ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile vor arăta diferit în următorii 3 ani datorită noilor modele de afaceri şi de lucru, susţinute de digitalizare(raport)

01 Septembrie 2021   |   Agerpres

"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.

 
 
Mai mult de trei sferturi (78%) dintre directorii generali la nivel global se aşteaptă ca organizaţiile pe care le conduc să arate diferit în următorii trei ani ca urmare a pandemiei, anticipând schimbări în modul de lucru şi dezvoltarea de noi modele de afaceri, susţinute de investiţii în digitalizare, potrivit unui raport al PwC.
 
"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.
 
În prezent, 23% dintre respondenţi spun că organizaţiile pe care le conduc se reconfigurează pentru creştere, în timp ce restul se concentrează încă pe regândirea şi optimizarea modelului de operare (44%) şi recuperare după criza sanitară (33%). Toate sectoarele vor suferi transformări, cele mai importante fiind aşteptate în farma, asigurări şi transporturi.
 
"Investiţii suplimentare în medie de 10-15% vor fi îndreptate în principal către digitalizare, securitate cibernetică şi vânzări, pentru a stimula creşterea. Investiţiile în digitalizare se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse şi servicii, capabilităţi IT şi securitate cibernetică, precum şi mediu, sănătate şi siguranţă", susţin autorii raportului.
 
De altfel, ESG a ajuns o prioritate de afaceri pe agenda executivilor, domeniul fiind menţionat de 17% dintre participanţii la sondaj.
 
În general, companiile vor să diminueze costurile cu până la 11%, cele mai mari scăderi fiind preconizate pentru zona imobiliară, cercetare şi dezvoltare, marketing şi resurse umane.
 
Astfel, 96% dintre companii iau în considerare tranziţia forţei de muncă într-un "birou al viitorului" pentru a permite noi modalităţi de lucru în timpul şi după pandemie, care vor reduce amprenta imobiliară şi implicit costurile.
 
În ceea ce priveşte personalul, 37% dintre directorii executivi estimează reduceri de personal în următoarele 12 luni, în special în sectorul industrial, în conformitate cu aşteptările de scădere a veniturilor. Potrivit raportului, alţi 37% dintre executivi spun că vor angaja personal nou.
 
Principalele temeri menţionate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecţii (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) şi capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanţă şi de lucru la birou (26%).
 
În ciuda riscurilor, 72% dintre directori se aşteaptă la venituri stabile sau în creştere în următoarele 12 luni, menţionând că au atins deja cel mai redus prag şi văd o cale de revenire. Creşteri sunt preconizate în retail, servicii medicale, asigurări şi servicii financiare, dar şi în industria auto.
 
La polul opus, previziunile directorilor din industria aerospaţială, produse industriale şi comerţul cu produse nealimentare sunt cele mai pesimiste, 38% dintre respondenţii din aceste industrii aşteptând venituri în scădere.
 
Sondajul a fost realizat în rândul a 250 de directori executivi seniori din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), America de Nord şi Asia, care conduc companii cu venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13065 / 19433
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...