
Marii retaileri alimentari se confruntă cu o criză de personal
08 Iulie 2021
AgerpresAcest fenomen este mai accentuat pentru recrutarea de angajaţi care vizează activităţi din categorii precum: lucrători comerciali, casieri, pickeri sau lucrători polivalenţi, potrivit unui comunicat al companiei, remis, joi, AGERPRES.
Deficitul de personal pentru marile reţele din comerţul alimentar modern, experimentat înainte de pandemie, se repetă astăzi, fiind observat şi de ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară.
Acest fenomen este mai accentuat pentru recrutarea de angajaţi care vizează activităţi din categorii precum: lucrători comerciali, casieri, pickeri sau lucrători polivalenţi, potrivit unui comunicat al companiei, remis, joi, AGERPRES.
În prezent, ESSA are parteneriate pe termen lung cu cinci reţele de tip hypermarket, supermarket şi cash&carry, asigurând serviciile în aproximativ 2.108 puncte de vânzare.
"Ponderea cea mai mare de angajaţi, pentru anul 2021, se întâlneşte la categoria "picking". Avem solicitări de peste 300 persoane, pentru o singură comandă, durata de delegare fiind de cel puţin şase luni, la nivel naţional. În trimestrul al doilea al acestui an, s-a resimţit lipsa de personal disponibil. Piaţa a revenit practic la comportamentul de dinainte de criză, la momentul în care angajatorii erau cei intervievaţi şi nu candidaţii. Numărul mic de aplicanţi şi cel mare de job-uri disponibile face ca flexibilitatea angajatorilor să fie una foarte mare", declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut.
Din datele companiei reiese că angajatul bun la toate era uşor de recrutat şi selectat într-o perioadă similară ca şi mediu economic cu cea a anului trecut.
Mai concret, în 2020, în plină pandemie, prin blocarea activităţii din sectoare precum HoReCa sau ca efect al revenirii unor români din străinatate, ESSA şi-a mărit baza de date peste nivelul nevoilor de la acel moment.
"În ceea ce priveşte plăţile pentru angajatul ideal, există câteva limitări ce derivă din condiţiile generale de muncă din unitatea în care acesta este delegat. Astfel, o salarizare excesivă va conduce la demotivarea personalului deja existent, în timp ce o salarizare sub nivelul practicat în unitate va conduce la pierderea respectivului angajat. Cea mai eficientă soluţie rămâne cea cu plata în funcţie de performanţă", continuă Eugen Saulea.
Deficitul de personal pentru poziţiile punctate - lucrători comerciali, casieri, pickeri - este explicat şi prin faptul că retailerii alimentari au înregistrat o lipsă de candidaţi pentru poziţiile superior plătite şi poziţionate în zona calificată.
Iar motivul este simplu: această lipsă a permis accesarea poziţiilor respective şi de către cei cu pregătire inferioară, ceea ce a condus la descoperirea sectoarelor din structurile de execuţie.
Potrivit ESSA, acest fenoment este unul de actualitate, în sensul că personalul slab pregătit sau insuficient pregătit accesează poziţiile de middle management, efectul fiind transformarea job-urilor de execuţie în unele tranzitorii.
"Suntem în situaţia în care semestrul al doilea al acestui an a început cu un deficit de peste 400 de persoane în organigrama unui mare retailer. Perspectiva de a acoperi un astfel de deficit, într-un termen relativ scurt, este posibilă doar cu investiţii salariale mari, care să depăşească ofertele curente ale competitorilor. Vedem o creştere de 20% a cererii pentru suport, recrutare şi selecţie în trimestrul al treilea şi o creştere cu până la 40% în trimestrul al patrulea", mai spune Eugen Saulea.
La nivelul general al pieţei, de la începutul acestui an, cele mai multe comenzi din zona de retail au venit pentru poziţiile de picker. Comerţul online reprezintă o nişă pe care o vizează toţi marii retaileri pentru o dezvoltare accelerată pe termen scurt şi mediu.
Anul 2021 aduce o constantă în ceea ce priveşte comenzile online, variaţiile de volume fiind nesemnificative de la o lună la altă, se mai arată în comunicat.
Chiar dacă măsurile de relaxare au făcut posibilă deplasarea în locaţiile de proximitate, pentru aprovizionarea zilnică, sistemul de comenzi online a rămas unul cu o pondere majoritară pentru aprovizionarea unei familii.
Fondat în 2010 de antreprenorul Eugen Saulea, ESSA Group este astăzi unul dintre cei mai cunoscuţi jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară. În 2020, grupul a raportat afaceri de 15 milioane de euro, în creştere uşoară faţă de anul anterior.
Printre serviciile din portofoliul companiei se numără: recrutarea şi plasarea de forţă de muncă, BTL şi evenimente, servicii management POSM (materiale de comunicare), call center şi merchandising .
În prezent, ESSA oferă servicii în sistem leasing şi outsourcing pentru peste 30 de clienţi, furnizori şi producători, dar şi pentru marile lanţuri de retail precum Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 13842 / 19710 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...