ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Discounterii au devenit principalul canal de achiziţii al gospodăriilor din România (studiu)

08 Iunie 2023   |   Agerpres

Hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.

 
 
Discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, în primul trimestru al acestui an, potrivit unei companii de cercetare de piaţă.

"Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerţului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, cu o cotă valorică de aproape 28% - conform datelor GfK Consumer Panel. Atât Lidl - cel mai mare jucător din comerţul FMCG local - cât şi Penny şi Supeco (deţinut de Carrefour) au susţinut creşterea cu peste 20% a canalului de discount în Q1, comparativ cu primele trei luni din 2022", se arată într-un comunicat al CfK.


De partea cealaltă, hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.

Comerţul tradiţional continuă să piardă teren în România, reprezentând acum mai puţin de un sfert din totalul achiziţiilor de bunuri de larg consum ale gospodăriilor, mai arată datele companiei.

"Dinamica accelerată a discounterilor vine pe fondul expansiunii acestora atât în oraşele mici, cu mai puţin de 50 de mii de locuitori, unde au trecut pragul de 35% cotă de piaţă, cât şi în urbanul mare (peste 150.000 de locuitori) şi Bucureşti & Ilfov - unde hypermarketurile şi supermarketurile pierd teren. În plus, contextul inflaţionist al ultimului an a făcut ca shopperii să migreze către alternative mai ieftine la produsele pe care obişnuiau să le cumpere, există un fenomen de downtrading generalizat, la nivelul tuturor canalelor de achiziţii ale gospodăriilor", a comentat Diana Scaunasu, Consumer Panel Director în cadrul GfK România.

Volumele FMCG achiziţionate de gospodării pentru consumul casnic au avut un uşor declin (-2%) în primul trimestru faţă de perioada similară a anului trecut, mai accentuat în supermarketuri şi în comerţul tradiţional. Valoric, piaţa FMCG a crescut cu 14% în perioada analizată, însă doar pe seama inflaţiei (estimate de Eurostat la 22,8%, pentru bunurile alimentare).

GfK Consumer Panel este un studiu de tip continuu ce monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 6000 de gospodării. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6739 / 20686
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Victorie Mușat & Asociații pentru o companie membră a Grupului TIU: fapte de concurență neloială săvârșite ocult, sancționate de instanță | Hotărârea setează un reper jurisprudențial în materia concurenței neloiale
Bondoc & Asociații a asistat ENGIE în achiziția unuia dintre cele mai mari proiecte eoliene din România. De cealaltă parte, Schoenherr a stat alături de Greenvolt Power pe tot parcursul tranzacției, care a implicat o structură contractuală complexă și multiple considerente de reglementare. Echipele, coordonate de Monica Iancu și Monica Cojocaru
Cea mai mare fuziune din istoria avocaturii de business: Hogan Lovells și Cadwalader, Wickersham & Taft au anunțat intenția de a se combina într-o singură firmă
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...