ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cât costă să recrutezi un dezvoltator IT în România. Deficit în continuă creștere de profesioniști

11 Februarie 2020   |   BizLawyer

Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile.

 
 
Software Development Academy (SDA), cea mai mare academie de programare IT pentru adulți din Europa Centrală și de Est, estimează că marile firme din România investesc minimum 43.665 lei în procesul de recrutare și integrare a unui singur profesionist IT. Însă, se estimează că aceste costuri vor crește în următorii ani, deoarece nevoia de profesioniști IT se va mări în continuare. SDA prevede că, până la sfârșitul anului 2020, deficitul de programatori și testeri software din România va ajunge între 40.000 și 50.000 de profesioniști, intensificând semnificativ concurența între companii pentru talentul IT existent și conducând astfel la creșterea costului per angajare.

Pentru a răspunde acestei crize în creștere, SDA a lansat în România un proces de recrutare personalizat pentru corporațiile care sunt în căutare de profesioniști IT juniori. În cadrul programului, care a fost deja lansat și implementat cu succes în alte piețe unde academia este prezentă, inclusiv în Polonia, SDA nu doar va găsi angajații potriviți dar și va gestiona procesele de training și integrare pentru aceștia. Având în vedere deficitul absolvenților IT din România, atunci când va implementa astfel de programe în corporațiile din România, SDA se va concentra pe formarea de noi profesioniști IT, prin furnizarea de cursuri de recalificare profesională.


„Nu mai este rentabil sau eficient, nici din punct de vedere al timpului nici al costurilor, pentru departamentul de resurse umane de a se lupta pentru același grup de profesioniști IT deja prezenți pe piață. Corporațiile trebuie să înceapă să caute talent IT nou în alte părți. Răspunsul nostru la această problemă este un proiect de recalificare profesională în cadrul căruia, corporațiile vor recruta persoane din alte domenii din piață, cărora le vor oferi training IT personalizat pentru a le învăța exact abilitățile necesare în cadrul companiei. Am derulat cu succes astfel de proiecte pe alte piețe și suntem siguri că această metodă este viitorul recrutării în IT, deoarece oferă o soluție pentru deficitul în continuă creștere din România”, a declarat Piotr Mazur, CEO Software Development Academy România.

Procesul de recrutare al unui singur angajat pentru un departament de IT are costuri semnificative, atunci când este analizat din punctul de vedere al timpului investit de către conducere și de către echipa de resurse umane. Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile. Potrivit Salesforce Research, 68% dintre recrutori percep procesul de recrutare în IT ca pe o provocare mult mai mare față de acum cinci ani, iar 30% dintre companii au dificultăți în a găsi angajați calificați.

Costurile de recrutare a personalului nou variază foarte mult de la start-up-uri la corporații. Pentru companiile aflate la început de drum, angajarea este adesea gestionată de conducerea de top, ceea ce înseamnă că costul real al procesului de recrutare este chiar mai mare. Proprietarii de companii mici petrec aproximativ 40% din timpul lor de muncă cu sarcini care nu generează venituri, cum ar fi angajarea.

Costurile de recrutare al unui dezvoltator IT în România au fost aproximate de SDA luând în considerare două variabile cheie, salariul mediu lunar brut pentru un consultant de resurse umane de 5.418 lei (aproximativ 50 lei/ora de muncă) și salariul mediu lunar brut pentru un specialist IT în valoare de 10.840 lei.
Durata procesului de recrutare, precum și interesul candidaților în depunerea candidaturilor, depinde în mare măsură de atractivitatea companiei. Prin urmare, lipsa unui employer branding puternic poate extinde semnificativ procesul de recrutare, făcându-l astfel și mai costisitor.

Un alt aspect important al recrutării îl constituie și procesul de integrare, pe durata căruia angajatul dobândește abilități specifice necesare pentru a-și desfășura activitatea în cadrul organizației. Studiile globale arată că este nevoie de 3 până la 6 luni ca un angajat nou să ajungă la productivitate maximă, timp în care compania pierde bani, deoarece costurile cu angajatul respectiv sunt mai mari decât ceea ce câștigă el pentru companie. Timpul exact necesar pentru ca un angajat nou să atingă productivitate depinde foarte mult de complexitatea locului de muncă. În același timp, primele luni sunt cruciale când vine vorba de satisfacția angajaților cu noul loc de muncă. Pe lângă costurile de mai sus, există riscul ca în orice moment candidatul să își dea demisia în primele 6 luni, înainte de a atinge productivitate maximă, fiind necesară reluarea procesului de recrutare de la zero. 

Concurența ridicată pentru specialiștii IT în România și faptul că grupul de profesioniști în acest domeniu nu crește la fel de rapid ca și cererea, conduce deseori la o competiție între recrutori pentru aceiași oameni existenți deja în piață. Acest lucru înseamnă și că rotația profesioniștilor IT este mai mare decât în alte profesii, aceștia fiind angajați mult mai rapid și, în consecință, procesul de recrutare în domeniul IT ar trebui să fie cât mai rapid și eficient cu putință.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14968 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...