
Ministerul Finanţelor dezvoltă aplicaţii de mobil pentru Spaţiul privat virtual şi extinde accesul la arhiva online
29 Septembrie 2020
AgerpresPotrivit sursei citate, ambele proiecte sunt co-finanţate din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăţi interacţiunea cetăţenilor şi a mediului de afaceri cu administraţia fiscală din România.
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a semnat în luna septembrie co-finanţare europeană în valoare de 43 de milioane de lei (9 milioane de euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spaţiul privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile şi se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituţiei prin intermediul portalului, a anunţat marţi ministerul.
Potrivit sursei citate, ambele proiecte sunt co-finanţate din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăţi interacţiunea cetăţenilor şi a mediului de afaceri cu administraţia fiscală din România.
"La începutul anului viitor va fi lansată licitaţia pentru achiziţia Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual şi definirea în detaliu a cerinţelor aferente adoptării noului cadru procedural şi informaţional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătăţirea interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri", se menţionează în comunicat.
Potrivit Ministerul Finanţelor, proiectul de creştere a capacităţii administrative a MFP şi a instituţiilor subordonate va avea ca scop optimizarea şi simplificarea serviciilor legate de obligaţiile fiscale şi nefiscale şi de plata taxelor în cadrul Spaţiului Privat Virtual (SPV). Totodată, acesta va facilita obţinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.
În urma implementării proiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă şi va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android şi IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop şi accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile.
Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate şi dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Valoarea proiectului se ridică la 23,949 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă - 20,133 milioane de lei şi contribuţia proprie - 3,836 milioane de lei.
Cel de-al doilea proiect, Creşterea capacităţii administrative a MFP şi a instituţiilor subordonate în vederea îmbunătăţirii interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri pentru obţinerea de documente din arhiva instituţiei are în vedere optimizarea şi simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituţiei prin intermediul portalului Spaţiului privat virtual (SPV).
Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil şi imediat către servicii publice disponibile non-stop şi din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodată, vor fi îmbunătăţite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate şi dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Prin soluţia implementată, Ministerul Finanţelor urmăreşte reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice şi juridice prin reducerea duratei de obţinere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare şi două drumuri la ghişeu, la o zi lucrătoare fără deplasare la ghişeu.
Valoarea proiectului este de 26,949 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă - 22,633 milioane de lei şi contribuţia proprie - 4,316 milioane de lei).
"Digitalizarea şi aplicarea de standarde în colaborarea dintre administraţia fiscală şi contribuabili reprezintă o prioritate a Ministerului Finanţelor Publice, ceea ce se va reflecta în creşterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparenţă şi predictibilitate", se mai precizează în comunicat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 16688 / 19729 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...