ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Bondoc & Asociații, pregătiți pentru expansiunea industriei high-tech și accelerarea proceselor de digitalizare. Asistență sofisticată și o practică puternică, cu un spectru larg de mandate pentru jucători de top

26 Ianuarie 2021   |   Ștefania Enache

Proiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte împreună cu o echipă de 8-9 avocați.

 
 
Tehnologia evoluează într-un ritm alert, obligând toți jucătorii din mediul socio-economic să se adapteze cu rapiditate schimbărilor. Accelerarea procesului de digitalizare generează o serie de provocări atât pentru beneficiarii noilor tehnologii, cât și pentru firmele implicate în dezvoltarea serviciilor de acest tip. Avocații Bondoc & Asociații, semnificativ implicați în sectorul noilor tehnologii, subliniază faptul că una dintre provocările majore ale anului în curs rezultă din faptul că există un număr impresionant de reglementări sau de propuneri de reglementare la nivel european care urmează să fie implementate, respectiv emise și implementate.

„Deși nu sunt încă acte normative în vigoare, ele indică tendințele de reglementare, preocupările autorităților și în unele cazuri oferă cheia de interpretare a unor norme vagi sau neclare în cadrul legislativ deja în vigoare. Așa sunt, de exemplu, DIRECTIVA (UE) 2018/1808 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 noiembrie 2018 de modificare a Directivei 2010/13/UE privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale) sau DIRECTIVA (UE) 2018/1972 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice”, explică Monica Iancu, Partener Bondoc & Asociații SCA.


Asistența juridică este abordată multidisciplinar

În această industrie complexă, munca avocaților este una elaborată, activitatea acestora implicând o combinație de domenii și problematici juridice, multe dintre ele intersectându-se și generând noi aspecte de interes. „Este aproape imposibil de soluționat o temă în acest domeniu fără o abordare multidisciplinară. Din acest punct de vedere, colaborarea între departamentele firmei noastre este una constantă”, subliniază Lucian Bondoc, Managing Partner al Bondoc si Asociații.

În portofoliul de clienți al firmei de avocatură sunt multe companii care solicită servicii juridice legate de industria hi-tech. Asistența pe care profesioniștii Bondoc & Asociații o oferă în aceste proiecte este diversă, acoperind în primul rând aspecte de IT&C, comerț electronic, protecția datelor cu caracter personal, proprietate intelectuală, drepturi fundamentale, dreptul muncii, protecția consumatorului precum și drept societar și concurență.

„Problemele juridice pe care le întâmpinăm izvorăsc, în primul rând, din construcția adesea deficitară, neactualizată a cadrului normativ aplicabil, dublată de o practică judiciară variabilă și insuficient de bine conturată. Dacă ar fi să enumerăm principalele 3 dificultăți, acestea rezultă din caracterul vag, uneori neadaptat al legislației aplicabile comerțului electronic, vastitatea cadrului de reglementare privind protecția datelor cu caracter personal, practica judiciară neunitară în destule privințe ce țin de noile tehnologii”, precizează Monica Iancu.

De altfel, profilul clientului în această industrie este unul divers. „Asistăm companii din domenii diverse, mature, cu interes în digitalizarea activităților lor tradiționale sau în diversificarea sferei de activitate. În același timp avem printre clienți entități recent constituite, cu un acționariat divers, inclusiv persoane fizice, relativ tinere, care au acumulat experiență și expertiză în alte societăți și care, în timp, au dezvoltat un apetit pentru dezvoltarea și inovarea produselor și serviciilor lor, un mod practic de a lucra cu diverse categorii de finanțatori, cu scopul de a se orienta fie către exit-uri, fie către cooptarea de noi parteneri, inclusiv fonduri de investiții”, subliniază avocatul.

Anticipând faptul că industria hi-tech va cunoaște o creștere semnificativă, firma Bondoc & Asociații a dezvoltat un un grup de avocați orientați în mod special către această problematică. Acest nucleu s-a diversificat, a acumulat experiență și abordează tematici tot mai diverse, aflate la confluența unor domenii și discipline juridice tot mai variate, inclusiv, de exemplu, piața de energie electrică / gaze naturale, domeniul bancar, domeniul sănătății, așadar inclusiv zone puternic reglementate.

„Credem că beneficiem de o experiență foarte diversificată și tot mai largă, înțelegând și cunoscând, în profunzime cadrul legislativ existent și tendințele de reglementare, precum și problemele de business ale acestei categorii de clienți. Am avut și continuăm o dezvoltare constantă în aceste zone, depunem efort pentru urmărirea evoluțiilor jurisprudențiale și suntem proactivi în susținerea clienților. Căutăm soluții practice și suntem atenți la interacțiunile cu / integrarea în echipe pluridisciplinare pe care clienții le aliniază pentru a implementa proiectele lor. Nu în ultimul rând, credem că avem o cunoaștere profundă a normelor de drept comun pe care se grefează orice evoluție legislativă și avem o abordare colaborativă în cadrul practicilor firmei astfel încât să oferim soluții juridice complete clienților noștri”, mentioneaza partenerii Bondoc și Asociații.

Mandatele anului 2020

2020 a fost un an plin în ceea ce privește proiectele legate de industriade hi-tech, avocații implicându-se într-o gamă largă de mandate. Monica Iancu prezintă, cu titlu de exemplu, un proiect în care consultanții firmei au asistat un client în legătură cu dezvoltarea și implementarea unei aplicații privind prestarea unor servicii de asistență în contextul unor evenimente rutiere.„Asistența noastră a acoperit toate aspectele legale inclusiv  pregătirea termenilor și condițiilor pentru accesarea / utilizarea aplicației, maparea fluxurilor de date în vederea construirii arhitecturii documentației de protecția datelor cu caracter personal și pregătirii acestei documentații, redactarea și negocierea contractului cu furnizorul de servicii IT, inclusiv pentru asigurarea protecțiilor necesare, implementării principillor de privacy by design, protecția și transferul codului sursă”, menționează avocatul.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

De asemenea, echipa a fost implicată în pregătirea întregii documentații necesare pentru funcționarea unei platforme bazate pe tehnologie blockchain și IoT care creează un ecosistem prietenos pentru achiziția și trading-ul de electricitate. În acest moment, Bondoc & Asociații continuă să asiste clientul în legătură cu dezvoltările platformei, noi funcționalități etc.  

Pe acest segment, au apărut și proiecte de M&A și Finanțări, acest tip de proiecte implicând problematici complexe. „Fie că vorbim de un transfer de acțiuni, ori de un transfer de active, esențial este procesul de due diligence (uneori, și sub forma unui raport de vendor due diligence, oglindind analiza vânzătorului asupra propriei sale afaceri), cu scopul de a pune în evidență aspectele juridice problematice, pe care părțile să le poată, ulterior, aborda în negocieri și a soluționa cât mai multe dintre ele înainte de semnarea contractului, sau, cel mai târziu până la finalizarea tranzacției. Există, desigur, componente particulare, elemente de proprietate intelectuală care necesită atenție deosebită, precum situații de acces la / transfer de cod sursă, inclusiv sub forma unor aranjamente de tip escrow. În general, mecanismele juridice cunoscute în procesele tradiționale de M&A sau Finanțări necesită unele adaptări pentru a acomoda produse ale tehnologiei informației”, arată Monica Iancu.

Partenerul Bondoc & Asociații precizează faptul că, în acest moment, avocații sunt implicați în procesul de transfer al participației într-o companie care a dezvoltat și deține codul sursă al unui produs de excepție pe piața serviciilor medicale.

În proiectele care vizează industria de hi-tech, firma de avocatură din România poate colabora cu firme similare din străinătate. De fapt acest lucru se întâmplă în destule mandate, Bondoc & Asociații beneficiind și de o cooperare cu o firmă de avocatură internațională cu acoperire pe mai multe continente.

Expertiza Bondoc & Asociații în această practică este confirmată și de faptul că, în ultimii ani, echipa de avocați a lucrat pentru una dintre cele mai mari platforme de social media, pe o gamă diversă de problematici, incluzând aspecte de protecția datelor, legislație electorală, aspecte din domeniul bancar (e-wallet, servicii de plată), comerț online, aspecte de guvernanță corporatistă, drepturi fundamentale, inclusiv liberă exprimare (și limitele acestora), discriminare, precum și o gamă variată de litigii.

Proiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte, împreună cu o echipă de 8-9 avocați.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1317 / 1978
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Schoenherr a asistat Verbund cu privire la achiziția unui proiect eolian de 272 MW de la Monsson. Echipa a fost coordonată de Monica Cojocaru (partner)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...