ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANCPI începe finanțarea realizării planurilor parcelare

16 Aprilie 2024   |   BizLawyer

Ordinul directorului general al ANCPI privind Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuție a lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare în vederea înscrierii din oficiu a imobilelor cuprinse în aceste planuri au fost publicate în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 356/16.04.2024.

 
 
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) inițiază finanțarea, din venituri proprii, a lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare, în cadrul Programului național de cadastru şi carte funciară (PNCCF). Beneficiarii acestor lucrări sunt comunele, orașele și municipiile interesate să realizeze lucrări de întocmire a planurilor parcelare. Ordinul directorului general al ANCPI privind Procedura şi modalitatea de alocare a sumelor, precum şi raportarea de către beneficiari a stadiului de execuție a lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare în vederea înscrierii din oficiu a imobilelor cuprinse în aceste planuri au fost publicate în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 356/16.04.2024.

ANCPI, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), finanțează lucrările de întocmire a planurilor parcelare, potrivit art. 9, alin. (341) din Legea cadastrului şi a publicității imobiliare nr. 7/1996, în baza unui contract de finanțare multianual. Lucrările vor fi coordonate de comisiile locale de restituire a proprietăților funciare și se vor derula similar procesului de înregistrare sistematică a proprietăților, finalizându-se cu înscrierea din oficiu în cărți funciare noi a imobilelor cuprinse în planul parcelar.

Conform Procedurii, dacă o unitate administrativ-teritorială (UAT) dorește finanțarea lucrărilor de întocmire a planurilor parcelare, transmite solicitarea de finanțare către oficiul de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI) pe raza căruia se află. Contractul de finanțare între UAT și OCPI va fi încheiat pentru o perioadă de cel mult 28 de luni, în limita sumelor aprobate şi comunicate de ANCPI. Primăria este responsabilă de modalitatea de atribuire a contractelor de achiziție publică şi de încheierea acestora cu prestatorii de servicii.

Suma cu care ANCPI finanțează lucrările de întocmire a planurilor parcelare este de maximum 109 lei + TVA/carte funciară, la care se adaugă, pentru terenurile situate în extravilan, coeficienții categoriilor de dificultate a terenurilor.

Pentru terenurile situate în intravilanul comunelor, suma de 109 lei + TVA/carte funciară se majorează cu un coeficient de 2,6, pentru terenurile situate în intravilanul orașelor, municipiilor şi reședințelor de județ, cu un coeficient de 3,1, iar, pentru terenurile situate în intravilanul localităților din județul Ilfov şi București, cu un coeficient de 3,5.

Pentru imobilele situate în zonele de aplicare a Decretului-lege nr. 115/1938, sumele rezultate ca urmare a aplicării coeficienților menționați se majorează cu 1,4.

În cazul imobilelor cu proprietari neidentificați, ANCPI va deconta 10% din prețul contractat pentru un imobil, iar pentru imobilele cu proprietari neidentificați reprezentând rezerva comisiei locale de fond funciar, ANCPI va deconta 50% din prețul contractat pentru un imobil.

Procedura intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 564 / 17296
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...