
EXCLUSIV | Doi foști parteneri din Big4 lansează o nouă firmă de Tax&Legal. Artenie Secrieru & Partners pleacă la drum cu 5 avocați cu experiență și propune o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință
14 Septembrie 2020
Maria TeodoruMai multe despre noul proiect, noutatea modelului de business, domeniile de specializare și clienții vizați, în discuția purtată de redactorii BizLawyer cu Andreea Artenie și Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA.
![]() |
Andreea Artenie si Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA |
Andreea Artenie și Cristi Secrieru, profesioniști din prima linie a avocaturii de business, cu experiență de 20 de ani dobândită în firme de avocatură de prestigiu și corporații globale de audit și consultanță, și-au unit forțele și au lansat Artenie Secrieru & Partners, un nou jucător pe piața locală de consultanță juridică, ce își propune să ofere clienților soluții integrate de Tax&Legal. Lor li s-au alăturat în noul proiect, încă de la început, în poziții de counsel, parteneri experimentați cu un background similar. Echipa integrează încă de la înființare 5 avocați cu expertiză în domeniul litigiilor administrative și fiscale, alături de care fondatorii au făcut și în trecut performanță într-un domeniu de excelență și pe o piață foarte competitivă.
Potrivit fondatorilor Artenie, Secrieru & Partners SCA, conceptul în sine are în vedere o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință, formați în corporații cu anvergură internațională, alianță care aduce ca premisă excelența în fiecare domeniu în care au ales să performeze.”Integrarea acestor competențe va face cu siguranță diferența atât în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite, dar și în privința eficienței cu care reușim să răspundem nevoilor clienților noștri, dat fiind nivelul înalt de senioritate, de specializare și a experienței profesionale pe care o aducem împreună”, au arătat avocații intervievați de BizLawyer.
Mai multe despre noul proiect, noutatea modelului de business, domeniile de specializare și clienții vizați, în discuția purtată de redactorii BizLawyer cu Andreea Artenie și Cristi Secrieru, parteneri fondatori ai firmei Artenie, Secrieru & Partners SCA.
BizLawyer: Ați înființat o nouă societate de avocați, pe o piață extrem de concurențială, în vremuri tulburi. Vă rugăm să ne dați câteva detalii referitoare la noua entitate: cum se numește firma, cu câți avocați pornește la drum, cine sunt coordonatorii?
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Proiectul nostru poartă numele fondatorilor săi – Andreea Artenie și Cristi Secrieru – și reunește experiența de aproape 20 ani a fiecăruia dintre noi, dobândită în firme de avocatură de prestigiu și corporații globale de audit și consultanță.
Ni se alătură, încă de la început, în poziții de counsel, parteneri experimentați cu un background similar nouă, adăugand proiectului competențe esențiale, din dorința de a oferi clientilor noștri soluții integrate de tax&legal.
Echipa noastră integrează încă de la înființare 5 avocați cu expertiză în domeniul litigiilor administrative și fiscale, alături de care am făcut și în trecut performanță într-un domeniu de excelență și pe o piață într-adevăr foarte competitivă.
Conceptul în sine are în vedere o construcție de parteneriat exclusiv cu avocați sau consultanți de referință, formați în corporații cu anvergură internațională, alianță care aduce ca premisă excelența în fiecare domeniu în care am ales să performăm. Integrarea acestor competențe va face cu siguranță diferența atât în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite, dar și în privința eficienței cu care reușim să răspundem nevoilor clienților noștri, dat fiind nivelul înalt de senioritate, de specializare și a experienței profesionale pe care o aducem împreună.
BizLawyer: V-ați despărțit de Deloitte Romania după mulți ani de colaborare, firma în care aveați statut de partener regional. Ce condiții au fost îndeplinite, care a fost mecanismul care v-a propulsat spre acest proiect propriu?
Andreea Artenie: Așa este. Am deținut până în vara acestui an poziția de partener regional în cadrul Deloitte Central Europe, Partener coordonator al departamentului de Litigii la nivelul României și coordonator al practicii de Dispute Resolution în Deloitte Central Europe. Ultimul an și mai ales contextul recent mi-au adus roluri suplimentare în cadrul organizației și implicit responsabilități crescute. Privesc cu plăcere parcursul profesional în cadrul organizațiilor Big4 în care am activat în bună parte din carieră, întrucât au contribuit din plin la formarea mea ca avocat de business.
Grație acestei experiențe, putem astăzi să oferim consultanță jucătorilor din toate industriile și, totodată, să integrăm profesii dintre cele mai diferite în proiecte transfrontaliere sau de complexitate ridicată.
Privind spre viitor, personal consider gestul de a pune bazele acestui proiect ca fiind un act de maturitate atât profesională, cât și personală. Nu pot să vorbesc despre acest moment ca fiind mai dificil decât altele, întrucât, ca avocați pledanți, prin însăși natura meseriei, suntem pregătiți să facem față în general momentelor de criză. Orice dispută presupune un moment de cumpănă în viața unei entități, punct cheie ce necesită strategie adecvată pe termen mediu și lung care să izoleze incidentul și să protejeze compania.
BizLawyer: Care ar fi principalele ”lecții” învățate în anii de Big4? Ce greșeli ați făcut, care au fost deciziile ”de aur”?
Andreea Artenie: Firmele Big4 sunt un conglomerat de profesii și tocmai asta este frumusețea lor. Ar putea fi comparate cu o metropolă extrem de cosmopolită. Am învățat în cadrul lor că, pentru a avea o privire completă, specialiști din mai multe domenii trebuie să-și aducă contribuția în cadrul oricărui proiect, însă această multidisciplinaritate trebuie integrată corespunzător pentru un rezultat valoros.
Cristi Secrieru: Aș mai adăuga valoarea cifrelor în construirea unei structuri de business sănătoase. Pentru succesul oricărui demers antreprenorial, trebuie să fii nu doar elitist din punct de vedere profesional, ci și un campion al disciplinei financiare. Astfel, urmărirea și optimizarea proceselor reprezintă ingrediente esențiale în orice proiect.
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Cât despre greșeli, acestea desigur există, însă important este să ne oprim o clipă asupra lor, să le recunoaștem, să învățăm din ele și să mergem mai departe.
BizLawyer: Care sunt valorile pe care le respectați în carieră?
Andreea Artenie: Aparțin unei profesii liberale, cu rădăcini adânci și cu predecesori importanți. Am avut parte în carieră de mentori care și-au pus amprenta în privința valorilor și principiilor care îmi guvernează conduita și acțiunile și mi-am dorit să pot pune acești piloni în slujba unui proiect care îmi poartă numele, a echipei noastre, selectată cu grijă și deosebită atenție, și, desigur, a clienților noștri.
De altfel, am avut bucuria ca, la acest început de drum, pe de o parte, să primesc sfatul, căldura și grija celor care au pus în timp bazele formării mele, și, pe de altă parte, să asist la dezvoltarea unei comunități închegată în jurul acelorași valori.
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Credem cu tărie în verticalitate și integritate profesională și umană. Credem totodată în excelența și exigența profesională, însă acestea trebuie însoțite de toleranță, răbdare și respect arătate diferențelor dintre noi. Aceștia sunt în bună parte pilonii ce vor fi așezați ca fundament în acest proiect de suflet.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
BizLawyer: Va fi un ”boutique law firm”, specializat în anumite arii de practică, sau veți dezvolta, în timp, o firmă full service? Cum vă veți poziționa?
Cristi Secrieru: Avocații noștri au ca primă specializare dreptul administrativ și fiscal. Artenie, Secrieru & Partners oferă, astfel, asistentă pe parcursul procedurilor de control desfășurate de autorități, fie că vorbim de autorități fiscale sau alte tipuri de autorități cu competență de control, cât și în cadrul procedurilor de contestare până la ultimul grad de jurisdicție în fața instanțelor de judecată.
De asemenea, continuăm să ajutăm clienții noștri în procedurile și litigiile specifice raporturilor de muncă. Companiile pun accent în această perioadă pe o corectă așezare a structurilor de personal față de planurile de dezvoltare pe termen mediu. În cadrul proceselor de elaborare și implementare a strategiilor, suntem alături de clienții noștri în echipa multidisciplinară.
Totodată, valorificând experiența dobândită în zona fondurilor europene, a facilităților fiscale și a ajutoarelor de stat, continuăm să ne susținem clienții în vederea securizării accesării diverselor facilități, menținerii acestora sau, unde este cazul, apărării în justiție a drepturilor dobândite.
Andreea Artenie: La fel de important de menționat este faptul că, atât eu, cât și Cristi, avem o bogată experiență în zona litigiilor de concurență și a celor de achiziții publice, unde zona de drept substanțial este asigurată prin intermediul alianțelor anterior amintite, de profesioniști de calibru în disciplinele incidente.
BizLawyer: Ce tip de clienți/proiecte aveți în vizor pentru primul an de activitate?
Cristi Secrieru: Portofoliul nostru ca, de altfel, al oricărei firme de avocatură, este unul divers atât din punct de vedere al clienților, cât și cel al serviciilor oferite. De aceea, consider că identificarea corectă și stăpânirea problematicilor proprii fiecărei industrii este cheia unei creșteri sustenabile.
Permanent urmărim dezvoltarea și consolidarea portofoliului prin valorificarea oportunităților de business pe care piața le oferă. Valul de măsuri și noutăți legislative adus de perioada pe care o traversăm a impus o nevoie crescută de înțelegere și de corelare a noilor reglementări cu cadrul normativ existent, pentru a asigura ulterior o corectă implementare.
Susținem mediul de business în depășirea dificultăților inerente și căutăm implicarea noastră activă în găsirea și transpunerea în practică a celor mai bune soluții pentru clienții noștri.
BizLawyer: Câți avocați vă propuneți să aveți după primul an de activitate? Ce anume ar susține creșterea efectivelor? Ce tip de avocați aveți in vizor?
Andreea Artenie: În sine, noutatea modelului de business despre care v-am vorbit mai sus se bazează pe flexibilitatea structurii de personal și nu are în vedere ancorarea în structuri interne rigide care își pierd, din cauza mărimii și anvergurii corporatiste necesare gestionării flotelor mari, două atribute care, în mod cumulativ, sunt extrem de importante: agilitatea de a răspunde prompt solicitărilor din partea clienților și eficiența din punct de vedere cost.
De altfel, acest proiect se dorește a fi subordonat unui deziderat, acela de a intreține personal, la nivel de partener, relațiile cu toți clienții noștri. În opinia mea, acest lucru poate fi gestionat optim, cu o structură de avocați care nu depășește mai mult de 5/7 avocați per partener, indiferent de senioritatea echipei din subordine.
La acest moment, suntem în proces de recrutare de noi avocați, însă cu respectarea principiilor enunțate mai sus, care vor guverna business-ul nostru. Căutam în primul rând oameni care au o solidă bază tehnică, iar apoi ne dorim să găsim în aceștia valori și principii comune cu ale noastre, care să-i ajute să se adapteze rapid în echipă.
Ca regulă, investim continuu în avocații noștri și construim relații pe termen lung, echipa beneficind întotdeauna de o atenție sporită din partea noastră și de transparență în ceea ce privește construcția de business, deziderate și evoluție, dar și așteptări din partea fiecărui membru al echipei. Ne raportăm la acest proiect ca fiind unul de echipă, în care fiecare membru este la fel de important, prețuit și respectat.
BizLawyer: Care sunt principalele linii strategice ale firmei în primul an de activitate?
Andreea Artenie: După anii petrecuți în organizații complexe, momentan cred că ne dorim lucruri care, cel puțin în aparență, sunt simple. Ne propunem să consolidăm echipa, să continuăm să atragem avocați valoroși și să susținem atmosfera placută și prietenia frumoasă care ne-au adus împreună în acest proiect.
De asemenea, ne dorim să fim alături de clienții noștri și să putem să ne bucurăm împreună de rezultate frumoase în proiectele pe care ni le-au încredințat sau în cele pe care ni le rezervă anul în curs.
Mi-aș dori ca la finalul acestui prim an, răspunzând din nou la această întrebare, cuvintele care să definească acest nou început să nu fie strategie, ci poate satisfacție, bucurie sau prietenie. Satisfacție pentru fiecare proiect în care am găsit o soluție inovatoare care în final a dus la un rezultat bun. Bucuria de a fi alături de clienții noștri, fie că vorbim, ca și până acum, de un sfat, de consultare în orice problematică de business care-i preocupă, fie de o întâlnire de brainstorming în care întoarcem pe toate fețele strategia proiectului, încercând să găsim împreună cele mai potrivite unghiuri pentru a intra mai apoi în implementare. Prietenie pentru cei ce ne sunt aproape deja de multă vreme sau pentru cei ce ni se vor alătura pe parcurs.
BizLawyer: Există un moment anume în care un tânăr avocat poate pleca din firma în care a lucrat și poate alege să-și construiască propria societate? Ce sfaturi aveți pentru colegii care aspiră la acest statut, de coordonator al propriei firme de avocați?
Andreea Artenie și Cristi Secrieru: Amândoi considerăm că avocatura este una dintre profesiile nobile care presupune un parcurs relativ îndelungat până la consolidare și reputație. De altfel, ridicăm ștacheta spunând că, în opinia noastră, reputația se construiește pe întreaga perioadă a carierei. Drept urmare, recomandăm formarea tinerilor avocați într-un mediu elitist, pentru a pune ulterior bazele unui proiect propriu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1461 / 2006 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Corina Roman (Partener BACIU PARTNERS), pentru care cea mai bună decizie din carieră a fost aceea de a se îndrepta către avocatura de business: ”Expunerea la proiecte interesante și provocatoare este mereu un plus, deoarece te dezvoltă și, personal, îmi satisface curiozitatea înnăscută. Beneficiul principal oferit de BACIU PARTNERS constă în faptul că mă bucur de un mediu preocupat pentru knowledge, calitate și binele clienților”
Familia Umbrărescu, cu sprijinul Bulboacă & Asociații, preia acționariatul Totalgaz Industrie – lider strategic în echipamente pentru gaze naturale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...