ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Gradul mediu de digitalizare a primăriilor din România este de 32,3% (studiu)

03 Decembrie 2020   |   Agerpres

Totodată, la capitolul "Servicii Publice Digitale", România se situează în continuare pe ultimul loc la nivel european din 28 de ţări.

 
 
Gradul mediu de digitalizare a primăriilor din România este de doar 32,3%, potrivit raportului DESI (The Digital Economy and Society Index), care indică o tendinţă uşor crescătoare a digitalizării instituţiilor publice în ultimii trei ani.
 
Totodată, la capitolul "Servicii Publice Digitale", România se situează în continuare pe ultimul loc la nivel european din 28 de ţări.
 
În luna noiembrie, Zitec, companie specializată în dezvoltarea de aplicaţii online, lansa Ghidul Esenţial de Digitalizare a Primăriilor, realizat de echipa Regista.ro. Pentru a primi documentul, primăriile interesate trebuie să completeze un chestionar prin care îşi evaluează gradul de digitalizare actual.
 
Pe baza acestui chestionar, echipa Regista îşi propune să monitorizeze constant gradul general de digitalizare a administraţiilor publice din România. Studiul nu este exhaustiv, având în vedere nivelul mai degrabă scăzut al digitalizării din ţara noastră, ci urmăreşte obţinerea unei imagini de ansamblu a situaţiei la nivel naţional.
 
Potrivit sursei citate, iniţiativa a fost bine primită, colectând aproximativ 100 de chestionare din 32 de judeţe în numai trei săptămâni. Eforturile de colectare a datelor continuă în lunile care urmează, urmând să actualizăm datele pe măsură ce primim noi răspunsuri sau primăriile implementează diverse noi soluţii de digitalizare.
 
"Dacă unele aspecte ale digitalizării au rolul de a eficientiza şi transparentiza activitatea instituţiei şi interacţiunea cu cetăţeanul, nefiind obligatorii din punct de vedere legal, anumite aspecte sunt prevăzute clar în legislaţie. Astfel, din ianuarie 2020, primăriile sunt obligate de Codul Administrativ să publice documentele de interes public în Monitorul Oficial Local. Cu toate acestea, doar 70% dintre respondenţi se conformează acestei prevederi. Similar, conform OUG 38/2020, primăriile trebuie să pună la dispoziţia cetăţenilor un portal public pentru primirea documentelor electronice. Doar 24% dintre primăriile participante la studiu oferă această facilitate", se menţionează în comunicat.
 
Studiul realizat de echipa Regista arată că trei sferturi dintre primăriile participante nu folosesc în comunicarea dintre angajaţi şi public adrese de e-mail cu domeniul primăriei, ci adrese personale ale angajaţilor, practică ce introduce numeroase riscuri de securitate şi protecţia datelor personale. Peste jumătate dintre instituţii nu au aplicaţii de registratură electronică, ci folosesc registratura fizică, pe suport de hârtie.
 
Pe de altă parte, există destule primării care au depus eforturi serioase pentru a trece în era digitală. În aproape 45% dintre primăriile participante la studiu, cetăţenii pot economisi timp, evitând cozile şi plătind online taxele şi impozitele, iar 65% dintre ele folosesc semnătura electronică.
 
"După nouă luni de distanţare socială vedem că nivelul de digitalizare al administraţiei publice este încă deosebit de scăzut, în ciuda unui cadru legislativ în vigoare care include obligaţii pentru aceste instituţii privind digitalizarea. Administraţia publică locală, precum şi instituţiile publice regionale, au nevoie de ajutor pentru depăşirea acestei situaţii, atât prin soluţii software moderne, cât şi prin instruire privind noile tehnologii, cum ar fi semnătura electronică sau soluţiile cloud. Echipa Regista oferă consultanţă gratuită privind digitalizarea instituţiilor publice interesate", a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi co-fondator Zitec.
 
Studiul Regista continuă, iar primăriile din toată ţara îşi pot evalua gradul de digitalizare completând chestionarul, urmând să primească Ghidul Esenţial pentru Digitalizarea Primăriei. Acesta cuprinde recomandări generale, de la verificarea infrastructurii hardware, securitate informatică, aplicaţii pentru comunicare, până la utilizarea aplicaţiilor de e-Guvernare şi soluţii software pentru transparentizarea activităţii şi eficientizarea serviciilor publice oferite cetăţenilor. Astfel, prin intermediul Ghidului, Zitec continuă promovarea digitalizării instituţiilor publice, în prelungirea eforturilor Caravanei Regista.
 
Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.
 
Până în prezent, peste 550 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru şi au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are 10.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 10 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure.
 
Zitec este specializată în dezvoltarea de soluţii de afaceri, servicii şi produse tehnologice personalizate, precum şi servicii de digital marketing, şi are birouri în Bucureşti şi Braşov. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13248 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...