Peste 50% dintre companiile din România aleg varianta revenirii parţiale la birouri (studiu)
07 August 2020 AGERPRES
Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
Peste jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri, într-un sistem de ture prin rotaţie a angajaţilor sau întoarcerea pe bază de voluntariat a unui număr limitat de angajaţi, potrivit unui studiu desfăşurat de Bookster, prima bibliotecă publică modernă pentru companii din România.
Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
"Alte concluzii ale studiului ne arată că firmele mari (mai mult de 300 de angajaţi), firmele din Bucureşti şi cele din industriile IT, telecom şi educaţie par cele mai înclinate să rămână în 'work from home'", se menţionează în comunicat.
Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
"Alte concluzii ale studiului ne arată că firmele mari (mai mult de 300 de angajaţi), firmele din Bucureşti şi cele din industriile IT, telecom şi educaţie par cele mai înclinate să rămână în 'work from home'", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, încă de la jumătatea lunii martie, piaţa muncii din România se află într-un proces continuu de adaptare la noile condiţii de lucru şi la respectarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-Cov-2.
"Mai mult de jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri. Companiile mari sunt cele mai înclinate să rămână în 'work from home'. Fie că este vorba de întoarcerea la birou pe bază de voluntariat sau cu un program în ture, prin care angajaţii merg prin rotaţie la birou, 53% dintre companiile întrebate au declarat că aleg varianta întoarcerii parţiale la birou pentru perioada următoare. Peste 30% dintre companii rămân într-un program de lucru exclusiv de acasă, iar numai 15% se întorc complet, cu toţi angajaţii, în spaţiile de birouri rămase goale în perioada stării de urgenţă.", susţin autorii sondajului.
Totodată, companiile mici şi foarte mici sunt cele mai înclinate către o întoarcere completă la birou. Astfel, 20% dintre companiile din această categorie şi-au exprimat dorinţa de a reveni la birou, versus 13% în categoria companiilor medii. Sub 10% dintre companiile mari au precizat că vor renunţa complet la lucrul de acasă în favoarea reluării activităţii normale, din birouri.
Industria sau specificul activităţii este un factor determinant al deciziei de întoarcere la birou. Din studiul Bookster aflăm că mare parte dintre companiile din IT (54%) şi Telecom (70%) rămân să lucreze integral de acasă. Industriile de Retail (72%), Banking (68%), Automotive (58%), Servicii (56%), Consultanţă (55%), FMCG (60%) şi chiar şi Pharma (71%) optează pentru o întoarcere parţială a angajaţilor la birouri.
Preferinţa pentru lucrul integral de la birou este cea mai evidentă în industria de Manufacturing - aproape jumătate dintre companiile din această industrie îşi desfăşoară activitatea în modul tradiţional, cu toţi angajaţii la birourile fizice.
De asemenea, din analiza răspunsurilor se poate observa o înclinare mai puternică spre lucrul complet de acasă la companiile din Bucureşti (36%), în comparaţie cu restul zonelor ţării, unde doar 24% dintre companii au menţionat că rămân să lucreze cu toţi angajaţii de acasă în perioada următoare.
Peste 1.000 de companii din România au ales să ofere angajaţilor acces la serviciile de livrare şi recomandare personalizată de cărţi din biblioteca publică Bookster.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 17886 / 20563 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





