
Lidl a facilitat anul trecut exportul de produse româneşti în valoare de peste 28 mil. €. Peste 80% din furnizorii de bunuri şi servicii au fost din România
20 Noiembrie 2019
AGERPRESNumărul furnizorilor din România pentru tot sortimentul a crescut în anul 2018 cu 9,69%, de la 320 în 2017, la 351 în 2018.
![]() |
Lidl a facilitat în 2018 exportul produselor furnizorilor români către magazinele Lidl din Europa în valoare de peste 28 milioane de euro, cu 40% mai mult decât în anul 2017.
Conform unui comunicat remis spre difuzare, produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia şi Ungaria.
Datele au fost incluse în cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat marţi, pentru perioada 1 martie 2017 - 28 februarie 2019.
Raportul cuprinde măsuri, obiective şi rezultate pentru patru arii de responsabilitate: Resurse & Agricultură, Lanţul de aprovizionare & Procesare, Operaţiuni & Procese, Clienţi & Societate. Pornind de la punctele în care materiile prime sunt cultivate, prelucrate şi transportate către magazine, până în punctul în care produsele ajung la clienţi, aceste patru arii reprezintă Modelul Lidl de responsabilitate pe întregul lanţ de aprovizionare.
Conform unui comunicat remis spre difuzare, produse precum lactate, ulei, sucuri sau snacks-uri au ajuns pe rafturile magazinelor Lidl din Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Spania, Slovacia şi Ungaria.
Datele au fost incluse în cel de-al doilea raport de sustenabilitate Lidl, lansat marţi, pentru perioada 1 martie 2017 - 28 februarie 2019.
Raportul cuprinde măsuri, obiective şi rezultate pentru patru arii de responsabilitate: Resurse & Agricultură, Lanţul de aprovizionare & Procesare, Operaţiuni & Procese, Clienţi & Societate. Pornind de la punctele în care materiile prime sunt cultivate, prelucrate şi transportate către magazine, până în punctul în care produsele ajung la clienţi, aceste patru arii reprezintă Modelul Lidl de responsabilitate pe întregul lanţ de aprovizionare.
"Copiii noştri merită un viitor pe care noi suntem obligaţi să-l facem mai bun pentru ei. De aceea, noi, Lidl ne-am asumat să fim în continuare un actor responsabil care tratează cu seriozitate managementul sustenabilităţii şi impactul pe care îl are asupra mediului, economiei şi societăţii. Pentru a ilustra cum facem acest lucru, am continuat demersul nostru de transparenţă prin publicarea celui de-al doilea raport de sustenabilitate al Lidl România", a spus Frank Wagner, CEO Lidl România.
Pe partea de resurse şi agricultură, Lidl a eliminat din sortimentul său şi din reţetele articolelor achiziţionate de la furnizorii români ouăle care provin de la găini crescute în baterii.
Pe lanţul de aprovizionare şi procesare, peste 80% din furnizorii de bunuri şi servicii au fost din România. Cantitatea de legume şi fructe româneşti achiziţionate a crescut, în 2018, cu 19,42%, comparativ cu anul 2017. În total, peste 90.000 de tone de fructe şi legume au fost achiziţionate de la peste 200 de producători locali, certificaţi Global Gap. Numărul furnizorilor din România pentru tot sortimentul a crescut în anul 2018 cu 9,69%, de la 320 în 2017, la 351 în 2018.
De asemenea, 568 copaci au fost salvaţi, gradul de poluare a fost redus cu 717.064 kg eCO2, iar cantitatea de deşeuri a fost redusă cu 66.162 kg, prin parteneriatul cu CHEP, de reutilizare a paleţilor.
În aria de operaţiuni şi procese, peste 50.000 de tone de deşeuri au fost colectate selectiv în magazinele şi depozitele Lidl şi trimise către centrele de reciclare în perioada de raportare. Lidl a obţinut certificare ISO 50001 pentru eficienţă energetică, cel mai înalt standard internaţional de management al energiei şi a devenit partener fondator pentru Banca pentru Alimente Bucureşti şi Banca pentru Alimente Cluj. Peste 300 de tone de produse alimentare şi nealimentare au fost donate de companie.
În ceea ce priveşte aria de clienţi şi societate, peste 32.000.000 lei au fost investiţi în proiecte cu impact asupra mediului, educaţiei şi sănătăţii implementate de peste 60 de organizaţii non-guvernamentale. Numărul de produse din gama Cămara Noastră a crescut cu 75% - de la 98 de produse în 2016, la 175 de produse în 2018.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează în jur de 10.500 de magazine şi mai mult de 150 de centre în 28 de ţări la nivel mondial.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18347 / 19722 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...