ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile vor arăta diferit în următorii 3 ani datorită noilor modele de afaceri şi de lucru, susţinute de digitalizare(raport)

01 Septembrie 2021   |   Agerpres

"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.

 
 
Mai mult de trei sferturi (78%) dintre directorii generali la nivel global se aşteaptă ca organizaţiile pe care le conduc să arate diferit în următorii trei ani ca urmare a pandemiei, anticipând schimbări în modul de lucru şi dezvoltarea de noi modele de afaceri, susţinute de investiţii în digitalizare, potrivit unui raport al PwC.
 
"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.
 
În prezent, 23% dintre respondenţi spun că organizaţiile pe care le conduc se reconfigurează pentru creştere, în timp ce restul se concentrează încă pe regândirea şi optimizarea modelului de operare (44%) şi recuperare după criza sanitară (33%). Toate sectoarele vor suferi transformări, cele mai importante fiind aşteptate în farma, asigurări şi transporturi.
 
"Investiţii suplimentare în medie de 10-15% vor fi îndreptate în principal către digitalizare, securitate cibernetică şi vânzări, pentru a stimula creşterea. Investiţiile în digitalizare se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse şi servicii, capabilităţi IT şi securitate cibernetică, precum şi mediu, sănătate şi siguranţă", susţin autorii raportului.
 
De altfel, ESG a ajuns o prioritate de afaceri pe agenda executivilor, domeniul fiind menţionat de 17% dintre participanţii la sondaj.
 
În general, companiile vor să diminueze costurile cu până la 11%, cele mai mari scăderi fiind preconizate pentru zona imobiliară, cercetare şi dezvoltare, marketing şi resurse umane.
 
Astfel, 96% dintre companii iau în considerare tranziţia forţei de muncă într-un "birou al viitorului" pentru a permite noi modalităţi de lucru în timpul şi după pandemie, care vor reduce amprenta imobiliară şi implicit costurile.
 
În ceea ce priveşte personalul, 37% dintre directorii executivi estimează reduceri de personal în următoarele 12 luni, în special în sectorul industrial, în conformitate cu aşteptările de scădere a veniturilor. Potrivit raportului, alţi 37% dintre executivi spun că vor angaja personal nou.
 
Principalele temeri menţionate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecţii (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) şi capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanţă şi de lucru la birou (26%).
 
În ciuda riscurilor, 72% dintre directori se aşteaptă la venituri stabile sau în creştere în următoarele 12 luni, menţionând că au atins deja cel mai redus prag şi văd o cale de revenire. Creşteri sunt preconizate în retail, servicii medicale, asigurări şi servicii financiare, dar şi în industria auto.
 
La polul opus, previziunile directorilor din industria aerospaţială, produse industriale şi comerţul cu produse nealimentare sunt cele mai pesimiste, 38% dintre respondenţii din aceste industrii aşteptând venituri în scădere.
 
Sondajul a fost realizat în rândul a 250 de directori executivi seniori din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), America de Nord şi Asia, care conduc companii cu venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14220 / 20588
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...