Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au amendat mai multe agenţii Christian’76 Tour cu 90.000 lei
19 Mai 2022 Agerpres
Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor, transmis joi AGERPRES, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu, la 7 agenţii de turism aparţinând tur-operatorului, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite pe această temă.
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei unor agenţii de turism aparţinând operatorului Christian'76 Tour, în urma neregulilor constatate în cadrul controalelor.
Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor, transmis joi AGERPRES, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu, la 7 agenţii de turism aparţinând tur-operatorului, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite pe această temă.
"De-a lungul anilor, am făcut dese avertizări legate de activitatea operatorilor economici din turism. Speram ca acest mesaj să ajungă şi la agenţii, dar iată că nu m-am făcut înţeles. Este momentul în care sancţionarea a devenit obligatorie. Vom demara o tematică, la nivel naţional pe acest subiect. Se apropie perioada vacanţelor şi trebuie să fim siguri că niciun consumator nu va fi înşelat", a declarat Paul Anghel, director general ANPC.
În urma controalelor realizate, comisarii au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, 3 avertismente, precum şi 7 propuneri de încetare a practicilor incorecte.
Neregulile constatate de echipele de control au fost: indicarea unor reduceri de preţuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului; menţionarea preţurilor folosind sintagma "de la..." fără a preciza un preţ maxim; indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse; afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România; lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii; existenţa a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.
Comunicatul ANPC are şi o serie de sfaturi pentru achiziţia unui pachet de servicii turistice.
Astfel, consumatorii trebuie să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, serviciile de masă, precum şi de modalităţile de plată.
La rândul său, agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur; cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistenţă în caz de boală, accidente şi altele asemenea; durata pentru care operează ofertă turistică.
De asemenea, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.
Totodată, acesta trebuie să furnizeze în scris turiştilor informaţii privind călătoria, înainte de data plecării. Trebuie cunoscute orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul, în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanţe sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului. Pentru călătoriile şi şederile minorilor, trebuie furnizate informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului.
Este necesară şi oferirea posibilităţii semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului sau a unui contract de asistenţă, care să acopere taxele de repatriere, în caz de accidentare sau de boală.
Agenţia de turism tour-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta agenţiei de turism. Contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de către organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.
În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
Bonul de comandă cuprinde următoarele elemente: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora; tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă (pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora; alte solicitări speciale.
Printre clauzele care trebuie incluse în contract se numără destinaţia călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare, mijloacele de transport utilizate, serviciile de masă furnizate, vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice, denumirea şi sediul/adresă agenţiei/agenţiilor de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări, termenele şi modalitatea de plată, termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică şi condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului.
"Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor", se mai arată în comunicatul ANPC.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 10817 / 20315 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
IAM Global Leaders 2026 | 13 români, printre care Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Alina Tugearu (ZRVP) și Răzvan Dincă (RD&A) au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul brevetelor, la nivel global. Prin ce s-au remarcat aceștia și cum îi văd clienții
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Cum arată practica de Concurență de la NNDKP: anvergură și consistență, echipă compactă, dar profund specializată, disciplină procedurală și gândire strategică. Pe prima bandă a ghidurilor juridice internaționale, semn că performanța nu este episodică, ci rezultatul unei culturi profesionale care asigură calitate, ritm și claritate în mandate complexe | De vorbă cu Anca Diaconu (Partener) și Oana Popescu-Mitricoaia (Senior Associate) despre munca avocaților în proiecte în care miza, presiunea de timp și finețea analizei fac diferența
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





