
Peste 50% dintre companiile din România aleg varianta revenirii parţiale la birouri (studiu)
07 August 2020
AGERPRESDintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
Peste jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri, într-un sistem de ture prin rotaţie a angajaţilor sau întoarcerea pe bază de voluntariat a unui număr limitat de angajaţi, potrivit unui studiu desfăşurat de Bookster, prima bibliotecă publică modernă pentru companii din România.
Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
"Alte concluzii ale studiului ne arată că firmele mari (mai mult de 300 de angajaţi), firmele din Bucureşti şi cele din industriile IT, telecom şi educaţie par cele mai înclinate să rămână în 'work from home'", se menţionează în comunicat.
Dintre cele 800 de companii participante la studiu, 21% fac parte din categoria companiilor mari şi foarte mari, 36% sunt companii de dimensiuni medii, iar 43% sunt din categoria companiilor mici şi foarte mici.
"Alte concluzii ale studiului ne arată că firmele mari (mai mult de 300 de angajaţi), firmele din Bucureşti şi cele din industriile IT, telecom şi educaţie par cele mai înclinate să rămână în 'work from home'", se menţionează în comunicat.
Potrivit sursei citate, încă de la jumătatea lunii martie, piaţa muncii din România se află într-un proces continuu de adaptare la noile condiţii de lucru şi la respectarea măsurilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-Cov-2.
"Mai mult de jumătate dintre companii aleg reîntoarcerea parţială la birouri. Companiile mari sunt cele mai înclinate să rămână în 'work from home'. Fie că este vorba de întoarcerea la birou pe bază de voluntariat sau cu un program în ture, prin care angajaţii merg prin rotaţie la birou, 53% dintre companiile întrebate au declarat că aleg varianta întoarcerii parţiale la birou pentru perioada următoare. Peste 30% dintre companii rămân într-un program de lucru exclusiv de acasă, iar numai 15% se întorc complet, cu toţi angajaţii, în spaţiile de birouri rămase goale în perioada stării de urgenţă.", susţin autorii sondajului.
Totodată, companiile mici şi foarte mici sunt cele mai înclinate către o întoarcere completă la birou. Astfel, 20% dintre companiile din această categorie şi-au exprimat dorinţa de a reveni la birou, versus 13% în categoria companiilor medii. Sub 10% dintre companiile mari au precizat că vor renunţa complet la lucrul de acasă în favoarea reluării activităţii normale, din birouri.
Industria sau specificul activităţii este un factor determinant al deciziei de întoarcere la birou. Din studiul Bookster aflăm că mare parte dintre companiile din IT (54%) şi Telecom (70%) rămân să lucreze integral de acasă. Industriile de Retail (72%), Banking (68%), Automotive (58%), Servicii (56%), Consultanţă (55%), FMCG (60%) şi chiar şi Pharma (71%) optează pentru o întoarcere parţială a angajaţilor la birouri.
Preferinţa pentru lucrul integral de la birou este cea mai evidentă în industria de Manufacturing - aproape jumătate dintre companiile din această industrie îşi desfăşoară activitatea în modul tradiţional, cu toţi angajaţii la birourile fizice.
De asemenea, din analiza răspunsurilor se poate observa o înclinare mai puternică spre lucrul complet de acasă la companiile din Bucureşti (36%), în comparaţie cu restul zonelor ţării, unde doar 24% dintre companii au menţionat că rămân să lucreze cu toţi angajaţii de acasă în perioada următoare.
Peste 1.000 de companii din România au ales să ofere angajaţilor acces la serviciile de livrare şi recomandare personalizată de cărţi din biblioteca publică Bookster.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17225 / 19902 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...