
Criza cauzată de răspândirea virusului COVID-19 se răsfrânge şi asupra producţiei statistice
23 Martie 2020
AGERPRESÎn ceea ce priveşte colectarea datelor de la populaţie, INS menţionează că a suspendat temporar cercetările statistice pe bază de interviu faţă în faţă.
Criza cauzată de răspândirea virusului COVID-19 se răsfrânge şi asupra producţiei statistice a Institutului Naţional de Statistică, dar din acest punct de vedere instituţia va lua măsurile necesare pentru a limita pe cât posibil impactul pe termen lung, se arată într-un comunicat al INS.
Potrivit instituţiei, măsurile vor fi, de asemenea, coordonate în cadrul Sistemului Statistic European (SSE) şi cu Eurostat.
"INS doreşte să se asigure că producţia datelor statistice nu va fi întreruptă, iar calitatea acestora nu va fi afectată de măsurile pe care le vom întreprinde. Ca institut central de statistică, analizăm societatea şi economia românească, chiar şi în perioadele de criză precum aceasta. Astfel, vom putea oferi instituţiilor publice şi celorlalte categorii de utilizatori informaţiile necesare în următoarea perioadă", se menţionează în comunicat.
Potrivit instituţiei, măsurile vor fi, de asemenea, coordonate în cadrul Sistemului Statistic European (SSE) şi cu Eurostat.
"INS doreşte să se asigure că producţia datelor statistice nu va fi întreruptă, iar calitatea acestora nu va fi afectată de măsurile pe care le vom întreprinde. Ca institut central de statistică, analizăm societatea şi economia românească, chiar şi în perioadele de criză precum aceasta. Astfel, vom putea oferi instituţiilor publice şi celorlalte categorii de utilizatori informaţiile necesare în următoarea perioadă", se menţionează în comunicat.
În ceea ce priveşte colectarea datelor de la populaţie, INS menţionează că a suspendat temporar cercetările statistice pe bază de interviu faţă în faţă.
"Rugăm persoanele cărora li se solicită date să răspundă prin modalităţi alternative (telefonic sau electronic). Participanţii la Ancheta forţei de muncă în gospodării vor fi contactaţi şi intervievaţi prin telefon", se spune în comunicat.
Referitor la colectarea datelor de la companii, INS precizează că solicită firmelor care sunt incluse în eşantion să trimită în continuare datele prin intermediul platformei eSOP. Dacă acest lucru nu este posibil din cauza suspendării temporare a activităţii, datele pot fi trimise şi după termenul stabilit.
Cu privire la publicarea indicelui lunar al preţurilor de consum, INS menţionează că tratează cu maximă importanţă şi monitorizează constant colectarea datelor statistice, proces care se confruntă cu tulburări generate de situaţia extraordinară a ţării şi care necesită intervenţii asupra colectării datelor şi a soluţiilor metodologice de calcul, pentru a garanta continuitatea şi calitatea informaţiilor produse şi diseminate.
"Măsurile care vizează reducerea răspândirii COVID-19 pot duce la imposibilitatea colectării preţurilor de consum realizată de Direcţiile Regionale şi Judeţene de Statistică folosind metoda tradiţională de colectare (observare în magazin). În acest sens, se va avea în vedere colectarea centralizată de date, prin accesarea datelor disponibile în mediu online, dar şi accesul la datele publicate în Monitorul Preţurilor privind produsele alimentare şi carburanţi. La acest moment, producţia statistică va avea loc în mod regulat. Orice decizie ulterioară va fi comunicată cu maximă transparenţă şi în timp util", se arată în comunicat.
Totodată, în comunicat se afirmă că INS urmăreşte îndeaproape măsurile adoptate de Guvernul României. Astfel, majoritatea angajaţilor INS lucrează de acasă în regim de telemuncă. Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail şi telefon. Toate reuniunile naţionale şi internaţionale sunt pentru moment anulate sau au loc prin conferinţă online.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17836 / 19697 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...