ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele 6 luni (raport)

15 Iunie 2022   |   Agerpres

Incertitudinile la nivel mondial şi problemele legate de lanţul de aprovizionare îi determină, de asemenea, pe mulţi consumatori să se orienteze mai mult către pieţele lor naţionale. Opt din zece respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a plăti un preţ mai mare decât media pentru produse fabricate la nivel local sau naţional.

 
 
Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele şase luni şi intenţionează să-şi reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraş, arată un sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC.
 
"Consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creşterea preţurilor, peste 75% dintre respondenţii la sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC aşteptându-se, în următoarele şase luni, la cheltuieli similare sau mai mari faţă de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor. De remarcat că aproape jumătate dintre consumatori (47%) estimează costuri mai mari pentru alimente, iar mulţi au în vedere reducerea cheltuielilor pentru bunuri de lux/premium (37% dintre respondenţi), mese în oraş (34%), artă, cultură şi sport (30%) şi modă (25%)", se menţionează în sondaj.
 
Potrivit Ruxandrei Târlescu, Partener şi Lider pentru Retail în cadrul PwC România, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu se vor atenua prea curând.
 
"Rezilienţa consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanţului de aprovizionare şi restricţiilor. Deşi entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se aşteaptă la noi creşteri de preţuri şi caută modalităţi să-şi adapteze preferinţele de cumpărare pentru a face faţă noului context, fără însă a renunţa la factori precum cea mai bună experienţă de cumpărare sau mărcile preferate. În acelaşi timp, retailerii şi producătorii trebuie să facă faţă atât cerinţelor din partea consumatorilor, cât şi propriilor presiuni legate de inflaţie şi de lanţul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menţinându-şi focusul pe clienţi, vor fi în cea mai bună poziţie pentru a ieşi câştigătoare din acest context dificil", a declarat Ruxandra Târlescu
 
Creşterea preţurilor la produsele alimentare a fost cea mai răspândită problemă legată de experienţa de cumpărare, menţionată atât de consumatorii care fac cumpărături în magazine (65%), cât şi de cei care cumpără online (56%). Mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievaţi, 57%, au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creşterea preţurilor la alimente.
 
Problemele legate de lanţul de aprovizionare au fost, de asemenea, considerate ca afectând experienţa de cumpărare, în special imposibilitatea de a cumpăra un produs din cauza lipsei de stoc (43% - online, 37% - în magazin). Consumatorii menţionează, de asemenea, termene de livrare mai lungi pentru cumpărăturile online (42%) şi cozi mai lungi sau magazine mai aglomerate (36%).
 
În cazul consumatorilor care se confruntă cu probleme legate de lanţul de aprovizionare, cum ar fi lipsa de disponibilitate a produselor sau o livrare mai târzie decât se aşteptau, mulţi spun că nu ezită să facă o schimbare. Mai mult de o treime, 37%, spun că ar merge la alţi comercianţi pentru a-şi satisface nevoile sau, dacă sunt cumpărători în magazin, ar trece la comerţul online. Aproape o treime dintre cumpărătorii online spun că ar da o şansă magazinelor offline pentru a răspunde mai bine nevoilor lor, iar 40% ar folosi site-uri de comparaţie pentru a verifica disponibilitatea produselor.
 
Incertitudinile la nivel mondial şi problemele legate de lanţul de aprovizionare îi determină, de asemenea, pe mulţi consumatori să se orienteze mai mult către pieţele lor naţionale. Opt din zece respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a plăti un preţ mai mare decât media pentru produse fabricate la nivel local sau naţional.
 
Consumatorii şi-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de cumpărare ca urmare a pandemiei COVID şi se pare că multe dintre aceste obiceiuri s-au înrădăcinat şi chiar se vor consolida în următoarele şase luni. Din cauza pandemiei, 63% dintre consumatorii chestionaţi au declarat că au crescut deja numărul de cumpărături online, în timp ce 42% au redus cumpărăturile în magazinele fizice. Jumătate dintre respondenţi gătesc mai mult acasă şi 50% au crescut activităţile de recreere acasă.
 
"Privind în viitor, aceşti consumatori se aşteaptă să facă şi mai mult din acelaşi lucru: 50% se aşteaptă să facă mai multe cumpărături online - acest procent este mai ridicat în rândul milenialilor (58%) şi al Generaţiei Z (57%) şi mai scăzut în rândul baby boomerilor (32%) şi al Generaţiei X (42%). 46% intenţionează să gătească mai mult acasă. 41% vor face mai multe activităţi de recreere acasă.41% vor cumpăra mai mult de la comercianţii cu amănuntul care oferă livrare/colectare eficientă. 22% vor face mai puţine cumpărături în magazinele fizice; doar 33% vor creşte cumpărăturile în magazine", potrivit studiului.
 
Pentru aproximativ jumătate dintre consumatorii intervievaţi, acţiunile unei companii legate de factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) influenţează adesea sau întotdeauna încrederea lor în marcă sau probabilitatea de a o recomanda altora. În ceea ce priveşte influenţarea deciziei de cumpărare, factorii de guvernanţă (41%) şi sociali (40%) depăşesc angajamentul de mediu al unei companii (30%). Sustenabilitatea are o pondere mai mare pentru generaţia Z şi tinerii mileniali intervievaţi, şi mai mică pentru generaţia X şi baby-boomeri.
 
Cei mai importanţi factori identificaţi pentru stimularea încrederii în marcă sunt cei legaţi de securitatea datelor şi ai experienţei clienţilor. Protejarea datelor personale se află pe primul loc în ceea ce priveşte impactul asupra încrederii în marcă, fiind menţionată de 58% dintre respondenţi, în creştere de 11 puncte în ultimele şase luni. "Îmi satisface întotdeauna aşteptările" şi "oferă servicii excepţionale pentru clienţi" au fost, de asemenea, foarte bine cotate de peste jumătate dintre respondenţi (53% şi, respectiv, 52%).
 
În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey 2022 au fost intervievaţi 9.069 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 692 / 19919
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Deloitte România a asistat investitorul imobiliar Hili Properties în preluarea Băneasa Real Estate, proprietarul clădirii de birouri MIRO
Noul ghid al Comitetului European pentru Protecția Datelor ar putea aduce o creștere statistică a sancțiunilor, spun avocații Wolf Theiss, firmă cu o echipă dedicată proiectelor din acest domeniu | Biroul din București a asistat clienții în tranzacții complexe, care au implicat aspecte mai sofisticate de protecția datelor. Potențialii cumpărători ai unei afaceri sunt din ce în ce mai interesați să înțeleagă riscurile la care se expun din perspectiva protecției datelor și care sunt modalitățile de a se proteja
Wolf Theiss promovează trei avocați din linia a doua care au participate la unele dintre cele mai importante tranzacţii. Brian Jardine, Managing Partner: Promovarea, recunoaștere a contribuțiilor profesionale deosebite la consolidarea poziției de lider pe piața românească a biroului din București
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Senior Associate | Banking & Finance
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an Associate | Banking & Finance
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Laura Elena Ionașcu, medie finală 9,79 (2021): Cred că notele din timpul facultății pot fi, într-o anumită măsură, indicatori pentru performanța pe care o vei avea în practică, dar succesul profesional nu este determinat de acest aspect. De o importanță majoră sunt și abilitățile practice dobândite, competențele personale, abilitățile de comunicare, de relaționare, de organizare
Arbitrajul KELAG-Kärntner Elektrizitäts-Aktiengesellschaft and others v. Romania intra în linie dreaptă după ce părțile și-au ales arbitrii. România a mers pe mâna unui avocat cu o bogată experiență în comerț internațional, care a lucrat timp de 20 de ani pentru guvernul mexican
RTPR l-a asistat pe Jean Valvis cu privire la parteneriatul strategic între AQUA Carpatica și PepsiCo | Jean Valvis: RTPR s-au ridicat pe deplin la înălțimea renumelui pe care îl au, dovedindu-se avocații de M&A cei mai profesioniști în domeniul comercial, cu accent total pe rezultate
NNDKP asistă ExxonMobil cu finalizarea vânzării către Romgaz a participației deținute în cadrul proiectului offshore Neptun Deep. Samuel Shehadeh, Senior Counsel ExxonMobil: Am beneficiat de vasta experiență a NNDKP în domeniul energiei, de viziunea strategică și de recomandările practice furnizate
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Ion Arhiliuc a trecut Prutul pentru a studia Dreptul la Iași și a fost unul dintre cei mai buni absolvenți din generația anului 2021, cu nota 9,60: ‘Media a atras anumite oportunități. Apreciez că România oferă toate oportunitățile necesare unui profesionist, însă depinde de fiecare dacă uzează de aceste pârghii’
Pe masa de lucru a avocaților Mitel & Asociații au ajuns proiecte legate de protecția datelor cu caracter personal din ce în ce mai sofisticate. Mădălina Mitel, Partener: Data Protection a devenit o practică de sine stătătoare la nivelul societății noastre, iar mandatele primite sunt dintre cele mai diverse și provocatoare
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates - Legal consultancy practice | Banking, Finance, Digital & Tech Law
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...