Discounterii au devenit principalul canal de achiziţii al gospodăriilor din România (studiu)
08 Iunie 2023 Agerpres
Hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.
Discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, în primul trimestru al acestui an, potrivit unei companii de cercetare de piaţă.
"Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerţului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, cu o cotă valorică de aproape 28% - conform datelor GfK Consumer Panel. Atât Lidl - cel mai mare jucător din comerţul FMCG local - cât şi Penny şi Supeco (deţinut de Carrefour) au susţinut creşterea cu peste 20% a canalului de discount în Q1, comparativ cu primele trei luni din 2022", se arată într-un comunicat al CfK.
"Primul trimestru al anului 2023 a marcat o premieră în istoria comerţului modern din România: discounterii au devansat pentru prima dată hypermarketurile şi au devenit astfel cel mai important canal de achiziţii de bunuri de larg consum pentru gospodării, cu o cotă valorică de aproape 28% - conform datelor GfK Consumer Panel. Atât Lidl - cel mai mare jucător din comerţul FMCG local - cât şi Penny şi Supeco (deţinut de Carrefour) au susţinut creşterea cu peste 20% a canalului de discount în Q1, comparativ cu primele trei luni din 2022", se arată într-un comunicat al CfK.
De partea cealaltă, hypermarketurile au rămas la o cotă de piaţă de circa 26%, nivel similar celui atins în primul trimestru al anului trecut.
Comerţul tradiţional continuă să piardă teren în România, reprezentând acum mai puţin de un sfert din totalul achiziţiilor de bunuri de larg consum ale gospodăriilor, mai arată datele companiei.
"Dinamica accelerată a discounterilor vine pe fondul expansiunii acestora atât în oraşele mici, cu mai puţin de 50 de mii de locuitori, unde au trecut pragul de 35% cotă de piaţă, cât şi în urbanul mare (peste 150.000 de locuitori) şi Bucureşti & Ilfov - unde hypermarketurile şi supermarketurile pierd teren. În plus, contextul inflaţionist al ultimului an a făcut ca shopperii să migreze către alternative mai ieftine la produsele pe care obişnuiau să le cumpere, există un fenomen de downtrading generalizat, la nivelul tuturor canalelor de achiziţii ale gospodăriilor", a comentat Diana Scaunasu, Consumer Panel Director în cadrul GfK România.
Volumele FMCG achiziţionate de gospodării pentru consumul casnic au avut un uşor declin (-2%) în primul trimestru faţă de perioada similară a anului trecut, mai accentuat în supermarketuri şi în comerţul tradiţional. Valoric, piaţa FMCG a crescut cu 14% în perioada analizată, însă doar pe seama inflaţiei (estimate de Eurostat la 22,8%, pentru bunurile alimentare).
GfK Consumer Panel este un studiu de tip continuu ce monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional, format din 6000 de gospodării. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 6350 / 20297 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
Filip & Company a asistat DIGI Romania S.A. în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 mil. €. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
ANALIZĂ | Cum a răspuns România acuzațiilor aduse de Nova Group Investments la ICSID: Tribunalul arbitral a respins teza „campaniei coordonate”, dar a penalizat statul pentru „retorica ofensivă”. România a câștigat cauza pe fond, dar a fost sancționată simbolic prin soluția pe costuri, pentru maniera în care și-a condus apărarea
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





