
Comisia Europeană a publicat raportul final al anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor
20 Ianuarie 2022
AgerpresRaportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.
Comisia Europeană a publicat, joi, rezultatele anchetei sale sectoriale în domeniul concurenţei privind internetul obiectelor destinat consumatorilor (IoT), informează un comunicat de presă al executivului comunitar.
Raportul final şi documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoţeşte identifică potenţialele preocupări în materie de concurenţă pe pieţele în creştere rapidă ale produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor din Uniunea Europeană.
"Sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor devine tot mai mult parte din viaţa noastră de zi cu zi. Constatările finale ale anchetei noastre sectoriale confirmă preocupările identificate în raportul preliminar. Aceasta este o piaţă cu bariere mari la intrare, cu puţini actori integraţi pe verticală şi cu preocupări legate de accesul la date, interoperabilitate sau practici de exclusivitate, printre altele", a declarat vicepreşedintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager.
Principalele constatări ale anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor se referă la următoarele elemente, menţionate şi în raportul preliminar: caracteristicile produselor şi serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; caracteristicile concurenţei pe aceste pieţe; principalele domenii de preocupări potenţiale exprimate de părţile interesate în legătură cu funcţionarea actuală a pieţelor internetului obiectelor destinat consumatorilor, precum şi cu perspectivele de viitor.
Constatările anchetei sectoriale indică faptul că internetul obiectelor destinat consumatorilor creşte rapid şi devine tot mai mult o parte a vieţii noastre de zi cu zi. În plus, există o tendinţă de creştere a disponibilităţii asistenţilor vocali ca interfeţe pentru utilizatori, care permit interacţiunea cu alte dispozitive inteligente şi servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor.
Majoritatea părţilor interesate care au participat la ancheta sectorială indică faptul că unul dintre principalele obstacole în calea intrării pe piaţă sau a extinderii în acest sector este costul investiţiilor în tehnologie, care sunt foarte ridicate pe piaţa asistenţilor vocali.
O altă barieră importantă în ceea ce priveşte intrarea pe piaţă este situaţia concurenţială, un număr mare de părţi interesate raportând dificultăţi în a concura cu întreprinderi integrate pe verticală care şi-au construit propriile ecosisteme în cadrul sectorului internetului obiectelor destinat consumatorilor şi în afara acestuia (de exemplu, Google, Amazon sau Apple). Întrucât aceşti actori furnizează sistemele de operare a dispozitivelor inteligente şi mobile cel mai des utilizate, precum şi principalii asistenţi vocali, ei determină procesele de integrare a dispozitivelor şi serviciilor inteligente într-un sistem de internet al obiectelor destinat consumatorilor.
Părţile interesate şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la următoarele domenii: anumite practici de exclusivitate şi de legare în legătură cu asistenţii vocali, precum şi practici care limitează posibilitatea de a utiliza asistenţi vocali diferiţi pentru acelaşi dispozitiv inteligent; poziţia asistenţilor vocali şi a sistemelor de operare a dispozitivelor inteligente în calitate de intermediari între utilizatori, pe de o parte, şi dispozitivele inteligente sau serviciile legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor, pe de altă parte. Această poziţie, combinată cu rolul lor cheie în generarea şi colectarea datelor, le-ar permite să controleze relaţiile cu utilizatorii.
În acest context, părţile interesate şi-au exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la facilitatea descoperirii şi la vizibilitatea serviciilor lor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor; accesul extins al furnizorilor de asistenţi vocali la date, inclusiv la informaţii privind interacţiunile utilizatorilor cu dispozitive inteligente ale terţilor şi cu servicii legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor. Părţile interesate consideră că accesul la volume mari de date şi acumularea unor cantităţi mari de date le permit furnizorilor de asistenţă vocală să îşi îmbunătăţească poziţia pe piaţă şi să îşi exercite mai uşor influenţa pe pieţele adiacente.
De asemenea, există îngrijorări legate de lipsa de interoperabilitate în sectorul internetului obiectelor destinat consumatorilor, din cauza prevalenţei tehnologiei brevetate, care conduce uneori la crearea unor "standarde de facto". În special, se pare că un număr de furnizori de asistenţi vocali şi de sisteme de operare controlează în mod unilateral procesele de interoperabilitate şi de integrare şi sunt capabili să limiteze funcţionalităţile dispozitivelor inteligente şi ale serviciilor legate de internetul obiectelor destinat consumatorilor ale terţilor, în raport cu propriile lor dispozitive şi servicii.
Informaţiile colectate în contextul anchetei sectoriale privind internetul obiectelor destinat consumatorilor vor oferi orientări pentru activitatea viitoare a Comisiei în materie de asigurare a respectării normelor şi de reglementare.
În plus, concluziile care decurg din ancheta sectorială vor sta la baza activităţii viitoare a Comisiei de punere în aplicare a strategiei sale digitale. Mai precis, constatările acestei anchete sectoriale vor contribui, de asemenea, la dezbaterea legislativă în curs privind propunerea Comisiei referitoare la Actul legislativ privind pieţele digitale. În plus, anchetele sectoriale de acest tip pot stimula întreprinderile să îşi revizuiască practicile comerciale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 11325 / 19317 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA, alături de un sindicat de bănci românești și internaționale cu privire la acordarea unei facilități de credit în valoare de aproximativ 173 milioane de dolari firmei Black Sea Oil & Gas. Ce avocați au fost implicați în finanțare
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Schoenherr, alături de M Core în achiziția Focșani Shopping Centre de la KBC Bank. Markus Piuk (partner) a coordonat echipa
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Cariere în Drept | De vorbă cu Andra Mălina Stroe, șefă de promoție a generației care și-a finalizat studiile în 2022, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dacă te-ai ridicat la înălțimea sarcinilor în timpul facultății, este imposibil să nu reușești în a avea o carieră de succes. Înveți de la cei mai buni și ești coleg cu cei mai buni”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Women Lawyers | Să fii femeie în lumea avocaturii de business de astăzi înseamnă atât provocări, cât și oportunități semnificative. Dana Bivol (Partener): ”Alături de ceilalți colegi parteneri am reușit să creăm o firmă cu un brand puternic, recunoscut pentru expertiza sa, atât pe plan local, cât și internațional. Popescu & Asociații oferă un mix ideal de oportunități profesionale, mediu de lucru pozitiv și resurse pentru dezvoltare personală și profesională”
Proiectul eșuat de lobby, prin care liderii Alianței pentru Unirea Românilor ar fi beneficiat de o întâlnire și o ședință foto cu Donald Trump la reședința din Mar-a-Lago (Florida) se lasă cu un proces în SUA. Pretenții de 4,6 mil. USD pentru că șefii partidului AUR nu s-au întâlnit cu înalți oficiali americani, peste Ocean
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Filip & Company asistă NextUp Solutions în procesul de vânzare către Symfonia. Andreea Bănică (counsel): ”Tranzacția confirmă încă o dată că ecosistemul tech românesc este suficient de matur pentru a atrage interesul unor jucători internaționali serioși”
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...