
Industria auto frânează redresarea Europei Centrale (Reuters)
02 August 2020
AGERPRESProducţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.
Industria auto, mult timp un motor de creştere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), se arată într-o analiză Reuters.
După căderea comunismului în urmă cu trei decenii, producătorii auto străini au investit semnificativ în regiune, profitând de forţa de muncă ieftină şi eficientă. Sectorul auto a devenit o importantă sursă de investiţii străine, de locuri de muncă şi de creştere economică.
Dar producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.
După căderea comunismului în urmă cu trei decenii, producătorii auto străini au investit semnificativ în regiune, profitând de forţa de muncă ieftină şi eficientă. Sectorul auto a devenit o importantă sursă de investiţii străine, de locuri de muncă şi de creştere economică.
Dar producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.
Acestea sunt veşti proaste pentru Cehia, Ungaria şi Slovacia, care sunt în mod special dependente de industria auto.
"Proporţional, ne aşteptăm ca acest sector să înregistreze cel mai sever declin din sectorul manufacturier în regiune. Aici este domeniul în care redresarea va fi cea mai lentă, deci ar putea fi unul din principalele obstacole în redresarea economiei", a apreciat Peter Virovacz, economist la ING in Budapesta.
Într-o scrisoare adresată altor state membre UE şi instituţii UE în aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au informat că în cele patru ţări lucrează direct sau indirect 1,3 milioane de persoane în sectorul auto.
Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei şi 13% din PIB-ul Slovaciei.
Dar unii producători auto se aşteaptă la un declin al producţiei în Europa Centrală de 20-25% anul acesta, pe fondul scăderii producţiei la nivel global, iar probabil redresarea economiilor va fi afectată.
Comisia Europeană se aşteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei şi de 9% a PIB-ului Slovaciei. Polonia, care este mai puţin dependentă de sectorul auto, ar urma să înregistreze un declin economic de 4,6%.
Producătorii auto au evitat în general concedierile masive în regiune şi readuc angajaţii la muncă, crescând gradual producţia, cu respectarea regulilor de distanţare socială.
Grupul auto german Daimler a anunţat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi şi va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.
Kia Motors Slovacia, subsidiara producătorului auto sud-coreean Kia, vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, în timp ce PSA Slovacia, subsidiara grupului francez PSA, a anunţat că are suficiente comenzi până în toamnă. În Ungaria, Suzuki se aşteaptă la o scădere de 20% a producţiei anul acesta, faţă de estimările iniţiale. Din iulie a reintrodus schimbul doi.
Asociaţia industriei auto din Cehia previzionează că producţia auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu cel puţin 215 miliarde de coroane (9,6 miliarde de dolari).
În scrisoarea lor din aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au cerut UE restabilirea lanţurilor de aprovizionare, sprijin financiar şi revizuirea cerinţelor autorităţilor de reglementare.
Peter Erdelyi, preşedintele Asociaţiei importatorilor de maşini din Ungaria, a declarat că încă nu a fost primit un răspuns.
Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat pentru Reuters că orice flexibilitate în domeniul reglementării nu ar trebui să implice o întârziere sau o renunţare la ambiţioasele obiective climatice ale UE.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17073 / 19710 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...