ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INTERVIU | Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații, firma de avocați care asistă Bursa de Valori la înființarea Contrapărții Centrale: Semnarea acordului cu CC&G era un element vital în demararea procesului de autorizare. Proiectul va căpăta viteză în perioada următoare

03 August 2020   |   A.D.

Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

 
 
Avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), infrastructură menită a crea premisele pentru o dezvoltare accelerată a pieței de capital. Proiectul înființării CCP a trecut într-o altă etapă, săptămâna aceasta, după acordul semnat cu Cassa di Compensazione e Garanzia (CC&G), unul dintre liderii de servicii post-tranzacționare și parte a London Stock Exchange Group (LSEG), și va intra în procesul de autorizare care va fi demarat cu BNR și continuat cu ASF. Pandemia a încetinit proiectul, dar, odată semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor căpăta viteză în perioada următoare, spune Ionuț Bohâlțeanu.


Mai multe informații referitoare la provocările acestui proiect, în interviul acordat publicației nostre de Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner Bohâlțeanu & Asociații.

BizLawyer: Bursa de Valori București a anuntat recent că a fost semnat un acord între CC&G, parte a London Stock Exchange Group și CCP.RO BUCHAREST S.A., parte a Grupului Bursa de Valori București (BVB), prin care vor fi oferite servicii specifice contrapărții centrale din România. Avand în vedere că Bohâlțeanu & Asociații coordonează toate operațiunile juridice necesare înființării Contrapărții Centrale (CCP), ne puteți explica, fără să încălcăm acordurile de confidențialitate, ce implică acest acord ?

Ionuț Bohâlțeanu:
Acordul semnat de CC&G si CCP RO presupune punerea la dispozitie de catre CC&G a solutiei informatice necesare autorizarii si functionarii CCP, precum si suport in procesul de autorizare, avand in vedere expertiza dobandita de CC&G in procese similare. Dat fiind ca partile s-au pus de acord din vedere comercial, chestiunile negociate intens au fost destul de putine si au tinut de transpunerea cat mai acurata a intelegerii partilor in documentele contractuale.

La ultima discuție pe această temă, purtată vara trecută cu dumneavoastră, proiectul contrapărții centrale abia trecuse de prima fază, de coagulare a acționariatului, de înființare a societății și de vărsare a capitalului social și intra pe traseul obținerii autorizațiilor din partea organismelor de reglementare locale și europene. Cum stă astăzi, după un an de zile?

Date fiind pandemia care a intervenit intre timp - cu o intensitate mai mare in Italia -, precum si faptul ca semnarea acordului cu CC&G era un element vital in demararea procesului de autorizare, procesul a fost incetinit, insa, odata semnat acordul de hosted solution, lucrurile vor capata viteza in perioada urmatoare.

În acel interviu spuneați că elementul forte al activității avocaților în acest proiect era pragmatismul, în sensul că a trebuit să satisfaceți toate, sau mare parte a doleanțelor participanților în proiect, dar în același timp să protejați interesele generale. A rămas acesta cuvântul cheie sau mai poate fi adăugat ceva?

In continuare vom avea de-a face cu aceleasi provocari avand in vedere calitatea actionarilor CCP, precum si faptul ca aceasta entitate atat de necesara pietei de capital romanesti va trebui sa deserveasca atat nevoile jucatorilor din piata de energie, cat si entitatilor active pe piata de capital - investitori, emitenti, brokeri, banci.


Citește și
→   Bohâlțeanu & Asociații, avocații Bursei de Valori București în proiectul înființării Contrapărții Centrale. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Piața de capital primește un impuls extrem de important. România poate deveni un hub regional


Câți avocați din echipa Bohâlțeanu & Asociații au fost implicați în proiect și cine au fost coordonatorii?

Pana acum echipa implicata a numarat 7 avocati specializati pe corporate, piata de capital si banking, coordonatorii echipei fiind Daniela Milculescu si cu mine, fiecare cu ariile de practica pe care le conduce.

Care sunt pașii următori pentru operaționalizarea contrapărții centrale? Ce mai trebuie făcut și în ce orizont de timp?

In urmatoarea perioada va incepe procesul de autorizare care va dura intre 18 si 24 de luni, proces care va fi demarat cu BNR si continuat cu ASF. Odata emisa autorizatia de contraparte centrala, CCP va incepe operatiunile.

Care au fost cele mai interesante proiecte în care aţi asistat clienți în segmentul/practica de Capital Markets în ultimul an ? Ce tip de clienți apelează, în general, la serviciile firmei dumneavoastră pentru asistență pe piața de capital?

In ultima perioada am observat o mutare a interesului pe infiintarea si operarea de platforme/proiecte de fundraising pentru companii mici si mijlocii, precum si pentru companii de real estate care incearca sa atraga fonduri pentru proiecte. De asemenea avem in pregatire doua emisiuni de obligatiuni, precum si o admitere la tranzactionare pe piata regular a BVB.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1350 / 1870
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Avocații KPMG Legal – Toncescu și Asociații, în tranzacția prin care Grupul Lambert Dodard Chancereul intră în România prin preluarea pachetului majoritar de acțiuni la Calibra M&D Impex din Hunedoara | Dragoș Iamandoiu, Partener coordonator al practicii de M&A, René Schöb și Elena Surdeanu (KPMG) au coordonat echipele implicate în proiect
Schoenherr a asistat Otokar la semnarea contractului de 1 miliard USD pentru livrarea de vehicule tactice blindate către armata română. Iustin Armașu (partener) a coordonat echipa implicată în proiect
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv, cu experiență relevantă în profesie între 5-8 ani | Litigii
CMS, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Insolvență ̸ Restructurare | Bulboacă & Asociații reprezintă atât debitori aflați în insolvență sau pre-insolvență, în mandate ce implică atragere de fresh money, parteneri equity noi, negocieri cu creditori existenți pentru reașezarea creditelor și a garanțiilor actuale, cât și investitori și finanțatori dispuși să investească în companii aflate în astfel de proceduri. Cătălin Petrea, Deputy Managing Partner: “Ne implicăm total în proiecte în care credem că există o șansă reală de restructurare. Preferăm să nu folosim elemente inovative, ci strategii testate, care să reechilibreze raportul de încredere dintre participanții la proceduri”
Băiculescu și Asociații obține o soluție de clasare într-un dosar complex de evaziune fiscală, spălare de bani și grup infracțional organizat. Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Rezultatul reflectă nu doar respectarea principiilor fundamentale ale dreptului, ci și angajamentul nostru de a proteja interesele clienților într-un mod ferm și etic”
Filip & Company a asistat Qemetica în obținerea aprobării Consiliului Concurenței pentru achiziția diviziei de siliciu precipitat a PPG
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Litigii
Frații Micula obțin în SUA încă un verdict în defavoarea României, care ar trebui să plătească penalitați de 14 mil. USD, după ce un judecător american a aprobat sancțiuni de pană la 100.000 USD ̸ săptămână, considerând că reclamanții nu au primit întreaga sumă din hotărârea ICSID pronunțată în 2013 | Curtea de Justiție a Uniunii Europene a confirmat luna trecută decizia de a interzice României să plătească sumele din sentința arbitrală, invocând încălcări ale normelor privind ajutoarele de stat
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager la Amromco Energy: ”În următoarea perioadă ne așteptăm la majorări de taxe și impozite, dar și la liberalizarea prețului energiei. O creștere a prețurilor la energie în Europa nu poate aduce decât un val imediat de scumpiri resimțit local”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...