ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Legea Cashback crește numărul de POS-uri în România

25 Ianuarie 2023   |   Agerpres

Solicitările comercianților pentru terminalele de plăți electronice Global Payments a crescut de 7 ori în luna ianuarie 2023

 
 
Modificările aduse Legii Cashback, privind introducerea terminalelor electronice de la 1 ianuarie 2023 pentru comercianții cu încasări anuale în numerar de peste 10.000 de euro (50.000 de lei), au condus la o nevoie masivă de transformare digitală pentru companiile mici și mijlocii la începutul anului 2023. 

Global Payments, cel mai mare furnizor de servicii și tehnologie de plată din lume, a înregistrat, doar în luna ianuarie a acestui an, de 7 ori mai multe solicitări de instalare POS-uri și software pentru acceptarea plăților cu cardul, decât în aceeași lună din 2022. Practic, numărul cererilor înregistrate în jumătate de an, în 2022, s-a concentrat într-o singură lună, în 2023.

În luna ianuarie, 95% dintre solicitările de POS-uri Global Payments și GP tom (aplicație care transformă telefonul sau tableta în POS mobil) au venit de la firme mici, iar restul de la firme medii. Cele mai multe sunt magazine alimentare sau mixte, magazine de piese auto și service-uri,  restaurante, baruri sau cafenele. Firmele mici și mijlocii reprezintă peste 99% din totalul întreprinderilor din România și angajează două treimi din totalul salariaților, fiind un segment cheie în economia locală, dar și în creșterea gradului de educație și de incluziune financiară a comunităților locale, în special în zona rurală, unde o mare parte a populației nu are acces la infrastructură pentru a utiliza cardurile bancare ca metodă de plată.


“Încă de la apariția Legii Cashback în România, în 2017, printre obiectivele principale s-au numărat digitalizarea IMM-urilor, creșterea gradului de bancarizare și reducerea dependenței de numerar în zonele rurale și în orașele mici. Aceste efecte benefice ale legii sunt vizibile acum, odată cu reducerea pragului la 10.000 de euro/an, cifră de afaceri pentru comercianți. În acest moment, 70% dintre solicitările înregistrate de Global Payments provin de la firme care își desfășoară activitatea în zone mai puțin digitalizate. Acestea sunt interesate, în special, de rapiditatea cu care răspundem nevoii lor de a-și instala terrminale electronice de plată, de costuri, în special în retail, pentru că se realizează tranzacții multe, dar cu valoare mică, dar și de soluțiile alternative de conexiune sau de amplificare a semnalului de date. Noi avem posibilitatea de a instala și terminale cu conexiune Ethernet sau prin conexiune Wi-Fi, acolo unde sunt semnalate probleme”, a declarat Cătălin Moise, Country Manager Global Payments România.

Cele mai multe cereri de terminale electronice de plată Global Payments provin din județele Ilfov, Prahova, Dâmbovița, Galați sau Bistrița-Năsăud. Un număr important de solicitări a venit prin sucursalele băncii partenere pentru care Global Payments oferă servicii de plată prin card, prin aplicații și canale online sau prin social media.

“Comercianții manifestă un interes tot mai mare pentru aplicația GP tom, care transformă telefonul mobil în POS. La finalul anului trecut înregistram aproximativ 4000 de dispozitive mobile pe care funcționa aplicația GP tom. Datele arată că aproape 95% dintre tranzacții sunt contactless și se fac la magazinele alimentare și supermarketuri, la hoteluri și resort-uri, la restaurante și fast-food-uri, în magazinele de piese auto sau la cabinetele stomatologice. Încă de când am lansat această soluție de plată în România, în 2021, am observat o tendință de creștere pe plan local a preferinței pentru plăți electronice. În portofoliul nostru există, în acest moment peste 220 de categorii de comercianți care folosesc soluțiile noastre de plată electronică, fie că sunt GP tom sau POS-uri”, declară Ionela Mitran, Deputy Sales Director, Global Payments România.

Conform unei analize realizată de Global Payments pentru anul 2022, românii și-au păstrat afinitatea pentru tranzacțiile electronice dobândită în perioada pandemiei, ajungând să realizeze plăți cu cardul în valoare de peste 6,3 miliarde de lei (6,349 mld. lei), cu 84 de milioane de lei mai mult decât în anul anterior. În total, românii au realizat în 2022 peste 53 de milioane de tranzacții electronice, cu 12% mai mult decât în 2021, când s-au înregistrat aproximativ 47 de milioane de plăți cu cardul.

Cererea pentru sisteme de acceptare a plăților a fost evidentă și în 2022, semnalând o nevoie crescută pentru servicii digitale, ca urmare a schimbării comportamentului de plată al consumatorilor, mult mai orientați către plățile contactless și online. Numărul clienților din România care dețin terminale Global Payments de acceptare a plăților cu cardul sau aplicații care le transformă telefonul sau tableta în POS-uri mobile (GP tom) a crescut anul trecut cu 27%, ajungând la peste 14.000 de comercianți.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 115 / 22049
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
CMS, alături de Alpha Bank în proiectul finanţării de cca. 70 mil. €, acordată eMAG. Ana Radnev (Partener CMS), evidențiată pentru soluțiile multi-jurisdicționale oferite
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners is recruiting: Junior Associate ̸ Associate (Consultancy Team)
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners is recruiting: Associate (Employment Team)
Avocații ZRVP obțin o nouă victorie pentru Agenția Națională pentru Resurse Minerale într-un arbitraj internațional ICC Paris | Tribunalul arbitral a admis pretenții de 10,1 mil. USD, plus dobânzi. Cosmin Vasile (Managing Partner) și Cosmin Cojocaru (Partner), în prima linie
Practicile de M & A și Corporate, precum și consultanța day-to-day acordată clienților, au adus cele mai mari încasări pentru Mitel & Asociații în 2022 | Sorin Mitel, Senior Partner: În ciuda climatului destul de incert, clienții par că nu așteaptă o stabilizare care nu se vede la orizont și tratează acest mediu ca pe noua normalitate. Inflația post-pandemică nu se manifestă în onorarii, ci mai curând în costurile pe care le suportă firmele de avocatură, iar o creștere reală de doi digiți este mai greu de atins
POPESCU & ASOCIAȚII a început anul în forță, după un parcurs excepțional în 2022, când echipa s-a consolidat prin cooptarea unor avocați de elită și a obținut victorii răsunătoare pentru clienți, care i-au adus și un important premiu european | Octavian Popescu, Managing Partner: Suntem pregătiți să răspundem tuturor oportunităților și provocărilor. Investiția în oameni este și va rămâne primul nostru obiectiv
Băiculescu & Asociații accelerează procesele de dezvoltare și consolidare. După recenta deschidere a unui birou la Cluj, firma îl recrutează pe Liviu Bosoancă pentru a coordona noua practică de Litigii & Arbitraj
Wolf Theiss a asistat SPEEDWELL în procesul de obținere a finanțării pentru dezvoltarea SpacePlus. Echipa, condusă de partenerul Claudia Chiper
Raportul CMS Emerging Europe M&A 2022-23: Optimism precaut pentru piața de fuziuni și achiziții din Europa emergentă, în contextul creșterii volumelor și scăderii valorilor tranzacțiilor în 2022
LegiTeam | GNP Guia Naghi & Partners is recruiting: Junior Associate ̸ Associate (Pharma & Public Procurement Team)
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Departament Litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...