
Peste două treimi dintre români folosesc mult mai mult smartphone-urile,faţă de perioada pre-pandemie (Barometru)
13 Mai 2021
AgerpresConform cercetării "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor", în topul celor mai folosite aplicaţii mobile se află cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.
Şapte din zece români (68,3%) susţin că, faţă de perioada dinaintea pandemiei, folosesc cu mult mai mult telefoanele mobile, iar peste două treimi au recunoscut că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum, relevă datele unui Barometru realizat de consultanţii Frames, la comanda platformei Factory 4.0.
Conform cercetării "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor", în topul celor mai folosite aplicaţii mobile se află cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.
În acelaşi timp, peste jumătate dintre respondenţi (51,7%) folosesc aplicaţiile mobile care îi conectează cu propriul corp, 18,7% cu maşina şi 14% cu casa, iar în topul celor mai utilizate aplicaţii se mai regăsesc cele de shopping (cumpărături), productivitate (e-mail, documente, tabele), muzică, jocuri, mâncare (food delivery, reţete online etc.), fitness, stil de viaţă, cursuri online, călătorii şi dating.
Datele Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în Barometrul Frames, relevă faptul că peste trei sferturi (78,2%) dintre gospodăriile din România au avut acces la reţele de Internet în 2020, cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent. Totodată, ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au utilizat internetul cel puţin o dată a ajuns la 85,9%, cu 3,6 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent.
În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet, în creştere cu 0,9% (133.000), faţă de anul anterior.
"Dincolo de subiectele de tip can-can, de senzaţionalul teoriilor privind 'Big Brother' & vaccinarea şi 5G, pentru marea majoritate a celor chestionaţi (87%), folosirea datelor personale de către aplicaţiile mobile nu reprezintă un motiv de îngrijorare. Acest lucru poate fi pus şi pe seama slabei conştientizări a pericolelor legate de securitatea cibernetică şi atitudinea generală faţă de protecţia datelor cu caracter personal şi a reputaţiei în mediul online. Numai 7,3% dintre respondenţi s-au arătat preocupaţi de securitatea datelor, iar 5,7% au evitat să răspundă, considerând că nu au informaţiile necesare. 57,8% au declarat că, atunci când accesează aplicaţiile mobile, o fac în primul rând de pe reţele wi-fi, iar 42,2% de pe reţelele mobile", se menţionează în raportul citat.
La nivelul lunii ianuarie a acestui an, în România existau 26 milioane de conexiuni mobile, iar numărul acestora a ajuns să reprezinte 135,6% din totalul populaţiei.
Peste două treimi (68,9%) dintre români au declarat că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum şi 14,3% că "în foarte mare măsură". Mai mult, 82,9% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că efectuează constant plăţi prin intermediul aplicaţiilor mobile pentru shopping, plăţi uzuale, filme, social media, health. De asemenea, s-a observat un interes crescut al românilor pentru educaţia online.
Rezultatele Barometrului arată că 62,2% dintre cei chestionaţi au spus că, atunci când îşi caută un loc de muncă sau când vor să se perfecţioneze într-o nouă activitate, caută o aplicaţie mobilă care să-i ajute.
În ceea ce priveşte gradul de utilizare al terminalelor inteligente, 68,3% dintre români susţin că, faţă de perioada de dinainte de pandemie, folosesc mult mai mult telefoanele mobile.
Barometrul "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor" a fost realizat pe un eşantion de 650 de respondenţi, în perioada 6 - 9 mai 2021. Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email, iar profilul respondenţilor a fost reprezentat de 56% bărbaţi şi 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 54 ani.
Factory 4.0 reprezintă o platformă de susţinere a competenţelor angajaţilor din industria românească pentru digitalizarea companiilor, prin dezvoltarea competenţelor resursei umane, susţinută de companii de tehnologie, precum: Bosch Rexroth, Phoenix Contact, Kuka, ifm electronic şi Dell Technologies.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14178 / 19454 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...