ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Băncile, asigurătorii şi fintech-urile cheltuiesc până la 2,5% din veniturile anuale pentru prevenirea fraudelor financiare(analiză)

17 Martie 2022   |   Agerpres

Conform sursei citate, din 2015 şi până în 2021, costurile globale cu conformitatea au crescut cu 64%, ajungând la 227 de miliarde de dolari.

 
 
Companiile de servicii financiare, respectiv bănci, asigurători, fintech-uri şi alte instituţii, cheltuiesc între 1,3% şi 2,5% din veniturile lor anuale pentru prevenirea fraudelor financiare, potrivit unei analize realizate de PwC în baza datelor LexisNexis.
 
Conform sursei citate, din 2015 şi până în 2021, costurile globale cu conformitatea au crescut cu 64%, ajungând la 227 de miliarde de dolari.
 
"De la criza financiară globală din 2008, instituţiile financiare se află, în general, într-o poziţie mai bună în ceea ce priveşte conformitatea şi acoperirea riscurilor, iar acest lucru se datorează acestor investiţii. De altfel, mare parte din majorarea costurilor cu conformitatea din ultimii ani a fost necesară ca răspuns la creşterea presiunii din partea autorităţilor de reglementare. Însă, deşi bugetele şi numărul de angajaţi în domeniul prevenirii criminalităţii financiare au crescut vertiginos, directorii acestor instituţii se întreabă dacă aceste investiţii au beneficii reale, în condiţiile în care, spre exemplu, monitorizarea bazată pe tehnologie produce în medie 90% alerte false ", se menţionează în articolul scris de Ana Sebov, director, Leader Forensic PwC România.
 
Analiza mai arată că tehnologia avansată are, cu siguranţă, un rol important, dar nu este motorul prevenirii criminalităţii financiare. Totodată, instituţiile financiare trebuie să-şi revizuiască procesele având o abordare ce pune accent pe productivitate, nu pe dimensiunea bugetelor alocate.
 
"Îmbunătăţirea productivităţii începe prin maparea clară a fluxului de lucru, cu accent pe următoarele patru procese macro: setul de standarde de reglementare care definesc procesul, sursele de date folosite, output-ul rezultat şi fluxul de lucru de bază care gestionează procesul. În continuare, nu trebuie deloc neglijată capacitatea societăţii de îmbunătăţire continuă", notează autorii cercetării.
 
Analizele PwC indică faptul că mai puţin de jumătate din toate iniţiativele de îmbunătăţire a performanţei îşi ating scopul. Pentru ca schimbările să fie de durată, organizaţiile trebuie să adopte o abordare dinamică, însemnând colectarea continuă de date, analiza indicatorilor de performanţă şi a rezultatelor proceselor de conformitate şi utilizarea acestor date pentru ajustarea resurselor şi a investiţiilor.
 
De asemenea, conform studiului, este importantă definirea proceselor la nivel micro şi stabilirea unor instrumente de măsurare/evaluare a acestora, luând în calcul, printre altele, reducerea riscurilor şi valoarea adăugată. Doar aşa, instituţiile financiare vor putea să compare performanţele investiţiilor şi să stabilească priorităţi pentru domeniile în care este nevoie urgentă de îmbunătăţiri.
 
În ceea ce priveşte tehnologiile, înlocuirea pur şi simplu a soluţiilor existente, fără a le măsura performanţa şi a o îmbunătăţi, poate fi un efort inutil. Cercetarea mai arată că unele dintre cele mai importante instituţii financiare au adoptat o abordare mai centralizată, creând hub-uri pentru data science şi adoptând instrumente analitice care le ajută să abordeze provocările legate de performanţă, identificând acţiunile ce necesită un efort minim pentru maxim de impact.
 
"Aplicând aceste principii, PwC a reuşit să dezvolte o abordare folosită cu succes pentru îmbunătăţirea eficienţei şi eficacităţii programelor de conformitate. Controalele privind criminalitatea financiară sunt din ce în ce mai interconectate şi ating performanţe maxime numai atunci când sunt coordonate, gestionate şi verificate", se precizează în articol.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10928 / 19632
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...