ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile vor arăta diferit în următorii 3 ani datorită noilor modele de afaceri şi de lucru, susţinute de digitalizare(raport)

01 Septembrie 2021   |   Agerpres

"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.

 
 
Mai mult de trei sferturi (78%) dintre directorii generali la nivel global se aşteaptă ca organizaţiile pe care le conduc să arate diferit în următorii trei ani ca urmare a pandemiei, anticipând schimbări în modul de lucru şi dezvoltarea de noi modele de afaceri, susţinute de investiţii în digitalizare, potrivit unui raport al PwC.
 
"Criza generată de pandemie i-a convins pe liderii de companii că şansele de creştere depind de transformarea modelelor de afaceri şi a modalităţile de lucru, şi nu doar de măsuri temporare, precum reducerea de costuri, restructurarea portofoliului sau soluţii tehnice ad-hoc. Construirea unor noi modele de afaceri şi adaptarea modelului de operare implică schimbări semnificative în structura de investiţii şi de cheltuieli, inclusiv reduceri de personal în unele industrii. Este evident că executivii mizează foarte mult pe digitalizare în acest procese şi consideră că investiţiile în tehnologie şi securitate cibernetică au devenit cruciale", a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.
 
În prezent, 23% dintre respondenţi spun că organizaţiile pe care le conduc se reconfigurează pentru creştere, în timp ce restul se concentrează încă pe regândirea şi optimizarea modelului de operare (44%) şi recuperare după criza sanitară (33%). Toate sectoarele vor suferi transformări, cele mai importante fiind aşteptate în farma, asigurări şi transporturi.
 
"Investiţii suplimentare în medie de 10-15% vor fi îndreptate în principal către digitalizare, securitate cibernetică şi vânzări, pentru a stimula creşterea. Investiţiile în digitalizare se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse şi servicii, capabilităţi IT şi securitate cibernetică, precum şi mediu, sănătate şi siguranţă", susţin autorii raportului.
 
De altfel, ESG a ajuns o prioritate de afaceri pe agenda executivilor, domeniul fiind menţionat de 17% dintre participanţii la sondaj.
 
În general, companiile vor să diminueze costurile cu până la 11%, cele mai mari scăderi fiind preconizate pentru zona imobiliară, cercetare şi dezvoltare, marketing şi resurse umane.
 
Astfel, 96% dintre companii iau în considerare tranziţia forţei de muncă într-un "birou al viitorului" pentru a permite noi modalităţi de lucru în timpul şi după pandemie, care vor reduce amprenta imobiliară şi implicit costurile.
 
În ceea ce priveşte personalul, 37% dintre directorii executivi estimează reduceri de personal în următoarele 12 luni, în special în sectorul industrial, în conformitate cu aşteptările de scădere a veniturilor. Potrivit raportului, alţi 37% dintre executivi spun că vor angaja personal nou.
 
Principalele temeri menţionate de directorii generali pentru viitorul companiilor lor sunt incertitudinea unui nou val de infecţii (51%), impactul financiar al acestuia (48%), impactul unei recesiuni economice globale (48%), riscuri de securitate cibernetică (31%) şi capacitatea de a gestiona eficient modele hibride de la distanţă şi de lucru la birou (26%).
 
În ciuda riscurilor, 72% dintre directori se aşteaptă la venituri stabile sau în creştere în următoarele 12 luni, menţionând că au atins deja cel mai redus prag şi văd o cale de revenire. Creşteri sunt preconizate în retail, servicii medicale, asigurări şi servicii financiare, dar şi în industria auto.
 
La polul opus, previziunile directorilor din industria aerospaţială, produse industriale şi comerţul cu produse nealimentare sunt cele mai pesimiste, 38% dintre respondenţii din aceste industrii aşteptând venituri în scădere.
 
Sondajul a fost realizat în rândul a 250 de directori executivi seniori din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), America de Nord şi Asia, care conduc companii cu venituri anuale de peste un miliard de dolari.
 
PwC este o reţea de firme prezentă în 155 de ţări cu mai mult de 284.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri. PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13342 / 19710
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...