ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Jumătate dintre români vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului (studiu)

21 Noiembrie 2019   |   AGERPRES

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori.

 
 
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online, în condiţiile în care cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună.

"50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor - 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani", arată studiul eJobs.


Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

"Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi "amendează" tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

"În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru", spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

"Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video", adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România şi aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. La ora actuală, eJobs.ro are un număr de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15350 / 16740
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
A doua ediție a Summit-ului internațional pe teme de parteneriat public-privat, derulat sub egida IFC ̸ Băncii Mondiale, a reunit peste 100 de invitați speciali
CMS își extinde spațiul de birouri și prelungește pe termen lung contractul de închiriere în One Tower
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Statulat Albulescu anunță o nouă rundă de promovări în cadrul echipei. Cinci avocați au făcut un pas înainte în carieră
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...