
Constructorii de autostrăzi susţin că au cele mai mari probleme cu mecanismele birocratice
14 Februarie 2019
MediafaxMinistrul interimar al Transporturilor a cerut înfiinţarea de Comandamente permanente pentru monitorizarea proiectelor care contribuie la realizarea kilometrilor declaraţi.
Principalele probleme semnalate joi de către antreprenori ministrului interimar al Transporturilor, Rovana Plumb, şi ministrului Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, se referă la mecanismele birocratice care împiedică realizarea cu celeritate a lucrărilor contractate.
Cei doi miniştri s-au întâlnit, joi, cu reprezentanţii celor mai importante companii de construcţii ce activează în domeniul infrastructurii rutiere, la sediul Ministerului Transporturilor. Rovana Plumb este şi ministru titular la Fonduri Europene, iar Eugen Teodorovici este şi ministrul interimar la Dezvoltare Regională.
În ceea ce priveşte mecanismele birocratice, constructorii au precizat că cele mai des întâlnite cauze ale întârzierilor sunt: perioadele de timp lungi pentru emiterea autorizaţiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor şi litigiile ce apar în legătură cu exproprierile în timpul realizării lucrărilor), precum şi situaţiile generate de întârzierile înregistrate la decontarea lucrărilor realizate.
Cei doi miniştri s-au întâlnit, joi, cu reprezentanţii celor mai importante companii de construcţii ce activează în domeniul infrastructurii rutiere, la sediul Ministerului Transporturilor. Rovana Plumb este şi ministru titular la Fonduri Europene, iar Eugen Teodorovici este şi ministrul interimar la Dezvoltare Regională.
În ceea ce priveşte mecanismele birocratice, constructorii au precizat că cele mai des întâlnite cauze ale întârzierilor sunt: perioadele de timp lungi pentru emiterea autorizaţiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor şi litigiile ce apar în legătură cu exproprierile în timpul realizării lucrărilor), precum şi situaţiile generate de întârzierile înregistrate la decontarea lucrărilor realizate.
„Autostrăzile cred că sunt printre cele mai discutate subiecte de către români. Şi din păcate nu într-un sens pozitiv. De aceea cred că dialogul cu dumneavoastră, cei care construiţi infrastructura ţării, este soluţia de a grăbi lucrurile, de a găsi împreună răspunsuri la problemele pe care le întâmpinaţi. Ca să avem un dialog constructiv şi eficient, vă cer ca în cazul oricărei soluţii pe care o găsim împreună, aşa cum noi - Ministerul Transporturilor şi companiile din subordinea noastră - ne vom îndeplini partea noastră, aşa şi dumneavoastră să vă să onoraţi partea ce vă revine. Totodată, nu vă ascund că, dacă se constată întârzieri din vina dumneavoastră nu vom ezita să reziliem contractele şi să activăm toate căile legale pentru recuperarea prejudiciului. Avem bani să dezvoltăm infrastructura, avem bani pentru autostrăzi, dar vrem lucrări de calitate. Cu cât construiţi mai mult şi mai repede cu atât vom avea şi un grad de absorbţie al fondurilor europene mai mare”, a declarat Rovana Plumb.
Ministrul interimar al Transporturilor a cerut înfiinţarea de Comandamente permanente pentru monitorizarea proiectelor care contribuie la realizarea kilometrilor declaraţi. Din aceste Comandamente vor face parte: un reprezentant al Ministerul Transporturilor, din partea direcţiei ce se ocupa de fondurile europene; un reprezentant al Autorităţii de Management – Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) din cadrul Ministerului Fondurilor Europene; un reprezentant al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Aceste persoane vor fi detaşate în teren. Nu vreau să mai găsim scuze, nici noi decidenţii, nici constructorii, proiectanţii sau alţi factori implicaţi în proiect”, a subliniat Plumb.
Ministrul Finanţelor a precizat că, dacă în alţi ani bugetul Ministerului Transporturilor a avut de suferit, anul acesta în proiectul de buget a fost stabilită o creştere semnificativă a fondurilor destinate MT.
„Anul 2019 este anul investiţiilor. Avem bani, dar nu avem o infrastructură aşa cum ne-o dorim. De aceea vă invităm să ne fiţi parteneri în construcţia de autostrăzi. Astfel câştigă şi românii, câştigă şi firmele dumneavoastră. Când a fost elaborat Programul de Guvernare, în domeniul transporturilor, unul dintre obiective a fost dezvoltarea infrastructurii şi susţinerea firmelor de construcţii. Prin sumele alocate de la bugetul de stat şi fondurile europene, prin măsurile de stimulare a firmelor din acest domeniu am îndeplinit toate elementele necesare care ţin de acest guvern. Dacă dumneavoastră, în activitatea de zi cu zi, vă veţi confrunta cu o situaţie care să întârzie execuţia contractelor, am rugămintea să nu ezitaţi să ne comunicaţi, iar dacă acea problemă ţine de competenţa noastră, vom găsi o soluţie rapidă şi legală”, a Teodorovici.
În finalul discuţiilor ministrul interimar al Transporturilor a propus celor prezenţi ca aceste întâlniri să aibă un caracter periodic.
La întâlnirea de lucru au participat şi secretarul de stat Dragoş Titea, directorul general CNAIR - Narcis Neaga, conducerea direcţiilor de specialitate din cadrul MT şi MFE.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19076 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...