ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cum s-a schimbat comportamentul de cumpărare odată cu inflația

17 Octombrie 2022   |   BizLawyer

• Majoritatea oamenilor își păstreaza loialitatea față de brand-urile favorite și caută soluții pentru a le achiziționa mai ieftin. • Pentru produse de îngrijire a locuinței, 36% dintre oameni s-au orientat către magazine tip discounter. • În cazul produselor lactate, 25% dintre consumatori au ales să reducă frecvența sau cantitățile cumpărate, rămânând însă fideli brand-urilor preferate. • In categoria de bere, 38% dintre respondenți au ales să cumpere la bax, pentru un preț per produs mai mic.

Sursa: Pixabay

 
 
Încă din luna mai 2022, departamentul de Data Intelligence din cadrul agenției Leo Burnett Bucharest a început să măsoare modul în care se schimbă comportamentul de cumpărare, specific pe mai multe industrii afectate de creșterea ratei inflației.

Irina Savu, Data Intelligence Director, Leo Burnett Bucharest: “Pe măsură ce asistăm la o creștere accelerată a prețurilor, ne-am dat seama că, mai mult decât oricând, trebuie să fim în contact direct cu cei care consumă produsele și să înțelegem în timp real cum le impactează inflația comportamentul de cumpărături. Din situațiile de criză, răzbat acele branduri care reușesc să-și păstreze relevanța și contactul real cu clienții lor. Iar acest tracker este o bază solidă pentru cei care trebuie să ia decizii de comunicare și de business, ancorate în mentalitatea consumatorilor”.


Tracker-ul se bazează pe un studiu cantitativ lunar, reprezentativ la nivel național, ce urmărește măsura în care oamenii încep să caute mărci în magazinele cu discount, preferința pentru cantități mai mari, pentru un preț per unitate mai mic sau, dimpotrivă, tendința de a cumpăra cantități mai mici, pentru a păstra frecvența consumului. Datele sunt colectate și analizate specific pe fiecare industrie în parte.

Pentru categoria produselor de îngrijire a locuinței, mai puțin de 3% din respondenți nu au remarcat creșterea prețurilor în ultimele 6 luni. În ceea ce privește măsurile luate, 36% și-au căutat brand-urile preferate, cu prețuri mai mici, în magazine tip discounter, iar doar 19% au ales să schimbe brand-ul utilizat de obicei cu unul mai ieftin sau cu o ofertă de preț la raft.

În cazul produselor lactate, 10% dintre respondenți au declarat că, deși au observat creșterea prețurilor, nu și-au schimbat obiceiurile de cumpăre. În același timp, 25% au ales să reducă frecvența sau cantitățile cumpărate, pentru a continua să consume brandurile favorite în același buget lunar.

În categoria de bere, comportamentul oamenilor din lunile de vară a fost mai relaxat, iar schimbările în obiceiurile de cumpărături au fost mai puțin corelate cu creșterea inflației. În special în rândul tinerilor (18-24 ani) cea mai frecventă măsură de eficientizare a bugetului a fost cumpărarea la bax, pentru un preț per produs mai mic – 38% dintre respondenți. Odată cu încheierea verii, însă, oamenii au început să se mute către magazinele tip discounter, în proporție de 30%.

Când vine vorba despre fast-food, 40% dintre respondenți își păstrează loialitatea pentru restaurantele preferate, reducând frecvența de consum. De asemenea, în această categorie s-a observat unul dintre cele mai mari procente de respondenți care nu și-au schimbat comportamentul în ciuda creșterii prețurilor – 19%.

Conform rezultatelor analizate de către departamentul de Data Intelligence din cadrul agenției Leo Burnett Bucharest, pentru toate categoriile avute în vedere s-a observat o schimbare sensibilă de comportament, în direcția eficientizării bugetului de cumpărături, încă din luna august, nu din septembrie, așa cum ne-am fi așteptat. Cel mai probabil, începerea mai devreme a anului școlar i-a făcut pe consumatori să prefere o abordare înclinată spre economisire încă din ultima lună de vară.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8349 / 19708
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...