Reprezentanţii Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că propunerile Guvernului de modificare a Codului fiscal reprezintă o "cruce neagră pentru exportul de servicii" şi menţionează că în perioada următoare vor comunica public ce vor întreprinde în raport cu acţiunea Executivului.
"Nu există nicio ţară în această lume a cărei legislaţie fiscală să se schimbe la 180 de grade în câteva luni, iar noi, cei din Federaţia Operatorilor Români de Transport ne arătăm public indignarea totală faţă de noile prevederi propuse în acest proiect de Ordonanţă, prevederi ce nu au fost discutate sub nicio formă cu reprezentanţii mediului de afaceri din domeniu. Urmează ca în perioada următoare, FORT, împreună cu reprezentanţii celorlalte sectoare economice afectate atât de contextul actual cât şi de propunerile "negre" din ordonanţă, să comunice public ce urmează să întreprindă în raport cu acţiunea Guvernului", se menţionează într-un comunicat remis miercuri AGERPRES.
În opinia lor, Guvernul pregăteşte "lovitura fatală" pentru prestatorii de servicii de transport ce desfăşoară activităţi intra-comunitare şi internaţionale, prin modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri fiscale.
Potrivit sursei citate, la prevederile de la pct. 36: la articolul 76, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alin. (41) şi (42), cu următorul cuprins: "(41) Următoarele venituri cumulate lunar nu reprezintă venit impozabil în înţelesul impozitului pe venit, în limita plafonului lunar de cel mult 33% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat: a) prestaţiile suplimentare primite de salariaţi în baza clauzei de mobilitate potrivit legii, în limita a 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizaţia de delegare/detaşare, prin hotărâre a Guvernului, pentru personalul autorităţilor şi instituţiilor publice.
"Această modificare propusă în proiectul de Ordonanţă vine la câteva luni după ce transportatorii de mărfuri, după doi ani de aşteptări şi abuzuri, vedeau "luminiţa de la capătul tunelului", odată cu apariţia prevederilor "Legii 72/2022 - amnistia diurnelor recalificate fiscal şi modificarea regimului acestora". "Minunea" şi "lumina" au durat 3 luni şi iată că, în contradicţie cu interesele economice ale României şi contrar tuturor mişcărilor legislative privind diurna făcute de ţările vecine, pentru menţinerea competitivităţii transportatorilor, Guvernul Romaniei da peste cap toate planurile de afaceri ale transportatorilor români, pe care cu această măsură, îi scoate total din Europa", se menţionează în comunicat.
Transportatorii spun că toate acestea se întâmplă în contextul exploziei tarifelor la motorină, la piese de schimb, material rulant, asigurări RCA precum şi a blocajelor din frontieră, problemelor legate de corupţie şi celor generate de cea mai proastă infrastructură din Europa.
"Este cât se poate de clar acum că România este presată de UE să distrugă integral capitalul autohton din domeniile cheie care încă mai aduc bani la bugetul de stat. Pentru ca transportatorul român să aplice o astfel de prevedere trebuie ca salariul de bază să ajungă la cel puţin 10.000 RON net/lunar iar pentru un astfel de venit acordat şoferilor, compania de transport ar trebui să practice tarife de transport cu mult mai mari faţă de cele din prezent", au mai transmis reprezentanţii FORT.