ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Kastel Group a înregistrat o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare, în 2021

14 Septembrie 2021   |   Agerpres

Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.

 
 
Segmentul de property management a crescut cu 43% de la începutul anului şi până în prezent, în timp ce proiectele imobiliare gestionate în exclusivitate de agenţia imobiliară Kastel Group s-au vândut în proporţie de 90%, potrivit unui comunicat al companiei.
 
Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.
 
"Kastel Group, agenţie imobiliară care oferă servicii premium de real estate, îşi consolidează poziţia pe segmentul de property management, portofoliul companiei urmând să se dubleze până la finalul anului comparativ cu 2020. Kastel Group a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare şi un rulaj de 700.000 lei, în urcare cu 130% faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru 2021, compania estimează o cifră de afaceri de 1 milion de lei", se menţionează în comunicat.
 
Ţinând cont că ultimele 18 luni au adus schimbări importante în toate domeniile, inclusiv pe piaţa imobiliară, segmentul de property management a fost nişa pe care agenţia a mizat, nişă pe care a dezvoltat-o, creând şi o divizie separată în cadrul Kastel Group.
 
"Am pornit cu acest serviciu dintr-o solicitare fermă a câtorva clienţi care aveau nevoie de administrare, urmând ca apoi să devină unul dintre punctele forte ale Kastel Group, transformând agenţia dintr-una de intermediere, într-una nişată şi axată pe contracte de exclusivitate. Pe măsură ce piaţa se dezvoltă şi consumatorul de servicii imobiliare devine din ce în ce mai atent cu cine lucrează, România va prelua trendul şi experienţa pieţelor dezvoltate. Relaţia proprietar-chiriaş va fi una instituţionalizată, în care chiriaşul este un client care se aşteaptă să primească servicii profesionale prompte şi de calitate, nu doar o proprietate pe care o închiriază aleator în funcţie de zona de interes", spune Christian Tudorache, fondator Kastel Group.
 
La nivelul Bucureştiului, oferta a fost mai mare decât cererea, proprietăţile eliberate de cei care s-au mutat în provincie sau folosite anterior în regim hotelier fiind reorientate către închirierea pe termen lung. Totodată, s-a manifestat un interes ridicat al proprietarilor care au cumpărat locuinţe, în vederea închirierii, de a lucra cu agenţii care oferă servicii de property management.
 
"Gestionăm chirii care depăşesc valoarea de 500.000 de euro pe an, iar anul acesta vizăm, pentru al doilea an la rând, dublarea portofoliului de property management. Cei care au investit în locuinţe, strict ca un business, nu doresc să gestioneze direct relaţia cu chiriaşii. Profilul acestui client este diferit de cel al proprietarului clasic: are studii superioare, deţine mai mult de 2-3 proprietăţi, locuieşte în străinătate sau lucrează în marile corporaţii. Pe scurt, administrarea acestor proprietăţi, aşa cum se întâmplă frecvent în străinătate, de către o terţă persoană este o soluţie uşoară, la îndemână", a adăugat Tudorache.
 
Taxele pentru serviciile de property management pornesc de la 30 de euro/lună/proprietate, locuinţele fiind preponderent up market şi premium.
 
"Longevitatea acestor contracte este cu 80% mai mare decât cele administrate direct de proprietar şi sunt şi mai profitabile pentru clienţii pe care Kastel Group îi gestionează. De exemplu, în 2021, rata medie de profit per proprietate administrată este 7,5% în comparaţie cu 5,5 - 6% media pieţei", a explicat el.
 
Un alt avantaj al serviciilor de tip property management îl reprezintă procentul scăzut de chiriaşi care rămân cu datorii active, spre exemplu, media ultimilor 3 ani este sub 2%. Totodată, costuri de administrare fiscală şi tehnică sunt cu până la 35% mai mici decât media pieţei. În 2021, până în acest moment, rata de incidenţă este de zero.
 
O creştere semnificativă a tranzacţiilor de vânzări s-a înregistrat şi în perioada pandemiei, direcţia cea mai importantă de business a Kastel Group fiind dată de preluarea de la dezvoltatori, în exclusivitate, a proiectelor acestora, în vederea vânzării. De altfel, portofoliul Kastel Group este în proporţie de peste 90% format din proiecte în exclusivitate.
 
"Strategia noastră este să fim dedicaţi total clientului. Nu alergăm după proprietăţi care sunt în portofoliul mai multor agenţii, iar proiectele pe care le luăm au echipe dedicate exclusiv lor, de aceea şi reuşim să le vindem mai rapid şi în avantajul clientului. Datorită acestui contract de exclusivitate, dezvoltatorul poate obţine un preţ cu 3 până la 5% mai bun pentru fiecare unitate locativă vândută. Anul trecut, am avut contracte încheiate în valoare de 1 milion de euro din proiecte de genul, iar pentru anul în curs vorbim despre suma de 4,5 milioane de euro", a mai spus Christian Tudorache.
 
Agenţia imobiliară Kastel Group este prezentă în Bucureşti, Ilfov şi din aprilie 2021 în Cluj, având o ofertă unică de servicii de real estate premium, care se adresează atât clienţilor individuali, cât şi dezvoltatorilor imobiliari. Cele trei mari direcţii de business vizează serviciile de property management, servicii de exclusivitate încheiate cu dezvoltatorii proiectelor imobiliare şi consultanţă imobiliară.
 
Kastel Estate este o companie de consultanţă imobiliară cu o experienţă de peste 8 ani, care oferă servicii de real estate complete: consultanţă imobiliară, tranzacţii imobiliare, property & facility management, serviciul de tip concierge care vine perfect în completarea celorlalte. Portofoliul Kastel Group este preponderent axat pe piaţa de tip premium şi luxury, cu peste 400 de proprietăţi în portofoliu şi 1.400 de tranzacţii realizate cu succes. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 156 / 16076
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: RTPR is looking for junior lawyers
Mihai Mareș - profesor invitat în programul de master în drept penal al Facultății de Drept a Universității de Stat din Moldova
GDPR, după primii 3 ani | Clienții KPMG Legal – Toncescu și Asociații și-au recalibrat proiectele din acest domeniu, în ultimii doi ani, trecând de la consultanță în conformarea inițială cu GDPR, la proiecte sofisticate, punctuale. Digitalizare proceselor de contractare, printre cele mai provocatoare mandate ale echipei coordonate de partenerul Cristiana Fernbach
LegiTeam: Mușat & Asociații recrutează avocați stagiari
Radu Noşlăcan, Senior Associate la ZRVP, după 3 ani de la intrarea în firmă: Pentru cei care caută să atingă performanța în domeniul litigiilor și arbitrajelor, ZRVP este locul cel mai potrivit. Viața profesională în cadrul firmei este departe de a fi monotonă, fiecare avocat fiind nevoit să învețe și să se adapteze constant la cele mai noi trenduri
Studiu Refinitiv | Cum arată harta fuziunilor și achizițiilor întocmită de Refinitiv la început de toamnă. CMS continuă să conducă plutonul consultanților juridici din regiunea EMEA. Cinci firme cu prezență locală, în Top 10 consultanți în Estul Europei
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ad-Hoc Arbitration (Powered by ZRVP)
LegiTeam: ZRVP recrutează 2 avocați stagiari pentru departamentul Litigii
Bondoc și Asociații a asistat cumpărătorul în tranzacția prin care A&M Capital Europe a preluat Pet Network International. Ce firme de avocați au avut mandate în acest proiect
Ce trebuie să știe absolvenții care vor să prindă un loc în echipa Popescu & Asociații, firmă prețuită de clienți și premiată de directoarele internaționale | Mulți dintre stagiarii din trecut sunt avocații de bază de astăzi, au mini-echipe pe care le coordonează și lucrează în mandate de rezonanță. Octavian Popescu, Partener: Suntem bucuroși să putem împărtăși cu viitorii profesioniști principiile și mai ales realitățile care stau la baza succesului în avocatură, că avem oportunitatea de a deveni mentori și de a-i inspira să fie cei mai buni
Avocații NNDKP spun că tranzacțiile locale sindicalizate vor crește atât ca număr, cât și ca dimensiune, marcând în mod lent, dar sigur, apariția unei veritabile piețe locale de împrumuturi de acest tip. Valentin Voinescu, Partner: Suntem doar la începutul acestui trend al finanțărilor sindicalizate pentru proiecte ESG, pe care îl vedem urcând substanțial în următorii 5 ani. Vorbim de o reală separare a clienților băncilor în clienți cu rating ridicat în ESG și restul, aspect care ne așteptăm să aibă consecințe formidabile
GDPR, după primii 3 ani | Ce au constat, ‘în teren’, avocații D&B David și Baias: Tot ce ține de tehnologie, dar și prelucrarea de date prin intermediul unor platforme, au avut aspecte cu un grad de complexitate mai ridicat. Pe viitor este de așteptat ca ANSPDCP să urmeze modelul de lucru al autorităților de supraveghere care au aplicat amenzi mai multe, dar mai ales mai mari
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...