
Analiză Grafton - Gi Group Holding | Munca în sistem remote și hibrid, modul de a atrage și reține talente de top
14 Septembrie 2022
BizLawyer● Țările din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere de 150% a angajaților care au lucrat de acasă (1) ● 89% dintre companii au introdus o politică de lucru la distanță sau au în vedere acest lucru (2) ● 54% dintre angajați au spus că și-ar schimba locul de muncă cu unul care oferă o mai bună flexibilitate (3) ● 95% dintre liderii de resurse umane susțin că unii dintre angajații lor vor continua să lucreze de la distanță după pandemie.(4)
![]() |
Sursa: Pixabay |
Dorința de a menține siguranța angajaților în timpul pandemiei a determinat multe organizații din întreaga lume să facă tranziția către modul de lucru la distanță și hibrid, prin digitalizarea majorității sarcinilor. Condițiile de telemuncă specifice au produs o experiență generală pozitivă pentru 63% dintre manageri și 74% dintre lucrători, majoritatea dintre aceștia dorindu-și să lucreze de la distanță și în viitor, relevă un studiu OECD.
Flexibilitatea la cote foarte înalte a fost printre primele beneficii resimțite imediat, mai ales în domenii precum retail și e-commerce, industriile creative, IT, serviciile de consultanță, mass-media, telemedicină și educație. Chiar dacă prezența fizică este încă necesară pentru unele roluri din front și back office, cum ar fi cele ce țin de administrativ, asistența clienților, vânzări, finanțe și contabilitate, recrutare/HR și dezvoltare, acestea se pretează unui grad mai mare de flexibilitate. Chiar și companiile care lucrează în producție iau în considerare o întoarcere parțială la munca cu prezență fizică sau o reorganizare a spațiului de muncă. Flexibilitatea în muncă înseamnă mai mult decât o normă de muncă mai scurtă sau fără ore de lucru stricte, și anume posibilitatea de a experimenta noi proiecte locale sau internaționale ce pot contribui la creșterea capacității de inovare.
“Oferta de muncă hibridă și de la distanță este astăzi o componentă esențială a companiilor competitive care vor să atragă cei mai buni angajați. Atunci când demonstrăm flexibilitate și apreciere față de nevoile candidaților, îndeosebi în recrutarea talentelor de top, acestea creează un impact pozitiv și asupra business-ului. Un exemplu foarte bun în privința pulsului pieței de recrutare sunt anunțurile pentru locuri de muncă în sistem remote ce au atras majoritatea candidaților pe cea mai cunoscută rețea socială de recrutare. Aceste tendințe, cu beneficii de ambele părți, angajatori și angajați, spun multe despre direcția de viitor a pieței muncii, spre care am făcut deja pași importanți”, declară Elisabeta Moldoveanu, Business Unit Manager, Grafton by Gi Group Holding.
Candidații apreciază trei beneficii majore aduse de contextul muncii în sistem remote. Primul beneficiue este echilibrul mai bun între muncă și viața personală, datorat productivității crescute generate de un mediu de muncă aflat în controlul angajaților. Economiile din lipsa navetei către muncă și prezervarea amprentei de carbon contribuie la acest nivel de satisfacție, alături de un sentiment de incluziune, mai multe femei au lucrat în timpul lor liber (25%) față de bărbați (19%).5 Un alt beneficiu este încrederea demonstrată de management față de angajați6 care crește și încurajează dezvoltarea altor abilități critice, dar și accesarea unui număr mai mare de oportunități, indiferent de poziția geografică, candidații identificând locurile de muncă care li se potrivesc din orașele țării sau din afară. Companiile oferă deja aceste opțiuni în granițele țării (42% ) sau munca în afara țării, pe termen scurt (22%) 7.
“Realizarea unei oferte atractive de lucru la distanță pentru talente de top, alături de clienții noștri este una dintre prioritățile Grafton. Flexibilitatea și cel mai bun mediu de lucru la distanță presupune oferirea instrumentelor de muncă de cea mai bună calitate, alături de condițiile potrivite muncii de acasă. Nu neglijăm împuternicirea managerilor prin instruirea acestora în ceea ce privește gestionarea echipelor de la distanță sau a celor virtuale. Aceasta presupune abilități foarte bune de planificare, comunicare și management al oamenilor, mai ales în stadiul incipent. Integrarea în echipă în munca de la distanță, prin organizarea de evenimente și sărbătorirea succeselor, sunt elemente importante, mai ales pentru membrii noi ai echipelor”, adaugă Elisabeta.
Angajatorii sunt de părere că modul de muncă remote și hibrid se pretează mai bine unor industrii față de altele, îndeosebi angajaților de tip white collar din sectoarele: finanțe și asigurări (86%), management (78%), IT/Telco (75%) și imobiliare (44%).8 Acest tip nou de muncă nu întârzie să aducă și beneficii de ordin financiar angajatorilor9, precum economisirea cu 32% a costurilor, o retenție cu 34% mai bună datorită echilibrului dintre viața profesională și cea privată, 46% flexibilitate pentru toți cei implicați, reducerea cu 41% a timpilor de navetă, creșterea productivității cu 30%. Un sondaj recent OCDE realizat în 25 de țări menționează că munca la distanță în mod voluntar ar putea crește productivitatea dacă nu depășește două-trei zile pe săptămână10. Alte beneficii de care companiile se bucură odată ce adoptă aceste condiții de angajare sunt: o rezervă mai mare de talente și eficiență sporită, recrutarea de la distanță accelerând procesul de identificare și verificare a candidaților.
Politicile de muncă ce implică opțiunea remote pot fi personalizate în mai multe forme11: îmbinarea între munca remote și cea cu prezență fizică; deplasarea în afara țării (în care interesele de serviciu prevăd și interese personale); proiecte virtuale desfășurate în alte țări (fără a fi necesară prezență fizică); angajarea de personal din afara țării (așa cum sunt digital nomads) sau munca temporară în afara țării.
Fondat în 1998 în Milano, Italia, Gi Group Holding este unul dintre liderii mondiali de servicii pentru dezvoltarea pieței muncii. Prin intermediul unui ecosistem global din care fac parte șase branduri individuale, dar complementare (Gi Group, Grafton, Wyser, Tack/TMI, Gi BPO si INTOO), grupul pune la dispoziție o gamă de servicii din zona resurselor umane, ce generează soluții relevante și de impact. Oferind servicii către mai mult de 20,000 de companii și generând venituri de 3,3 miliarde de euro (în 2021) Gi Group Holding este pe locul 5 în topul celor mai mari companii de personal din Europa și pe poziția a 16-a in lume (potrivit Staffing Industry Analysts).
[1] https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=lfsa_ehomp&lang=en
[2] https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2022/03/current-trends-in-remote-working.pdf
[3]https://www.forbes.com/sites/sap/2021/10/05/54-percent-of-workers-plan-to-quit-without-more-flexible-hours-and-locations/?sh=234b19f33bab
[4] https://www.gartner.com/en/human-resources/trends/top-priorities-for-hr-leaders
[5]https://www.eurofound.europa.eu/publications/article/2021/workers-want-to-telework-but-long-working-hours-isolation-and-inadequate-equipment-must-be-tackled
[6]https://www.shrm.org/resourcesandtools/hr-topics/talent-acquisition/pages/4-essential-soft-skills-for-successful-remote-work.aspx
[7] https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2022/03/current-trends-in-remote-working.pdf
[8]https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/whats-next-for-remote-work-an-analysis-of-2000-tasks-800-jobs-and-nine-countries
[9]https://www.cib.barclays/our-insights/The-economic-side-effects-of-flexible-working.html?cid=paidsearch-textads_google_google_themes_flexiblefuture_uk-we_research_wfh_380329336702&gclid=CjwKCAjw14uVBhBEEiwAaufYx52_GYyjlLdYx9SV3HDZpIGWwCV1huN9IdXcshXkdivt61BqIYDL6xoCaDYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
[10]https://www.mckinsey.com/featured-insights/future-of-work/whats-next-for-remote-work-an-analysis-of-2000-tasks-800-jobs-and-nine-countries
[11] https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2022/03/current-trends-in-remote-working.pdf
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3960 / 14853 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

VIDEO | Dicționar de arbitraj: Excepția de arbitraj (Powered by ZRVP)
„The Lawyer European Awards 2023” | Popescu & Asociații, singura firmă independentă locală aflată pe lista scurtă a premianților. Trei firme internaționale cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners: Junior Associate to join our litigation team
Ce oferă Reff & Asociații tinerilor absolvenți și care sunt cerințele | Membrii juniori sunt alocați pe echipe, fiecare dintre ei are un buddy pentru primele săptămâni și un coach, care să le fie alături de-a lungul experienței lor profesionale. Georgiana Singurel, Partener: Ei vor lucra cu avocați experimentați, care îi vor ghida în procesul de dezvoltare, vor beneficia de diferite traininguri și pot accesa programe de dezvoltare și creștere în cadrul rețelei internaționale Deloitte
Noi avocați colaboratori coordonatori în cadrul PNSA. Alexandru Stan și Răzvan Alexandru Popa fac un pas înainte în carieră
LegiTeam: BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari
Promovări în prima linie la Wolf Theiss | Adelina Iftime-Blăgean, coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii în cadrul biroului din Bucureşti, intră în rândul partenerilor. Promovarea nu reprezintă doar o recunoaștere la nivel personal, ci onorează și efortul colectiv al echipei locale
LegiTeam: MPR|Partners is looking for consultancy lawyers
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Instanțele de judecată și procedura arbitrală. Reguli și principii, competența punctuală a instanțelor judecătorești în contextul existenței unei convenții arbitrale valide, probleme practice” | Curs online, în intervalul 16 octombrie – 30 noiembrie
Saga ‘Micula vs Statul român - partea întâi’, a ajuns la final | Tribunalul arbitral a declarat închisă procedura cererii de interpretare a hotărârii arbitrale pronunțată în litigiul ICSID - ARB ̸ 05 ̸ 20. Frații Micula nu recunosc respectarea integrală a acesteia și cer executarea silită a României în SUA pentru cca. 100 milioane USD. Ce avocați au fost în acest arbitraj și ce onorarii au primit
Cum te poți alătura firmei Mitel & Asociații ca tânăr stagiar și ce te așteaptă după | Magda Dima, Partener: ”Vrem să atragem jucători de echipă determinați și pasionați, viitori profesioniști ai Dreptului compatibili cu cerințele, standardele și principiile societății. Ne dorim alături avocați deschiși, care se pot adapta la situații neprevăzute, sunt proactivi, competitivi și conștienți de responsabilitatea pe care o au față de clienți”
Avocatul joacă unul dintre cele mai importante roluri pentru păstrarea echilibrului în democrație, însă profesia a cunoscut o pierdere constantă a prestanței în raport cu rolul său în societate și în statul de drept | Octavian Popescu: Cred că toți cei implicați în conducerea profesiei trebuie să promoveze politici care să aibă aptitudinea de a crea și menține independența acestei profesii. Scopul comun este dezvoltarea avocaturii și menținerea statutului de elită intelectuală
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...