ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Majoritatea companiilor se confruntă cu deficit de expertiză şi competenţe digitale în departamentele de taxe (raport)

10 Aprilie 2025   |   Agerpres

Sondajul mai constată că doar 32% dintre organizaţii investesc în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor şi doar 29% angajează noi talente pentru a acoperi aceste lacune, în timp ce colaborarea cu consultanţi externi este soluţia preferată de multe organizaţii.

 
 
Mai puţin de jumătate (43%) dintre organizaţii se consideră pregătite să facă faţă noilor obligaţii de reglementare fiscală, precum Pilonul II despre care 91% spun că va avea impact asupra afacerii lor, arată sondajul Global Reframing Tax Survey 2025, realizat de PwC la nivel global.

Mai mult, 95% admit că au deficit de angajaţi cu competenţe în domeniul expertizei fiscale specializate, inteligenţei artificiale şi analizei datelor.

"Rezultatele sondajului arată clar că departamentele care gestionează taxele se află sub presiunea îndeplinirii unor obligaţii de conformare tot mai sofisticate. Prin urmare au nevoie de resurse mai multe şi de abilităţi complexe de analiză a unui volum de date în creştere pentru a putea susţine reinventarea în organizaţiile lor şi alinierea strategiei fiscală cu obiectivele comerciale ale companiilor. În multe organizaţii, modul în care este văzută fiscalitatea ca un centru de costuri şi conformitate nu mai reprezintă o abordare adecvată în contextul actual. Pe lângă gestionarea reglementărilor, companiile trebuie să investească în tehnologie şi în dezvoltarea competenţelor echipelor fiscale pentru a-şi realiza rolul strategic pe care îl au în dezvoltarea afacerilor", a declarat Ruxandra Târlescu, Partener şi Lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică.


Sondajul mai constată că doar 32% dintre organizaţii investesc în dezvoltarea abilităţilor angajaţilor şi doar 29% angajează noi talente pentru a acoperi aceste lacune, în timp ce colaborarea cu consultanţi externi este soluţia preferată de multe organizaţii.

Astfel, 80% dintre respondenţi planifică să externalizeze cel puţin o parte din activităţile fiscale în următorii trei ani. Motivele principale includ accesul la competenţe în tehnologie, analiza datelor şi conformitate ESG, precum şi capacitatea de a menţine ritmul cu schimbările de reglementare.

Aproape jumătate (47%) dintre companiile participante la sondaj afirmă că îmbunătăţirea calităţii datelor este o prioritate pentru următorii trei ani, iar procente similare afirmă că funcţia fiscală va trebui să devină mai proactivă (43%) şi să se perfecţioneze în analiza datelor (42%). Cu toate acestea, atunci când sunt întrebaţi care sunt cele mai mari beneficii potenţiale ale transformării funcţiei fiscale, cele mai multe răspunsuri sunt reducerea costurilor şi creşterea eficienţei, planificarea şi strategia fiscală mai eficientă situându-se pe locul al treilea.

Pe măsură ce GenAI şi automatizarea câştigă teren, 56% dintre companii raportează deja beneficii concrete, iar peste 80% se aşteaptă ca GenAI să pregătească planificarea şi strategia fiscală în următorii trei ani.

Raportul PwC cuprinde opiniile a 1.205 directori din 47 de ţări şi evidenţiază rolul esenţial al implicării funcţiei fiscale în procesele de transformare digitală ale organizaţiilor pentru a maximiza valoarea strategică şi a reduce riscurile asociate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 119 / 18987
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Sebastian Guțiu, Managing Partner Schoenherr România, interviu în Italia Oggi: ” Mediul economic românesc prezintă lumini și umbre. 2025 va fi un an delicat; unele decizii politice și reforme structurale ar putea fi încetinite”
Women Lawyers | De vorbă cu Gabriela Neagu, Managing Associate la Băncilă, Diaconu și Asociații, avocatul care a construit de la zero practica de Banking & Finance a firmei: „Să ai șansa nu doar să faci parte dintr-o echipă, ci să o modelezi și să o dezvolți, este un proces care îți aduce atât satisfacție, cât și o responsabilitate reală”
Cum văd anul 2025 avocații considerați Leading Lawyers în M&A de către ghidurile juridice internaționale | Azi, de vorbă cu Bogdan C. Stoica, Partener PNSA, evidențiat de Legal 500 în categoria Leading Partners în practica de fuziuni și achiziții: ”Apariția unui nou val de antreprenori care se maturizează de la an al an, apariția unui numar record de fonduri de investiții ̸ private-equity și faptul că acestea cred în existența unor ținte de achiziție, sunt de natură să dea încredere”
Schoenherr a asistat Dentas Kağıt Sanayi cu privire la vânzarea fabricii sale din România către Hartmann Packaging | Mădălina Neagu (partener), coordonatoarea echipei: ”Sectorul producției din România continuă să atragă atenția investitorilor strategici”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Ordonanța de plată și arbitrajul (Powered by ZRVP)
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...