan C. Stoica a condus echipa care a acordat consultanță cu privire la toate aspectele legate de caz
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...