ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţii profesionale de transport rutier au solicitat CE eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol

03 Martie 2021   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, numeroasele măsuri adoptate de Tirol determină obstacole severe la traversarea Alpilor şi provoacă probleme considerabile cu întreţinerea lanţurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene.

 
 
Asociaţii profesionale de transport rutier au solicitat Comisiei Europene (CE) să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi să acţioneze decisiv pentru eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol, a anunţat miercuri Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
 
"UNTRR alături de IRU (Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere) şi asociaţii profesionale de transport rutier din Germania, Austria, Franţa, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă şi Polonia au solicitat Comisiei Europene să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi să acţioneze decisiv pentru eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit sursei citate, numeroasele măsuri adoptate de Tirol determină obstacole severe la traversarea Alpilor şi provoacă probleme considerabile cu întreţinerea lanţurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene.
 
"Dificultăţile sunt cauzate, pe de o parte, de restricţia de circulaţie în timpul nopţii pe autostrada Inntal, de la care excepţia pentru camioanele Euro VI a fost anulată pe 1 ianuarie 2021 şi, pe de altă parte, de înăsprirea restricţiilor de circulaţie pentru clasa Euro, conform cărora camioanele Euro V, care anterior erau în general scutite, nu mai au voie să circule prin Tirol în timpul zilei", se mai spune în comunicat.
 
Potrivit UNTRR, restricţia de circulaţie sectorială, care a fost deja înăsprită de la 1 ianuarie 2020, potrivit căreia anumite grupuri de mărfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutieră prin Tirol, cauzează probleme considerabile. În plus, taxa de noapte pentru utilizarea autostrăzii A13 de la Innsbruck până la frontiera Brenner a fost majorată cu 100%, ceea ce nu este în conformitate cu reglementările UE.
 
Din cauza restricţiei de circulaţie în timpul nopţii şi a taxei excesive pe timp de noapte, în mod regulat se face aglomeraţie la orele dimineţii, ceea ce duce la aplicarea măsurii de a permite circulaţia unui număr limitat de camioane într-o perioadă şi interval de timp anume la frontiera germano-austriacă, ducând la întârzieri lungi şi situaţii de trafic periculoase pe partea germană.
 
"Având în vedere înăsprirea restricţiei de circulaţie pe timp de noapte pe autostrada Inntal începând cu 1 ianuarie 2021, semnalăm Comisiei Europene faptul că opţiunea de a transfera traficul rutier de marfă către căile ferate, aşa cum a promis Tirolul îşi atinge limitele aici, atât cantitativ, cât şi calitativ. Contrar promisiunii Austriei de a furniza suficiente capacităţi de tren pentru a asigura transportul de mărfuri în UE, conexiunile RoLa prezentate în orarul Rail Cargo Austria (RCA) în fiecare oră pe timp de noapte au fost anulate cu preaviz scurt, fără înlocuire - adesea din motive de cerere insuficientă. Cu toate acestea, conexiunile RoLa regulate şi fiabile sunt esenţiale pentru logistica planificabilă. În caz contrar, nu mai este posibil să se garanteze aprovizionarea cu bunuri sensibile la timp pe ambele părţi ale Alpilor, pe timp de noapte", susţin reprezentanţii UNTRR.
 
RoLa este în prezent singura alternativă de manipulare a mărfurilor în trafic transalpin pe timp de noapte. În sectorul transporturilor şi logisticii, conexiunile fiabile şi punctuale sunt esenţiale pentru a menţine lanţurile de aprovizionare în Uniunea Europeană.
 
"Companiile de transport şi logistică pe care le reprezentăm au solicitat în mod repetat în trecut şi continuă să solicite Comisiei Europene să îşi îndeplinească sarcina de gardian al tratatelor şi să ia măsuri care să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi, în consecinţă, să acţioneze decisiv împotriva măsurilor tiroleze, cum ar fi restricţia de circulaţie pe timp de noapte, taxa excesivă de drum în timpul nopţii, restricţia de circulaţie sectorială, restricţia de circulaţie pe clasa Euro pe autostrada Inntal şi măsura de a permite circulaţia unui număr limitat de camioane într-o anumită perioadă şi interval de timp", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit sursei citate, multe întreprinderi mici şi mijlocii şi angajaţii acestora "sunt din ce în ce mai dezamăgiţi de lipsa de acţiune a Comisiei Europene care nu a răspuns numeroaselor intervenţii ale industriei de transport rutier, în timp ce Austria încalcă zilnic libertatea de circulaţie a mărfurilor care este una dintre cele patru libertăţi fundamentale ale Uniunii Europene."
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15292 / 19733
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...