ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţii profesionale de transport rutier au solicitat CE eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol

03 Martie 2021   |   Agerpres

Potrivit sursei citate, numeroasele măsuri adoptate de Tirol determină obstacole severe la traversarea Alpilor şi provoacă probleme considerabile cu întreţinerea lanţurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene.

 
 
Asociaţii profesionale de transport rutier au solicitat Comisiei Europene (CE) să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi să acţioneze decisiv pentru eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol, a anunţat miercuri Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
 
"UNTRR alături de IRU (Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere) şi asociaţii profesionale de transport rutier din Germania, Austria, Franţa, Danemarca, Italia, Ungaria, Norvegia, Suedia, Olanda, Republica Cehă şi Polonia au solicitat Comisiei Europene să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi să acţioneze decisiv pentru eliminarea restricţiilor de circulaţie pentru camioane impuse în Tirol", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit sursei citate, numeroasele măsuri adoptate de Tirol determină obstacole severe la traversarea Alpilor şi provoacă probleme considerabile cu întreţinerea lanţurilor de aprovizionare în cadrul Uniunii Europene.
 
"Dificultăţile sunt cauzate, pe de o parte, de restricţia de circulaţie în timpul nopţii pe autostrada Inntal, de la care excepţia pentru camioanele Euro VI a fost anulată pe 1 ianuarie 2021 şi, pe de altă parte, de înăsprirea restricţiilor de circulaţie pentru clasa Euro, conform cărora camioanele Euro V, care anterior erau în general scutite, nu mai au voie să circule prin Tirol în timpul zilei", se mai spune în comunicat.
 
Potrivit UNTRR, restricţia de circulaţie sectorială, care a fost deja înăsprită de la 1 ianuarie 2020, potrivit căreia anumite grupuri de mărfuri nu mai pot fi transportate pe cale rutieră prin Tirol, cauzează probleme considerabile. În plus, taxa de noapte pentru utilizarea autostrăzii A13 de la Innsbruck până la frontiera Brenner a fost majorată cu 100%, ceea ce nu este în conformitate cu reglementările UE.
 
Din cauza restricţiei de circulaţie în timpul nopţii şi a taxei excesive pe timp de noapte, în mod regulat se face aglomeraţie la orele dimineţii, ceea ce duce la aplicarea măsurii de a permite circulaţia unui număr limitat de camioane într-o perioadă şi interval de timp anume la frontiera germano-austriacă, ducând la întârzieri lungi şi situaţii de trafic periculoase pe partea germană.
 
"Având în vedere înăsprirea restricţiei de circulaţie pe timp de noapte pe autostrada Inntal începând cu 1 ianuarie 2021, semnalăm Comisiei Europene faptul că opţiunea de a transfera traficul rutier de marfă către căile ferate, aşa cum a promis Tirolul îşi atinge limitele aici, atât cantitativ, cât şi calitativ. Contrar promisiunii Austriei de a furniza suficiente capacităţi de tren pentru a asigura transportul de mărfuri în UE, conexiunile RoLa prezentate în orarul Rail Cargo Austria (RCA) în fiecare oră pe timp de noapte au fost anulate cu preaviz scurt, fără înlocuire - adesea din motive de cerere insuficientă. Cu toate acestea, conexiunile RoLa regulate şi fiabile sunt esenţiale pentru logistica planificabilă. În caz contrar, nu mai este posibil să se garanteze aprovizionarea cu bunuri sensibile la timp pe ambele părţi ale Alpilor, pe timp de noapte", susţin reprezentanţii UNTRR.
 
RoLa este în prezent singura alternativă de manipulare a mărfurilor în trafic transalpin pe timp de noapte. În sectorul transporturilor şi logisticii, conexiunile fiabile şi punctuale sunt esenţiale pentru a menţine lanţurile de aprovizionare în Uniunea Europeană.
 
"Companiile de transport şi logistică pe care le reprezentăm au solicitat în mod repetat în trecut şi continuă să solicite Comisiei Europene să îşi îndeplinească sarcina de gardian al tratatelor şi să ia măsuri care să restabilească libera circulaţie a mărfurilor în Uniunea Europeană şi, în consecinţă, să acţioneze decisiv împotriva măsurilor tiroleze, cum ar fi restricţia de circulaţie pe timp de noapte, taxa excesivă de drum în timpul nopţii, restricţia de circulaţie sectorială, restricţia de circulaţie pe clasa Euro pe autostrada Inntal şi măsura de a permite circulaţia unui număr limitat de camioane într-o anumită perioadă şi interval de timp", se menţionează în comunicat.
 
Potrivit sursei citate, multe întreprinderi mici şi mijlocii şi angajaţii acestora "sunt din ce în ce mai dezamăgiţi de lipsa de acţiune a Comisiei Europene care nu a răspuns numeroaselor intervenţii ale industriei de transport rutier, în timp ce Austria încalcă zilnic libertatea de circulaţie a mărfurilor care este una dintre cele patru libertăţi fundamentale ale Uniunii Europene."
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15866 / 20307
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...