ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Kastel Group a înregistrat o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare, în 2021

14 Septembrie 2021   |   Agerpres

Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.

 
 
Segmentul de property management a crescut cu 43% de la începutul anului şi până în prezent, în timp ce proiectele imobiliare gestionate în exclusivitate de agenţia imobiliară Kastel Group s-au vândut în proporţie de 90%, potrivit unui comunicat al companiei.
 
Valoarea chiriilor gestionate depăşeşte 500.000 euro/an, iar a proiectelor vândute se estimează a depăşi 7 milioane euro în 2021.
 
"Kastel Group, agenţie imobiliară care oferă servicii premium de real estate, îşi consolidează poziţia pe segmentul de property management, portofoliul companiei urmând să se dubleze până la finalul anului comparativ cu 2020. Kastel Group a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, o creştere cu 43% a numărului de proprietăţi aflate în administrare şi un rulaj de 700.000 lei, în urcare cu 130% faţă de perioada similară a anului trecut. Pentru 2021, compania estimează o cifră de afaceri de 1 milion de lei", se menţionează în comunicat.
 
Ţinând cont că ultimele 18 luni au adus schimbări importante în toate domeniile, inclusiv pe piaţa imobiliară, segmentul de property management a fost nişa pe care agenţia a mizat, nişă pe care a dezvoltat-o, creând şi o divizie separată în cadrul Kastel Group.
 
"Am pornit cu acest serviciu dintr-o solicitare fermă a câtorva clienţi care aveau nevoie de administrare, urmând ca apoi să devină unul dintre punctele forte ale Kastel Group, transformând agenţia dintr-una de intermediere, într-una nişată şi axată pe contracte de exclusivitate. Pe măsură ce piaţa se dezvoltă şi consumatorul de servicii imobiliare devine din ce în ce mai atent cu cine lucrează, România va prelua trendul şi experienţa pieţelor dezvoltate. Relaţia proprietar-chiriaş va fi una instituţionalizată, în care chiriaşul este un client care se aşteaptă să primească servicii profesionale prompte şi de calitate, nu doar o proprietate pe care o închiriază aleator în funcţie de zona de interes", spune Christian Tudorache, fondator Kastel Group.
 
La nivelul Bucureştiului, oferta a fost mai mare decât cererea, proprietăţile eliberate de cei care s-au mutat în provincie sau folosite anterior în regim hotelier fiind reorientate către închirierea pe termen lung. Totodată, s-a manifestat un interes ridicat al proprietarilor care au cumpărat locuinţe, în vederea închirierii, de a lucra cu agenţii care oferă servicii de property management.
 
"Gestionăm chirii care depăşesc valoarea de 500.000 de euro pe an, iar anul acesta vizăm, pentru al doilea an la rând, dublarea portofoliului de property management. Cei care au investit în locuinţe, strict ca un business, nu doresc să gestioneze direct relaţia cu chiriaşii. Profilul acestui client este diferit de cel al proprietarului clasic: are studii superioare, deţine mai mult de 2-3 proprietăţi, locuieşte în străinătate sau lucrează în marile corporaţii. Pe scurt, administrarea acestor proprietăţi, aşa cum se întâmplă frecvent în străinătate, de către o terţă persoană este o soluţie uşoară, la îndemână", a adăugat Tudorache.
 
Taxele pentru serviciile de property management pornesc de la 30 de euro/lună/proprietate, locuinţele fiind preponderent up market şi premium.
 
"Longevitatea acestor contracte este cu 80% mai mare decât cele administrate direct de proprietar şi sunt şi mai profitabile pentru clienţii pe care Kastel Group îi gestionează. De exemplu, în 2021, rata medie de profit per proprietate administrată este 7,5% în comparaţie cu 5,5 - 6% media pieţei", a explicat el.
 
Un alt avantaj al serviciilor de tip property management îl reprezintă procentul scăzut de chiriaşi care rămân cu datorii active, spre exemplu, media ultimilor 3 ani este sub 2%. Totodată, costuri de administrare fiscală şi tehnică sunt cu până la 35% mai mici decât media pieţei. În 2021, până în acest moment, rata de incidenţă este de zero.
 
O creştere semnificativă a tranzacţiilor de vânzări s-a înregistrat şi în perioada pandemiei, direcţia cea mai importantă de business a Kastel Group fiind dată de preluarea de la dezvoltatori, în exclusivitate, a proiectelor acestora, în vederea vânzării. De altfel, portofoliul Kastel Group este în proporţie de peste 90% format din proiecte în exclusivitate.
 
"Strategia noastră este să fim dedicaţi total clientului. Nu alergăm după proprietăţi care sunt în portofoliul mai multor agenţii, iar proiectele pe care le luăm au echipe dedicate exclusiv lor, de aceea şi reuşim să le vindem mai rapid şi în avantajul clientului. Datorită acestui contract de exclusivitate, dezvoltatorul poate obţine un preţ cu 3 până la 5% mai bun pentru fiecare unitate locativă vândută. Anul trecut, am avut contracte încheiate în valoare de 1 milion de euro din proiecte de genul, iar pentru anul în curs vorbim despre suma de 4,5 milioane de euro", a mai spus Christian Tudorache.
 
Agenţia imobiliară Kastel Group este prezentă în Bucureşti, Ilfov şi din aprilie 2021 în Cluj, având o ofertă unică de servicii de real estate premium, care se adresează atât clienţilor individuali, cât şi dezvoltatorilor imobiliari. Cele trei mari direcţii de business vizează serviciile de property management, servicii de exclusivitate încheiate cu dezvoltatorii proiectelor imobiliare şi consultanţă imobiliară.
 
Kastel Estate este o companie de consultanţă imobiliară cu o experienţă de peste 8 ani, care oferă servicii de real estate complete: consultanţă imobiliară, tranzacţii imobiliare, property & facility management, serviciul de tip concierge care vine perfect în completarea celorlalte. Portofoliul Kastel Group este preponderent axat pe piaţa de tip premium şi luxury, cu peste 400 de proprietăţi în portofoliu şi 1.400 de tranzacţii realizate cu succes. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10264 / 16772
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...