
Clienţii Revolut din piaţa locală au realizat 203 milioane de tranzacţii către comercianţi, în 2022 (studiu)
30 Ianuarie 2023
AgerpresCele mai multe tranzacţii au fost pentru a plăti cumpărăturile realizate în supermarketuri pentru alimente şi produse de larg consum/uz casnic, urmate de cheltuielile cu transportul şi cele din restaurante, cafenele, baruri.
Clienţii Revolut din piaţa locală au realizat, în 2022, un număr record de 203 milioane de tranzacţii către comercianţi cu aplicaţia financiară, pe fondul creşterii bazei de clienţi cu 67% în România, arată un studiu publicat, luni, de Revolut.
Cele mai multe tranzacţii au fost pentru a plăti cumpărăturile realizate în supermarketuri pentru alimente şi produse de larg consum/uz casnic, urmate de cheltuielile cu transportul şi cele din restaurante, cafenele, baruri.
Toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent, atât ca sumă totală, cât şi ca număr de tranzacţii, dar în topul creşterilor după numărul de tranzacţii, în 2022 faţă de 2021, s-au aflat următoarele categorii de bugete: divertisment (+37%), cumpărături/shopping (+34%) şi restaurante (+33%).
Suma medie a cheltuielilor realizate cu Revolut, pe parcursul anului 2022, de un utilizator mediu al super-aplicaţiei financiare a fost de 2.181 de euro, iar valoarea medie a unei tranzacţii a fost 18,3 euro.
Studiul se bazează pe date anonimizate, analizate în formă agregată, de analiştii aplicaţiei, pentru perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2022, şi ia în calcul exclusiv tranzacţiile realizate de utilizatorii înregistraţi în România.
"Mai bine de o treime din cheltuieli, pentru alimente şi produse de larg consum. Din datele agregate de super-aplicaţia financiară se poate vedea că, anul trecut, clienţii Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăţilor către comercianţi), procent inferior, totuşi, celui înregistrat în 2021 de aceeaşi categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăţilor către comercianţi", arată studiul.
Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deţinută în volumul total al plăţilor au fost divertismentul (18%) şi supermarketurile şi magazinele alimentare (14%).
Potrivit cercetării, un utilizator mediu din România a apelat cel mai des la Revolut pentru a plăti cumpărăturile obişnuite de alimente şi produse de larg consum (39 de tranzacţii pe an).
Bugetul anual de cheltuieli al unui client mediu Revolut a arătat astfel: divertisment - 749 de euro/an, turism - 530 de euro/an, shopping - 500 euro/an, alimente şi produse de larg consum - 375 euro/an, restaurante, baruri, cafenele - 338 euro/an, transport - 298 euro/an şi utilităţi - 246 euro/an. Cel mai mic buget de cheltuieli a mers către sănătate - în medie 191 de euro/an/client.
În ceea ce priveşte repartizarea cheltuielilor pe categorii de comercianţi, românii au lăsat cei mai mulţi bani în magazinele alimentare şi în supermarketuri şi tot acolo au efectuat şi cele mai multe tranzacţii pe parcursul anului.
Valoarea medie a unei plăţi realizate către aceşti comercianţi a fost de 10 euro/client/tranzacţie. De asemenea, un client român a plătit, în medie, 40 de euro/tranzacţie pentru achiziţiile din magazinele de articole vestimentare, 19 euro/tranzacţie în benzinării, 16 euro/tranzacţie în restaurante, baruri, cafenele, 15 euro/tranzacţie pentru servicii de telecomunicaţii, 14 euro/tranzacţie în farmacii, 10 euro/tranzacţie în fast-food-uri.
"Faptul că Revolut este una dintre băncile digitale preferate de români transpare şi din numărul important al plăţilor făcute pentru achiziţii de servicii şi produse diverse. Acestea sunt legate atât de nevoile cotidiene ale consumatorilor, dar şi de un stil de viaţă care a redevenit activ, cu mai multă mobilitate. De la plata călătoriei cu mijloacele de transport în comun, la taxa de studii către facultăţi din străinătate sau achiziţia de bunuri de folosinţă îndelungată, datele analizate de Revolut arată că super-aplicaţia îşi dovedeşte utilitatea şi versatilitatea ca instrument de plată sigur, rapid, uşor de utilizat", susţin autorii studiului.
Românii au mai folosit Revolut ca să achite servicii de taximetrie şi car-sharing (12 milioane de tranzacţii), bilete pentru servicii de transport în comun (autobuz, metrou, ferry, 9,4 milioane de tranzacţii), servicii de livrare mâncare (5,3 milioane tranzacţii), produse de panificaţie şi brutărie (3,2 milioane tranzacţii), telecomunicaţii (3 milioane de tranzacţii), produse digitale de divertisment - cărţi, muzică, filme, conţinuturi media (2,4 milioane de tranzacţii).
O altă tendinţă importantă este aceea că românii apelează la Revolut atât pentru achiziţii online sau pe platforme de e-commerce, cât şi pentru achiziţiile offline. Astfel, în top 10 după sumele plătite de către utilizatorii români de Revolut către diverşi comercianţi se află, pe primul loc, la fel ca în anii trecuţi, eMag, urmat de Carrefour, Tazz, Dedeman, Bolt, Digi RCS-RDS, Uber, Vodafone, Engie, Enel Energie.
În topul comercianţilor după numărul de tranzacţii realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacţii), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacţii), Apple (3,1 milioane tranzacţii), Carrefour (3 milioane tranzacţii), Tazz (1,6 milioane tranzacţii), compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacţii), eMag (1,1 milioane tranzacţii), Google (1 milion tranzacţii), McDonalds (960.000 tranzacţii).
Revolut este prima super-aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar.
În prezent, peste 25 milioane de clienţi din lume, din care mai mult de 2,5 milioane din România, folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6674 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...