ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Economiei va publica săptămânal stadiul schemelor de sprijin pentru IMM-uri

30 Decembrie 2020   |   Agerpres

Năsui a amintit care sunt cele trei scheme de ajutor de stat principale în contextul pandemiei.

 
 
Ministerul Economiei va publica săptămânal stadiul schemelor de ajutor de stat pentru IMM-uri, a scris, miercuri, pe Facebook, Claudiu Năsui, ministrul de resort.
 
"După primele 3 zile în Ministerul Economiei pot să vă spun că sunt foarte multe lucruri de făcut. Nu am mai scris pe Facebook în ultimul timp pentru că am avut zile foarte lungi la minister. Am intrat cu dorinţa de a face reforme, dar şi să duc la bun sfârşit toate programele deja începute. Pe principiul că nimeni nu trebuie să sufere pentru că s-a schimbat guvernul. Principalul cartof fierbinte al acestor zile a fost administrarea schemelor de ajutor de stat în contextul pandemiei. Prioritatea zero a ministerului trebuie să fie sănătatea economiei. Mediul privat a suferit enorm din această criză şi greul nu s-a terminat. Până acum greutăţile economice au fost resimţite doar de către cei din mediul privat", a arătat el.
 
Năsui a amintit care sunt cele trei scheme de ajutor de stat principale în contextul pandemiei.
 
Prima - prin care statul dă 2.000 de euro (microgranturi). A doua - prin care statul dă 15% din cifra de afaceri a anului 2019 (capital de lucru). A treia - prin care statul dă până la 200.000 de euro pentru investiţii. Toate aceste scheme sunt prin fonduri europene, statul român dând numai partea de cofinanţare.
 
"Când am venit în minister, nu se ştia în ce stadiu este fiecare schemă. Deşi mediul de afaceri care aplicase pentru aceste măsuri întreba destul de frecvent, informaţia nu apărea nicăieri. Aşa că în prima seară am făcut public stadiul schemelor. Mai mult, vom pune pe site-ul ministerului săptămânal stadiul lor, oricare ar fi el. Zic asta pentru că sunt întârzieri majore şi e corect ca românii care au aplicat pentru aceste scheme să fie informaţi corect. Oricare ar fi situaţia, nu voi abdica niciodată de la transparenţă. Adevărul trebuie spus", a continuat noul ministru.
 
În ceea ce priveşte schema 1, aceasta funcţionează bine şi nu sunt probleme mari.
 
"Am citit articole care spun că finanţările s-au făcut preferenţial şi nu în ordinea înscrierii. Am investigat şi este fals. Ce s-a întâmplat, însă, este că dosarele au fost repartizate la cele 9 agenţii din subordinea ministerului pentru a fi procesate mai repede. Iar împărţirea s-a făcut pe calupuri. Astfel încât procesările nu s-au mai făcut în ordinea înscrierilor. Primii procesaţi au fost cei care erau la începutul calupurilor şi nu neapărat cei care au solicitat primii. În momentul de faţă mai sunt ~500 de cereri de procesat pentru schema 1 iar banii au plecat deja în bănci, astfel încât, toţi cei care au aplicat şi au fost admişi vor primi banii", a continuat Năsui.
 
Pe schema 2, însă, este un blocaj mare, fiind 18.000 de solicitări care nu au fost încă procesate.
 
"Deblocarea acestui proces este prioritatea noastră principală acum. Ieri am fost la STS să discutăm despre îmbunătăţirea platformei astfel încât angajaţii Ministerului Economiei să trebuiască să facă cât mai puţine operaţiuni manuale. Trebuie să recunosc că STS-ul este o instituţie a statului român deosebit de profesionistă şi foarte bine condusă. Obiectivul lor principal este reuşita vaccinării, iar lucrul acesta este normal. Avem, însă, şi sprijinul lor pentru îmbunătăţirea platformei de ajutoare de stat, lucru care ar trebui să mai deblocheze o parte din schema 2. Pentru a depăşi restul blocajelor, avem mai multe idei despre cum putem suplimenta forţa de muncă care se ocupă de procesare", a mai spus oficialul guvernamental.
 
Pentru schema 3, ministerul a primit, de asemenea, multe întrebări de clarificare, iar răspunsurile vor fi postate pe site-ul ministerului.
 
"Pe viitor, sunt soluţii pentru a face lucrurile mult mai eficient. Deocamdată, însă, lucrăm cu ce avem. Am spus la audieri că e nevoie de predictibilitate şi continuitate. Nu putem să schimbăm roata la maşină din mers. Ducem la bun sfârşit aceste scheme, dar avem grijă să facem mai bine pe viitor. Nu voi susţine să se mai facă aceste scheme de ajutor de stat în felul în care au fost făcute până acum. Nu mai trebuie statul să dea punctaje şi să decidă cine primeşte şi cine nu primeşte finanţări. Există soluţii de piaţă, dar despre asta vorbim altă dată", a arătat el. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12778 / 16621
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...