ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BestJobs: Ce domenii și ce joburi au fost cele mai „vânate” în primele luni ale anului, cu peste 1,9 milioane aplicări

04 Mai 2021   |   BizLawyer

Domeniile care au înregistrat cele mai puține aplicări au fost Juridic / Sectorul Public, Sport / Artă / Divertisment, Medicină / Sănătate, Turism / Alimentație / Industria Ospitalității, Îngrijire copii / Curățenie, Agricultură, Securitate / Armată, Servicii de înfrumusețare.

 
 
Piața forței de muncă rămâne extrem de dinamică, într-un context economic dificil cauzat de pandemie. Candidații români au realizat, în primul trimestru al acestui an, peste 1,93 milioane de aplicări pentru posturile disponibile pe platforma BestJobs. Cele mai căutate domenii au fost Vânzări, unde s-au înregistrat peste 321.300 de aplicări, Finanțe / Contabilitate, cu peste 235.000 de aplicări, respectiv Management, cu peste 187.400 de aplicări.

De asemenea, în topul preferințelor românilor în căutarea unui loc de muncă se află: IT / Telecom - cu peste 140.100 de aplicări, Administrativ / Secretariat - 127.000 de aplicări, Tehnicieni - peste 103.400 de aplicări, Marketing - peste 102.600 aplicări, Inginerie - 101.400 aplicări.


Totodată, dinamice au fost și domeniile: Call center / Client service - peste 90.500 aplicări, Transport / Distribuție - peste 60.500 de aplicări, Producție / Logistică - peste 59.000 aplicări, Resurse Umane - peste 54.500 aplicări și Construcții / Instalații - peste 42.200 de aplicări.

Domeniile care au înregistrat cele mai puține aplicări au fost Juridic / Sectorul Public, Sport / Artă / Divertisment, Medicină / Sănătate, Turism / Alimentație / Industria Ospitalității, Îngrijire copii / Curățenie, Agricultură, Securitate / Armată, Servicii de înfrumusețare.

Joburi part-time și care permit telemunca, în top 10 al celor mai populare anunțuri

Dintre anunțurile postate pe platforma BestJobs, în primul trimestru al acestui an, cele mai populare au fost în general cele care solicită experiență entry - level (0-2 ani). Anunțul „vedetă”, care a atras peste 3.840 de aplicări, a fost cel de Casier full-time - part-time. Pe locul doi, cu aproape 3.370 de aplicări, s-a aflat un anunț privind angajarea unui Asistent manager logistică, tot la nivel de începător, prin care se oferea un salariu net de 1.100 - 1.200 euro pe lună.  Pe locul trei, cu peste 2.800 de aplicări, s-a situat un anunț pentru angajarea de Operator call center - cu posibilitate part-time și care permite munca la distanță.

De asemenea, pe următoarele locuri în top 10 al anunțurilor cu cele mai multe aplicări se află, în ordine descrescătoare: Analist facturare (clienți strategici), Reprezentant vânzări, Customer Support Specialist - anunț ce permite munca la distanță, Office manager - anunț ce permite munca la distanță, Operator prelucrare si validare date - anunț ce permite munca la distanță, Reprezentant Vânzări și Customer Care - anunț ce permite munca la distanță.

Topul companiilor care au atras cele mai multe CV-uri în primul trimestru din 2021 este condus de Enel (circa 25.400 aplicanți), Allianz Technology (peste 11.000 aplicanți), Alpha Bank România (circa 9.800 aplicanți), Continental Automotive România SRL (circa 9.300 aplicanți), Vodafone Shared Services România (peste 8.640 aplicanți), Dräxlmaier România (circa 8.600 aplicanți), DM Drogerie Markt SRL (circa 8.300 aplicanți), Orange România SA (peste 7.100 aplicanți), Manpower România SRL (aproape 7.000 aplicanți), A&D Pharma - Dr.Max Group (peste 6.250 aplicanți).

Datele agregate pentru primele trei luni ale acestui an arată, așadar, că printre domeniile preferate de activitate sunt cele care permit munca de la distanță (remote). De altfel, criza sanitară a avut un impact semnificativ pe piața globală a forței de muncă, inclusiv în România, munca de la distanță devenind o practică obișnuită, iar domeniile ce permit un program flexibil de lucru fiind printre cele mai căutate, mai ales pentru freelanceri.

La finele anului trecut, aproape jumătate dintre angajații români lucrau complet remotely (de la distanță) sau în sistem hibrid (remote - la birou), potrivit unui sondaj realizat în ultimul trimestru al anului trecut la nivel global, printre care și România, de către BestJobs și Boston Consulting Group, unul dintre cei mai mari consultanți de business din lume. Totuși, dacă ar avea această opțiune, doar 11% dintre angajații români ar vrea să lucreze doar la locul de muncă, aproape jumătate (48,4%) dorindu-și un sistem hibrid, iar 40,6% - doar de la distanță. Studiul a fost realizat pe un eșantion de peste 208.000 de oameni din peste 190 țări din întreaga lume, din care 2.572 de români.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11478 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...