ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ACEA cere măsuri urgente privind reglementările comerciale post-Brexit

25 Septembrie 2023   |   Agerpres

"Majorarea preţurilor vehiculelor electrice în Europa, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piaţă, în contextul intensificării concurenţei internaţionale, nu reprezintă mişcarea potrivită", susţine preşedintele ACEA şi şeful Renault, Luca de Meo, înaintea planificatei reuniuni comerciale între oficialii din UE şi Marea Britanie din această săptămână.

 
 
UE şi Marea Britanie trebuie să adopte urgent măsuri pentru a amâna reglementările privind comercializarea vehiculelor electrice între blocul comunitar şi Regatul Unit, care vor duce la tarife de 10%, a anunţat luni Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters.
 
"Majorarea preţurilor vehiculelor electrice în Europa, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piaţă, în contextul intensificării concurenţei internaţionale, nu reprezintă mişcarea potrivită", susţine preşedintele ACEA şi şeful Renault, Luca de Meo, înaintea planificatei reuniuni comerciale între oficialii din UE şi Marea Britanie din această săptămână.
 
Companiile auto de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor. Dacă nu este îndeplinită reglementarea, se aplică tarife la import de 10%. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.
 
În timp ce multe baterii pentru vehicule electrice sunt produse în China, vehiculele care sunt trimise în ambele direcţii ar urma să devină mai scumpe din 2024, fără o amânare a noilor reglementări.
 
Producătorul auto Stellantis a avertizat că vor urma închideri de fabrici auto în Marea Britanie şi mii de concedieri, dacă nu va fi renegociat acordul, în timp ce Ford a apreciat că va fi întârziată tranziţia la vehicule electrice.
 
Alex Smith, director în cadrul Volkswagen Marea Britanie, a apreciat: "Suntem pe drumul tranziţiei spre vehiculele electrice şi nu ar fi de ajutor nimic din ce le-ar face mai scumpe".
 
Kemi Badenoch, ministrul britanic pentru Afaceri şi Comerţ, susţine că UE şi Regatul Unit sunt de mult timp în negocieri privind vehiculele, iar de majorarea tarifelor "vor beneficia doar companiile din China" care produc baterii pentru maşini.
 
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut o amânare cu trei ani a reglementărilor.
 
Fără o amânare, tarifele ar putea totaliza 4,3 miliarde de euro în perioada 2024-2026, reducând în mod potenţial producţia de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 unităţi.
 
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2484 / 17296
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...