ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare

03 August 2020   |   A.D.

Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

 
 
Avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), infrastructură menită a crea premisele pentru o dezvoltare accelerată a pieței de capital. Proiectul înființării CCP a trecut într-o altă etapă, săptămâna aceasta, după acordul semnat cu Cassa di Compensazione e Garanzia (CC&G), unul dintre liderii de servicii post-tranzacționare și parte a London Stock Exchange Group (LSEG), și va intra în procesul de autorizare care va fi demarat cu BNR și continuat cu ASF. Pandemia a încetinit proiectul, dar, odată semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor căpăta viteză în perioada următoare, spune Ionuț Bohâlțeanu.


Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

BizLawyer: Bursa de Valori București a anuntat recent că a fost semnat un acord între CC&G, parte a London Stock Exchange Group și CCP.RO BUCHAREST S.A., parte a Grupului Bursa de Valori București (BVB), prin care vor fi oferite servicii specifice contrapărții centrale din România. Avand în vedere că Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), ne puteți explica, fără să încălcăm acordurile de confidențialitate, ce implică acest acord ?

Ionuț Bohâlțeanu:
Acordul semnat de CC&G si CCP RO presupune punerea la dispozitie de catre CC&G a solutiei informatice necesare autorizarii si functionarii CCP, precum si suport in procesul de autorizare, avand in vedere expertiza dobandita de CC&G in procese similare. Dat fiind ca partile s-au pus de acord din vedere comercial, chestiunile negociate intens au fost destul de putine si au tinut de transpunerea cat mai acurata a intelegerii partilor in documentele contractuale.

La ultima discuție pe această temă, purtată vara trecută cu dumneavoastră, proiectul contrapărții centrale abia trecuse de prima fază, de coagulare a acționariatului, de înființare a societății și de vărsare a capitalului social și intra pe traseul obținerii autorizațiilor din partea organismelor de reglementare locale și europene. Cum stă astăzi, după un an de zile?

Date fiind pandemia care a intervenit intre timp - cu o intensitate mai mare in Italia -, precum si faptul ca semnarea acordului cu CC&G era un element vital in demararea procesului de autorizare, procesul a fost incetinit, insa, odata semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor capata viteza in perioada urmatoare.

În acel interviu spuneați că elementul forte al activității avocaților în acest proiect era pragmatismul, în sensul că a trebuit să satisfaceți toate, sau mare parte a doleanțelor participanților în proiect, dar în același timp să protejați interesele generale. A rămas acesta cuvântul cheie sau mai poate fi adăugat ceva?

In continuare vom avea de-a face cu aceleasi provocari avand in vedere calitatea actionarilor CCP, precum si faptul ca aceasta entitate atat de necesara pietei de capital romanesti va trebui sa deserveasca atat nevoile jucatorilor din piata de energie, cat si entitatilor active pe piata de capital - investitori, emitenti, brokeri, banci.


Citește și
→   Bohâlțeanu & Asociații, avocații Bursei de Valori București în proiectul înființării Contrapărții Centrale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Piața de capital primește un impuls extrem de important. România poate deveni un hub regional


Câți avocați din echipa Bohâlțeanu & Asociații au fost implicați în proiect și cine au fost coordonatorii?

Pana acum echipa implicata a numarat 7 avocati specializati pe corporate, piata de capital si banking, coordonatorii echipei fiind Daniela Milculescu si cu mine, fiecare cu ariile de practica pe care le conduce.

Care sunt pașii următori pentru operaționalizarea contrapărții centrale? Ce mai trebuie făcut și în ce orizont de timp?

In urmatoarea perioada va incepe procesul de autorizare care va dura intre 18 si 24 de luni, proces care va fi demarat cu BNR si continuat cu ASF. Odata emisa autorizatia de contraparte centrala, CCP va incepe operatiunile.

Care au fost cele mai interesante proiecte în care aţi asistat clienți în segmentul/practica de Capital Markets în ultimul an ? Ce tip de clienți apelează, în general, la serviciile firmei dumneavoastră pentru asistență pe piața de capital?

In ultima perioada am observat o mutare a interesului pe infiintarea si operarea de platforme/proiecte de fundraising pentru companii mici si mijlocii, precum si pentru companii de real estate care incearca sa atraga fonduri pentru proiecte. De asemenea avem in pregatire doua emisiuni de obligatiuni, precum si o admitere la tranzactionare pe piata regular a BVB.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1551 / 2071
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...