ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Industria auto frânează redresarea Europei Centrale (Reuters)

02 August 2020   |   AGERPRES

Producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.

 
 
Industria auto, mult timp un motor de creştere al Europei Centrale, va fi probabil unul dintre principalele obstacole în calea eforturilor regiunii de a se redresa anul acesta, în urma impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), se arată într-o analiză Reuters.

După căderea comunismului în urmă cu trei decenii, producătorii auto străini au investit semnificativ în regiune, profitând de forţa de muncă ieftină şi eficientă. Sectorul auto a devenit o importantă sursă de investiţii străine, de locuri de muncă şi de creştere economică.

Dar producţia auto a fost afectată în urma opririi fabricilor, în perioada măsurilor de izolare impuse pentru a ţine sub control răspândirea epidemiei, iar multe unităţi încă nu lucrează la capacitate maximă, astfel încât analiştii se aşteaptă ca industria auto să fie mai afectată de pandemie decât alte sectoare din Europa Centrală.


Acestea sunt veşti proaste pentru Cehia, Ungaria şi Slovacia, care sunt în mod special dependente de industria auto.

"Proporţional, ne aşteptăm ca acest sector să înregistreze cel mai sever declin din sectorul manufacturier în regiune. Aici este domeniul în care redresarea va fi cea mai lentă, deci ar putea fi unul din principalele obstacole în redresarea economiei", a apreciat Peter Virovacz, economist la ING in Budapesta.

Într-o scrisoare adresată altor state membre UE şi instituţii UE în aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au informat că în cele patru ţări lucrează direct sau indirect 1,3 milioane de persoane în sectorul auto.

Sectorul auto generează 4-6% din PIB-ul Ungariei, o zecime din PIB-ul Cehiei şi 13% din PIB-ul Slovaciei.

Dar unii producători auto se aşteaptă la un declin al producţiei în Europa Centrală de 20-25% anul acesta, pe fondul scăderii producţiei la nivel global, iar probabil redresarea economiilor va fi afectată.

Comisia Europeană se aşteaptă în acest an la o contractare de 7% a PIB-ului Ungariei, de 7,8% a PIB-ului Cehiei şi de 9% a PIB-ului Slovaciei. Polonia, care este mai puţin dependentă de sectorul auto, ar urma să înregistreze un declin economic de 4,6%.

Producătorii auto au evitat în general concedierile masive în regiune şi readuc angajaţii la muncă, crescând gradual producţia, cu respectarea regulilor de distanţare socială.

Grupul auto german Daimler a anunţat că la fabrica sa din Ungaria se lucrează în două schimburi şi va fi reintrodus schimbul trei din prima săptămână a lunii august.

Kia Motors Slovacia, subsidiara producătorului auto sud-coreean Kia, vrea să reintroducă schimbul trei din septembrie, în timp ce PSA Slovacia, subsidiara grupului francez PSA, a anunţat că are suficiente comenzi până în toamnă. În Ungaria, Suzuki se aşteaptă la o scădere de 20% a producţiei anul acesta, faţă de estimările iniţiale. Din iulie a reintrodus schimbul doi.

Asociaţia industriei auto din Cehia previzionează că producţia auto va scădea cu o cincime în 2020, iar veniturile în sectorul auto se vor reduce cu cel puţin 215 miliarde de coroane (9,6 miliarde de dolari).

În scrisoarea lor din aprilie, şefii asociaţiilor industriei auto din Cehia, Ungaria, Slovacia şi Polonia au cerut UE restabilirea lanţurilor de aprovizionare, sprijin financiar şi revizuirea cerinţelor autorităţilor de reglementare.

Peter Erdelyi, preşedintele Asociaţiei importatorilor de maşini din Ungaria, a declarat că încă nu a fost primit un răspuns.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat pentru Reuters că orice flexibilitate în domeniul reglementării nu ar trebui să implice o întârziere sau o renunţare la ambiţioasele obiective climatice ale UE.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14279 / 16916
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
LMG Life Sciences EMEA Awards 2024 | Adrian CHIRVASE, Partner în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII, desemnat Avocatul Anului în White Collar Crime: ”Apreciez recunoașterea obținută și rămân implicat să susțin, la cele mai înalte standarde de excelență juridică, toate mandatele care ne sunt încredințate”
Schoenherr a asistat Piraeus Bank în legătură cu vânzarea participației sale într-un portofoliu de credite neperformante de 400 mil. € către APS. Partenerul Matei Florea a coordonat echipa implicată în Proiectul Delta, cel mai mare portofoliu de NPL tranzacţionat în România în ultimii 4 ani
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...