Avocații Bondoc & Asociații, pregătiți pentru expansiunea industriei high-tech și accelerarea proceselor de digitalizare. Asistență sofisticată și o practică puternică, cu un spectru larg de mandate pentru jucători de top
26 Ianuarie 2021 Ștefania Enache
Proiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte împreună cu o echipă de 8-9 avocați.
| |
Tehnologia evoluează într-un ritm alert, obligând toți jucătorii din mediul socio-economic să se adapteze cu rapiditate schimbărilor. Accelerarea procesului de digitalizare generează o serie de provocări atât pentru beneficiarii noilor tehnologii, cât și pentru firmele implicate în dezvoltarea serviciilor de acest tip. Avocații Bondoc & Asociații, semnificativ implicați în sectorul noilor tehnologii, subliniază faptul că una dintre provocările majore ale anului în curs rezultă din faptul că există un număr impresionant de reglementări sau de propuneri de reglementare la nivel european care urmează să fie implementate, respectiv emise și implementate.
„Deși nu sunt încă acte normative în vigoare, ele indică tendințele de reglementare, preocupările autorităților și în unele cazuri oferă cheia de interpretare a unor norme vagi sau neclare în cadrul legislativ deja în vigoare. Așa sunt, de exemplu, DIRECTIVA (UE) 2018/1808 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 noiembrie 2018 de modificare a Directivei 2010/13/UE privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale) sau DIRECTIVA (UE) 2018/1972 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice”, explică Monica Iancu, Partener Bondoc & Asociații SCA.
„Deși nu sunt încă acte normative în vigoare, ele indică tendințele de reglementare, preocupările autorităților și în unele cazuri oferă cheia de interpretare a unor norme vagi sau neclare în cadrul legislativ deja în vigoare. Așa sunt, de exemplu, DIRECTIVA (UE) 2018/1808 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 14 noiembrie 2018 de modificare a Directivei 2010/13/UE privind coordonarea anumitor dispoziții stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale) sau DIRECTIVA (UE) 2018/1972 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI din 11 decembrie 2018 de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice”, explică Monica Iancu, Partener Bondoc & Asociații SCA.
Asistența juridică este abordată multidisciplinar
În această industrie complexă, munca avocaților este una elaborată, activitatea acestora implicând o combinație de domenii și problematici juridice, multe dintre ele intersectându-se și generând noi aspecte de interes. „Este aproape imposibil de soluționat o temă în acest domeniu fără o abordare multidisciplinară. Din acest punct de vedere, colaborarea între departamentele firmei noastre este una constantă”, subliniază Lucian Bondoc, Managing Partner al Bondoc si Asociații.
În portofoliul de clienți al firmei de avocatură sunt multe companii care solicită servicii juridice legate de industria hi-tech. Asistența pe care profesioniștii Bondoc & Asociații o oferă în aceste proiecte este diversă, acoperind în primul rând aspecte de IT&C, comerț electronic, protecția datelor cu caracter personal, proprietate intelectuală, drepturi fundamentale, dreptul muncii, protecția consumatorului precum și drept societar și concurență.
„Problemele juridice pe care le întâmpinăm izvorăsc, în primul rând, din construcția adesea deficitară, neactualizată a cadrului normativ aplicabil, dublată de o practică judiciară variabilă și insuficient de bine conturată. Dacă ar fi să enumerăm principalele 3 dificultăți, acestea rezultă din caracterul vag, uneori neadaptat al legislației aplicabile comerțului electronic, vastitatea cadrului de reglementare privind protecția datelor cu caracter personal, practica judiciară neunitară în destule privințe ce țin de noile tehnologii”, precizează Monica Iancu.
De altfel, profilul clientului în această industrie este unul divers. „Asistăm companii din domenii diverse, mature, cu interes în digitalizarea activităților lor tradiționale sau în diversificarea sferei de activitate. În același timp avem printre clienți entități recent constituite, cu un acționariat divers, inclusiv persoane fizice, relativ tinere, care au acumulat experiență și expertiză în alte societăți și care, în timp, au dezvoltat un apetit pentru dezvoltarea și inovarea produselor și serviciilor lor, un mod practic de a lucra cu diverse categorii de finanțatori, cu scopul de a se orienta fie către exit-uri, fie către cooptarea de noi parteneri, inclusiv fonduri de investiții”, subliniază avocatul.
Anticipând faptul că industria hi-tech va cunoaște o creștere semnificativă, firma Bondoc & Asociații a dezvoltat un un grup de avocați orientați în mod special către această problematică. Acest nucleu s-a diversificat, a acumulat experiență și abordează tematici tot mai diverse, aflate la confluența unor domenii și discipline juridice tot mai variate, inclusiv, de exemplu, piața de energie electrică / gaze naturale, domeniul bancar, domeniul sănătății, așadar inclusiv zone puternic reglementate.
„Credem că beneficiem de o experiență foarte diversificată și tot mai largă, înțelegând și cunoscând, în profunzime cadrul legislativ existent și tendințele de reglementare, precum și problemele de business ale acestei categorii de clienți. Am avut și continuăm o dezvoltare constantă în aceste zone, depunem efort pentru urmărirea evoluțiilor jurisprudențiale și suntem proactivi în susținerea clienților. Căutăm soluții practice și suntem atenți la interacțiunile cu / integrarea în echipe pluridisciplinare pe care clienții le aliniază pentru a implementa proiectele lor. Nu în ultimul rând, credem că avem o cunoaștere profundă a normelor de drept comun pe care se grefează orice evoluție legislativă și avem o abordare colaborativă în cadrul practicilor firmei astfel încât să oferim soluții juridice complete clienților noștri”, mentioneaza partenerii Bondoc și Asociații.
Mandatele anului 2020
2020 a fost un an plin în ceea ce privește proiectele legate de industriade hi-tech, avocații implicându-se într-o gamă largă de mandate. Monica Iancu prezintă, cu titlu de exemplu, un proiect în care consultanții firmei au asistat un client în legătură cu dezvoltarea și implementarea unei aplicații privind prestarea unor servicii de asistență în contextul unor evenimente rutiere.„Asistența noastră a acoperit toate aspectele legale inclusiv pregătirea termenilor și condițiilor pentru accesarea / utilizarea aplicației, maparea fluxurilor de date în vederea construirii arhitecturii documentației de protecția datelor cu caracter personal și pregătirii acestei documentații, redactarea și negocierea contractului cu furnizorul de servicii IT, inclusiv pentru asigurarea protecțiilor necesare, implementării principillor de privacy by design, protecția și transferul codului sursă”, menționează avocatul.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
De asemenea, echipa a fost implicată în pregătirea întregii documentații necesare pentru funcționarea unei platforme bazate pe tehnologie blockchain și IoT care creează un ecosistem prietenos pentru achiziția și trading-ul de electricitate. În acest moment, Bondoc & Asociații continuă să asiste clientul în legătură cu dezvoltările platformei, noi funcționalități etc.
Pe acest segment, au apărut și proiecte de M&A și Finanțări, acest tip de proiecte implicând problematici complexe. „Fie că vorbim de un transfer de acțiuni, ori de un transfer de active, esențial este procesul de due diligence (uneori, și sub forma unui raport de vendor due diligence, oglindind analiza vânzătorului asupra propriei sale afaceri), cu scopul de a pune în evidență aspectele juridice problematice, pe care părțile să le poată, ulterior, aborda în negocieri și a soluționa cât mai multe dintre ele înainte de semnarea contractului, sau, cel mai târziu până la finalizarea tranzacției. Există, desigur, componente particulare, elemente de proprietate intelectuală care necesită atenție deosebită, precum situații de acces la / transfer de cod sursă, inclusiv sub forma unor aranjamente de tip escrow. În general, mecanismele juridice cunoscute în procesele tradiționale de M&A sau Finanțări necesită unele adaptări pentru a acomoda produse ale tehnologiei informației”, arată Monica Iancu.
Partenerul Bondoc & Asociații precizează faptul că, în acest moment, avocații sunt implicați în procesul de transfer al participației într-o companie care a dezvoltat și deține codul sursă al unui produs de excepție pe piața serviciilor medicale.
În proiectele care vizează industria de hi-tech, firma de avocatură din România poate colabora cu firme similare din străinătate. De fapt acest lucru se întâmplă în destule mandate, Bondoc & Asociații beneficiind și de o cooperare cu o firmă de avocatură internațională cu acoperire pe mai multe continente.
Expertiza Bondoc & Asociații în această practică este confirmată și de faptul că, în ultimii ani, echipa de avocați a lucrat pentru una dintre cele mai mari platforme de social media, pe o gamă diversă de problematici, incluzând aspecte de protecția datelor, legislație electorală, aspecte din domeniul bancar (e-wallet, servicii de plată), comerț online, aspecte de guvernanță corporatistă, drepturi fundamentale, inclusiv liberă exprimare (și limitele acestora), discriminare, precum și o gamă variată de litigii.
Proiectele ce privesc noile tehnologii implică, în funcție de caracteristicile fiecăruia, majoritatea partenerilor firmei, natura multidisciplinară necesitând un plus de cooperare și creativitate. Monica Iancu, Lucian Bondoc, Viorel Dinu, Simona Petrișor și Diana Ispas sunt printre partenerii care au fost implicați regulat în astfel de proiecte, împreună cu o echipă de 8-9 avocați.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1457 / 2118 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)
.png)






