ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Modificări importante în materie de fiscalitate, la orizont | Theodor Artenie, Tax Director - Schoenherr Tax Bucharest: Așteptăm forma finală în care vor fi adoptate proiectele de modificare a Codurilor Fiscal și de procedură fiscală. Cele două Directive europene care nu au fost încă transpuse în legislația națională ar putea genera anumite complicații pentru contribuabilii români

12 Decembrie 2019   |   Ștefania Enache

Theodor Artenie, tax director al Schoenherr Tax Bucharest SRL din 2013, coordonează derularea proiectelor în domeniul fiscal cu sprijinul echipei de consultanți fiscali și de specialiști în prețuri de transfer, în timp ce trei avocați de litigii intervin pentru a colabora cu acești specialiști în cadrul litigiilor fiscale.

Theodor Artenie, Tax Director Schoenherr Tax Bucharest SRL

 
 
Anul 2020 bate la ușă, iar companiile își fac deja planurile de dezvoltare. În acest context, reglementările fiscale reprezintă una dintre cele mai fierbinți probleme la care mediul de afaceri trebuie să fie foarte atent. Theodor Artenie, Tax Director Schoenherr Tax Bucharest SRL, societatea specializată în consultanță fiscală afiliată firmei de avocatură Schoenherr și Asociații SCA, atrage atenția că fiscalitatea românească este una extrem de fluidă, cu schimbări dintre cele mai surprinzătoare, uneori chiar abrupte.

„Chiar acum se află în proverbiala 'țeavă' două proiecte importante de modificare a Codului Fiscal și a Codului de procedură fiscală. Schimbările aduse de aceste două proiecte au fost amplu dezbătute în mediul public, astfel încât nu le voi relua aici. Elementul surpriză în acest caz îl reprezintă forma finală în care cele două proiecte vor fi adoptate și momentul intrării în vigoare. În plus față de cele două proiecte de mai sus, trebuie să amintim faptul că, începând cu 1 ianuarie 2020, vor intra în vigoare la nivelul Uniunii Europene modificări importante în materie de TVA (Directiva privind 'remediile rapide' în ceea ce privește comerțul intracomunitar și Regulamentul de aplicare), dar și în domeniul cooperării administrative și al schimbului de informații (Directiva DAC6 privind raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere). Niciuna din Directivele de mai sus nu a fost încă transpusă în legislația fiscală națională și ne așteptăm că vor genera anumite complicații și inconveniente pentru contribuabilii români”, declară coordonatorul Schoenherr Tax Bucharest SRL.


Pe acest fond, experții organizează, în această perioadă, o serie de evenimente pentru clienții firmei. În cadrul acestor evenimente, specialiștii discută despre soluțiile pe care mediul de afaceri le are la îndemână de la 1 ianuarie 2020 pentru a face față introducerii remediilor rapide.




Practica de taxe merge mână în mână cu munca avocaților axați pe alte arii

Activitatea Schoenherr Tax Bucharest SRL merge mână în mână cu restul ariilor de practică în care avocații firmei sunt activi. „Astfel, volumul mare de tranzacții (fuziuni și achiziții, piața de capital, financiar-bancar, imobiliare) în care acordă asistență juridică colegii noștri avocați generează automat pentru firma de consultanță fiscală proiecte de structurare din punct de vedere fiscal a tranzacțiilor respective”, explică Theodor Artenie.

Profesionistul Schoenherr mai spune că o altă sursă importantă de mandate o reprezintă asistența acordată în litigiile fiscale în care sunt implicați clienții firmei. În aceste dosare experții în taxe lucrează împreună cu avocații specializați în litigii ai Schoenherr și Asociații SCA.

„Și, cum autoritățile de control în domeniul fiscal continuă să fie foarte active în derularea de inspecții și emiterea de decizii de impunere pe care companiile investigate le contestă în 90% din cazuri, această direcție generează un volum important de lucru pentru echipa noastră. În aceste proiecte, colaborăm în special cu avocații Schoenherr specializați în fuziuni și achiziții, piața de capital, financiar-bancar, proprietăți imobiliare. Lucrăm, totodată, cu avocații specializați în dreptul muncii, pe chestiuni fiscale incidente relațiilor de muncă, sau cu avocații specializați în insolvență și reorganizare în proiecte specifice”, adaugă consultantul.

De altfel, autoritățile fiscale continuă să fie foarte active în derularea atribuțiilor lor de control, iar companiile multinaționale care desfășoară activități în România se află pe radarul autorităților.

În condițiile în care portofoliul de clienți al Schoenherr este format din astfel de entități economice, firma acordă asistență în cadrul controalelor, atunci când se confruntă cu „vizita” inspectorilor ANAF, AFM sau ai Direcției Antifraudă.

„Clienții Schoenherr și Asociații SCA și Schoenherr Tax Bucharest SRL sunt, în general, companii multinaționale și locale de dimensiuni mari, active în domenii diverse, precum financiar-bancar, energie, imobiliare, construcții, retail, servicii medicale, farmaceutice, producție, IT&C etc. Prin lansarea periodică a unor campanii ample de control în diferite arii, autoritățile fiscale ne țin ocupați atât pe noi, consultanții, cât și pe reprezentații companiilor. Raportându-ne la anul acesta, mă refer la Operațiunea Iceberg, anunțată în luna ianuarie, sau la controalele comune ANAF-ITM, anunțate la mijlocul anului.Susținem importanța unei bune cunoașteri de către contribuabili a obligațiilor și drepturilor pe care le au în cadrul inspecțiilor fiscale. În acest sens, organizăm și ne implicăm frecvent în evenimente menite să educe mediul de afaceri cu privire la cum trebuie să reacționeze în timpul inspecției fiscale”, nuanțează Theodor Artenie.

De asemenea, în urmă cu trei ani, firma a lansat practica specializată de consultanță în prețuri de transfer (transfer pricing). „Așa cum anticipam la acel moment, prețurile de transfer au continuat să suscite un interes în creștere din partea autorităților fiscale române și, implicit, a clienților. Echipa noastră include consultanți specializați în acest domeniu, care acoperă întreaga gamă de servicii specifice, inclusiv întocmirea dosarelor prețurilor de transfer, asistență în relația cu autoritățile de control, asistență în litigii (în cadrul unor echipe formate din consultanți fiscali și avocați de litigii), precum și asistență generală privind tranzacțiile intra-grup”, subliniază Tax Directorul Schoenherr Tax Bucharest SRL.

Citește și
→   Schoenherr Tax Bucharest intră pe piața prețurilor de transfer

Membrii echipei au experiență în Big4. Elementele care fac diferența


Echipa specializată în domeniul serviciilor fiscale a grupului Schoenherr în România este coordonată de Theodor Artenie, Tax Director al Schoenherr Tax Bucharest SRL din 2013, a cărui experiență profesională anterioară include opt ani într-o companie Big4. El coordonează derularea de proiecte în domeniul fiscal cu sprijinul echipei de consultanți fiscali și de specialiști în prețuri de transfer, în timp ce trei avocați de litigii intervin pentru a colabora cu acești specialiști în cadrul litigiilor fiscale.

„Experiența profesională a tuturor membrilor echipei noastre de consultanți fiscali include poziții în companii Big4. Acest lucru ne permite să oferim servicii specializate la un nivel de calitate comparabil cu cel al marilor jucători din domeniu. Ce ne diferențiază este integrarea noastră ca serviciu oferit de grupul Schoenherr ca parte a unui pachet complet, care include atât servicii juridice, cât și servicii de consultanță fiscală. Având în vedere amprenta regională a Schoenherr, precum și poziția pe piața din România, avem acces la proiecte complexe, multe dintre ele cu caracter multi-jurisdicțional, ceea ce se traduce printr-o flexibilitate ridicată a soluțiilor pe care le oferim”, a conchis Theodor Artenie.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 603 / 5774
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Arbitration Rules (Powered by ZRVP)
Despe norocul de a lucra cu profesionişti care îți conferă încrederea şi gradul de libertate necesare pentru a te dezvolta şi a nu rămâne în umbra lor. Andra Constantinescu, după primii 5 ani petrecuți la ZRVP: Un loc în care nu ai cum să nu evoluezi: tipul de proiecte la care eşti expus, complexitatea problemelor dezbătute, caracterul de noutate al mandatelor creează premisele unei evoluţii constante şi vizibile
Bohâlțeanu & Asociații, alături de acționarii Agra’s SA la vânzarea companiei către Scandia Food și ai Memento Group în procedura prin care Aegean Airlines preia pachetul de control în Anima Wings Aviation. Ionuț Bohâlțeanu, Managing Partner: Sunt două tranzacții importante, prin care BSMP își consolidează poziția pe piața avocaturii și își lărgește portofoliul de clienți
Credit sindicalizat de 636 milioane de lei pentru Carmistin, coordonat de BCR. Ce avocați au asistat sindicatul bancar
VIDEO | Dicționar de arbitraj: IBA rules on taking of evidence (Powered by ZRVP)
Finanțări sindicalizate | Avocații de la Mușat & Asociații spun că, în ciuda tendințelor prudente de anul trecut, s-a văzut că nu există o problemă de lichiditate în piață și se așteaptă ca numeroase proiecte de investiții să primească undă verde în viitorul apropiat. Monia Dobrescu, Partener: Analizarea sustenabilității unei companii prin prisma factorilor ESG devine noua realitate și companiile vor fi nevoite să se conformeze și să își adapteze planul de afaceri în consecință
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Soft Law Instruments (Powered by ZRVP)
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Experienced Lawyer | Environmental Law
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates for the legal consultancy practice | corporate, M&A, commercial
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associate for the legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
Ce calități trebuie să demonstreze tinerii stagiari care vor să se alăture echipei Stratulat Albulescu & Asociații. Cum sunt integrați nou-veniții și care sunt beneficiile apartenenței la firma în care jumătate dintre avocați au sub 30 de ani
Cum văd viitorul finanțărilor sindicalizate, în actualul context economic, avocații de Banking & Finance de la Wolf Theiss, care au asistat în ultima perioadă peste 50 de tranzacții de acest tip, printre care și cea mai mare finanțare de pe piața imobiliară din România. Claudia Chiper, Partener: Transparență, claritate cu privire la proiect şi situații financiare satisfăcătoare sunt ingredientele esențiale pentru succesul obținerii de fonduri
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...