
Companiile aeriene low-cost pun presiuni asupra aeroporturilor pentru reducerea taxelor
28 Mai 2020
AGERPRESPotrivit unor scrisori consultate de Reuters, companiile aeriene low-cost Wizz Air, Ryanair şi easyJet au solicitat reducerea pe o durată îndelungată sau chiar scutirea de la plata taxelor percepute de aeroporturi, avertizând că aeroporturile care vor oferi cele mai mic taxe vor beneficia de mai mult trafic.
Principalele companii aeriene low-cost din Europa au început să pună presiuni asupra aeroporturilor, în ideea ca acestea să reducă taxele de aeroport în schimbul reluării zborurilor, în contextul în care măsurile de izolare introduse în contextul pandemiei de COVID-19 au intensificat competiţia cu transportatorii aerieni tradiţionali, informează Reuters.
Potrivit unor scrisori consultate de Reuters, companiile aeriene low-cost Wizz Air, Ryanair şi easyJet au solicitat reducerea pe o durată îndelungată sau chiar scutirea de la plata taxelor percepute de aeroporturi, avertizând că aeroporturile care vor oferi cele mai mic taxe vor beneficia de mai mult trafic.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a trimis luna trecută o "cerere de oferte" către aeroporturi, precizând că este gata să îşi restructureze afacerile şi să introducă "modificări semnificative care vor provoca o realocare a capacităţilor între aeroporturi". Wizz Air a adăugat că "ofertanţii sunt rugaţi să trimită oferte de preţ pentru un acord pe trei ani" în care să fie prevăzută o singură taxă care să înlocuiască mai multe taxe care se percep în prezent pentru decolare, aterizare, parcarea avioanelor şi securitate.
Potrivit unor scrisori consultate de Reuters, companiile aeriene low-cost Wizz Air, Ryanair şi easyJet au solicitat reducerea pe o durată îndelungată sau chiar scutirea de la plata taxelor percepute de aeroporturi, avertizând că aeroporturile care vor oferi cele mai mic taxe vor beneficia de mai mult trafic.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, a trimis luna trecută o "cerere de oferte" către aeroporturi, precizând că este gata să îşi restructureze afacerile şi să introducă "modificări semnificative care vor provoca o realocare a capacităţilor între aeroporturi". Wizz Air a adăugat că "ofertanţii sunt rugaţi să trimită oferte de preţ pentru un acord pe trei ani" în care să fie prevăzută o singură taxă care să înlocuiască mai multe taxe care se percep în prezent pentru decolare, aterizare, parcarea avioanelor şi securitate.
În ultimele două decenii, călătoriile cu avionul în regim low-cost au crescut semnificativ în Europa, pe măsură ce transportatorii s-au concentrat pe aeroporturile secundare, multe dintre ele deţinute de autorităţile locale. Criticii au acuzat însă operatorii low-cost că beneficiază de subvenţii, variind de la taxe pe aeroport mai mici şi până la publicitate pentru turism.
Puterea pe care o au companiile aeriene low-cost asupra aeroporturilor pe care operează este unul din principalele lor avantaje în raport cu transportatorii aerieni tradiţionali, alături de o mai mare flexibilitate când vine vorba de reducerea costurilor şi restructurarea personalului.
Criza economică va aduce cu sine "o tranziţie dinspre transportatorii cu costuri mari spre low-cost", a prognozat recent directorul general de la Wizz Air, Jozsef Varadi, care a spus că transportatorul ungar va analiza fiecare aeroport în parte pentru a obţine condiţii mai bune. "Aeroporturile vor fi disperate să acopere această capacitate", a adăugat Varadi.
Reuters subliniază că solicitările formulate de Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, merg mult mai departe decât cele ale rivalilor. "Ryanair Group va da prioritate acelor aeroporturi care vor accepta măsuri de reducere a raportului factor de încărcare/costuri", a subliniat compania irlandeză într-o scrisoare trimisă luna trecută, după care a solicitat o scutire completă de la plata taxelor de aeroport până în luna octombrie şi reduceri semnificative care să se prelungească pentru încă un an. Recent directorul general de la Ryanair, Michael O'Leary, le-a spus investitorilor că operatorul este interesat să obţină "reduceri posibile doar odată în viaţă din partea aeroporturilor".
La rândul său, compania aeriană britanică EasyJet a invitat aeroporturile să vină cu oferte cu ocazia unor reuniuni pe Skype care au avut loc recent "pentru a discuta modul în care puteţi sprijini easyJet în reluarea operaţiunilor". EasyJet adaugă: "vă rugăm să ne prezentaţi cea mai bună ofertă a voastră, care va influenţa semnificativ modul în care ne vom desfăşura capacităţile".
În ceea ce priveşte aeroporturile, reprezentanţii acestora avertizează că puterea lor de negocie este mult mai redusă, în condiţiile în care aeroporturile care au fost părăsite din cauza pandemiei au o flexibilitate financiară mai mică în raport cu companiile aeriene. Olivier Jankovec, preşedintele ACI Europe, a spus că operatorii low-cost mizează pe faptul că aeroporturile sunt disperate să vadă cum pasagerii revin şi deci sunt dispuse să renunţe la plata taxelor. "Companiile aeriene organizează un fel de concurs de frumuseţe între aeroporturi", a apreciat Jankovec. Acesta a adăugat că scrisori precum cele trimise de Ryanair "arată dominaţia incredibilă pe care o pot exercita astăzi asupra aeroporturilor ca urmare a crizei".
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17493 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...