ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor a anunțat lansarea cursului și a certificării de Evaluator al Riscurilor de Criminalitate Financiară

06 Decembrie 2023   |   BizLawyer

Luna trecută APCF a lansat de asemenea un program menit să sprijine cetățenii care au fost victime ale unei fraude, prin crearea unui asistent virtual (Fraud Assistant Virtual Interaction - FAVI), care oferă asistență 24 de ore din 24 celor care acceseaza site-ul asociației

 
 
Pentru a marca Ziua Internațională Anticorupție din 9 decembrie, Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor (APCF) a anunțat că a lansat cursul pentru obținerea certificării de Evaluator al Riscurilor de Criminalitate Financiară. Acesta se adresează angajaților din companii care lucrează în domeniul criminalității financiare și vor să-și îmbunătățească abilitățile în această arie, precum și celor interesați să exploreze acest domeniu.

Organizațiile din orice industrie – de la bănci și instituții financiare, asigurări, tehnologie, energie, retail, real estate, automotive, agribusiness, fintech etc până la instituții ale statului român pot accesa acest tip de formare pentru a-și instrui angajații sau pentru a-i sprijini să își îmbunătățească competențele. Prin intermediul acestei certificari, aceștia vor obține informații aprofundate și relevante din arii precum: managementul riscului de fraudă și de  criminalitate informatică,  managementul riscului de spălare a banilor și audit.


“Cursul este creat astfel încât să ajute organizațiile și angajații acestora să poată identifica ușor aceste riscuri, să le evalueze și să găsească soluții pentru a le gestiona. În urma parcurgerii fiecăruia dintre cele patru module, redactate de specialiștii APCF – experți din domeniul financiar, economic și juridic – beneficiarii vor ști să elaboreze și să implementeze intern strategii, identificând în același timp și resursele necesare pentru acest scop”, a declarat Alin Becheanu, Președintele APCF.

Lansarea aceastei certificări are loc ca urmare a primului studiu din România menit să evalueze gradul de conștientizare a riscurilor de fraudă din companii, realizat la finalul anului 2021 de APCF și Unlock Market Research. Potrivit resultatelor studiului, 1 din 5 companii a întâlnit o situație de fraudă, 17% dintre companii utilizează serviciile unei firme specializate în prevenirea fraudelor și doar 55% dintre companiile participante au implementat proceduri pentru prevenirea fraudelor, însă fără a implica know-how-ul unor specialiști în domeniu. În acest context, cursul redactat de experții APCF oferă o imagine panoramică a celor patru subdomenii esențiale ale criminalității financiare  – prevenirea/gestionarea fraudelor și  atacurilor informatice, combaterea spălării banilor și auditul intern - având ca obiectiv principal construirea unui sistem robust de control în cadrul companiilor.

Luna trecută APCF a lansat de asemenea un program menit să sprijine cetățenii care au fost victime ale unei fraude, prin crearea unui asistent virtual (Fraud Assistant Virtual Interaction - FAVI), care oferă asistență 24 de ore din 24 celor care acceseaza site-ul asociației, https://www.apcf.ro/ro. FAVI oferă sfaturi utile privind prevenirea fraudelor de tip phishing, celor din domeniul cryptomonedelor, romance scams, furt de identitate, carauși de bani și alte tipuri de înșelăciuni. Programul a fost lansat în urma unui studiu ING Bank România din decembrie 2022, potrivit căruia cele mai frecvente fraude online în rândul cetățenilor români includ phishing, smishing, malware și vishing, iar 4 din 10 români nu știu cum să acționeze dacă devin victime în astfel de situații.


Despre Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor (APCF):
Asociația pentru Prevenirea și Combaterea Fraudelor este o asociație non-profit ce are drept scop sprijinirea organizatiilor în lupta împotriva fraudelor prin crearea unui pol solid de specialiști în domeniul managementului riscului de fraudă, conformității și securității informației și contribuția la dezvoltarea unei solide culturi antifraudă în România. Fondată în urmă cu șapte ani, APCF își propune, pe termen lung: să contribuie la familiarizarea persoanelor fizice și juridice cu privire la riscul de fraudă, al spălării banilor, corupției și conflictului de interese și securitatii informatiei; să sprijine continuu dezvoltarea profesională a specialiștilor în antifrauda, în combaterea spălării banilor, anticorupție și securitatea informației și aderarea la standardele internaționale în domeniu; să dezvolte schimbul de bune practici privind prevenirea și combaterea fraudelor între mediul privat și cel public.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2647 / 18294
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...