ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Doar 18% dintre români cumpără lactate de la producători locali (studiu)

09 Februarie 2021   |   Agerpres

În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse lactate.

 
 
Doar 18% dintre respondenţi declară că se duc direct la producătorii locali pentru a cumpăra lactate, în vreme ce majoritatea românilor (57%) preferă lanţurile de magazine, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre consumul de lactate în rândul românilor.
 
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceştia spun că au în medie un consum de lactate de 2-3 ori pe săptămână. Doar 6% dintre respondenţi spun că nu consumă niciodată produse lactate.
 
Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenţi este margarina - 30% dintre ei declară că nu mănâncă niciodată acest produs. Cei mai în vârstă, persoanele peste 60 de ani, sunt cei care spun în cea mai mare măsură că nu preferă margarina - aproape jumătate (49%) au selectat această opţiune.
 
Când vine vorba de categorii de produse preferate de români, pe primul loc se află laptele - consumat zilnic de o treime din români (33%). Alte produse incluse de români în alimentaţia lor zilnică sunt: iaurtul sau produsele de tip sana/chefir/lapte bătut (menţionate de 21%), untul (menţionat de 20%) şi brânza telemea (menţionată de 18%).
 
Datele Reveal Marketing Research arată că, în general, românii preferă să cumpere produse lactate din trade-ul modern (supermarketuri/hypermarketuri), în detrimentul magazinelor din proximitatea casei. Întrebaţi de unde preferă să cumpere fiecare categorie de produse lactate, în medie, 57% dintre respondenţi declară că preferă varianta supermaketurilor pentru aceste produse, comparativ cu doar 18% care spun că se duc la piaţă pentru a cumpăra lactate. Magazinele din apropierea casei sunt preferate în medie de 16% dintre români, iar doar 9% dintre respondenţi declară că nu cumpără deloc.
 
Aproape jumătate dintre români (49%) spun că, de obicei, cumpără lapte de la supermarket/hypermarket, iar 30% îl cumpără mai degrabă de la piaţă. 1 din 3 români cu cumpără deloc margarina. Deşi lanţurile de magazine sunt preferate în cea mai mare măsură de români, un sfert dintre aceştia (25%) spun că preferă să cumpere smântână, de exemplu, direct de la un producător local.
 
Întrebaţi cât de loiali sunt atunci când vine vorba despre alegerea produselor lactate în general, 36% dintre români au spus că obişnuiesc să cumpere mereu acelaşi brand, indiferent de promoţiile de la raft. 46% dintre respondenţi afirmă că alternează aceleaşi branduri, în funcţie de promoţiile găsite în magazin. În schimb, doar 12% dintre români spun că îşi fac aprovizionarea cu produse lactate, în funcţie de promoţiile de la raft şi nu cumpără mereu aceleaşi brand. Un procent de doar 6% dintre respondenţi spun că se uită la alte criterii atunci când fac cumpărăturile de lactate şi nu achiziţionează aceeaşi marcă. Alegerea lor este influenţată de reclame, ambalaje atractive sau de ingredientele produsului respectiv din categoria lactatelor.
 
Întrebaţi care sunt pachetele de lactate cele mai atractive pentru români, în medie, cei mai mulţi dintre aceştia (53%) au spus că preferă pachetele de cantitate, de tipul primeşti 20% în plus pentru acelaşi preţ. Pe locul al doilea se află pachetele cu acelaşi produs (de exemplu, 3+1 gratis, 1+1 gratis) care au fost menţionate în medie de 37% dintre respondenţi. Mai puţin atractive sunt pachetele complementare (de exemplu, lapte + cereale) - doar 10% în medie dintre români au selectat acest răspuns.
 
Studiul şi-a propus să investigheze şi schimbările aduse de pandemie în ceea ce priveşte criteriile de alegere a produselor lactate. Pentru 60% dintre aceştia noul context nu a adus schimbări în comportamentele lor de achiziţie. Ei declară că în continuare cumpără aceleaşi produse lactate ca înainte de izbucnirea pandemiei. Restul de 40% declară că au avut loc nişte schimbări - 36% spun că pe lângă produsele pe care le cumpărau şi înainte, adaugă în coş şi produse pe care le consideră mai sănătoase iar 4% declară că acum cumpără alte produse decât înainte - produse considerate a fi mai sănătoase.
 
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 19-25 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12638 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...