ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

Peste două treimi dintre români folosesc mult mai mult smartphone-urile,faţă de perioada pre-pandemie (Barometru)

13 Mai 2021   |   Agerpres

Conform cercetării "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor", în topul celor mai folosite aplicaţii mobile se află cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.

 
 
Şapte din zece români (68,3%) susţin că, faţă de perioada dinaintea pandemiei, folosesc cu mult mai mult telefoanele mobile, iar peste două treimi au recunoscut că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum, relevă datele unui Barometru realizat de consultanţii Frames, la comanda platformei Factory 4.0.
 
Conform cercetării "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor", în topul celor mai folosite aplicaţii mobile se află cele de ştiri, social media, filme şi monitorizarea sănătăţii.
 
În acelaşi timp, peste jumătate dintre respondenţi (51,7%) folosesc aplicaţiile mobile care îi conectează cu propriul corp, 18,7% cu maşina şi 14% cu casa, iar în topul celor mai utilizate aplicaţii se mai regăsesc cele de shopping (cumpărături), productivitate (e-mail, documente, tabele), muzică, jocuri, mâncare (food delivery, reţete online etc.), fitness, stil de viaţă, cursuri online, călătorii şi dating.
 
Datele Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în Barometrul Frames, relevă faptul că peste trei sferturi (78,2%) dintre gospodăriile din România au avut acces la reţele de Internet în 2020, cu 2,5 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent. Totodată, ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 de ani care au utilizat internetul cel puţin o dată a ajuns la 85,9%, cu 3,6 puncte procentuale mai mult decât în anul precedent.
 
În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet, în creştere cu 0,9% (133.000), faţă de anul anterior.
 
"Dincolo de subiectele de tip can-can, de senzaţionalul teoriilor privind 'Big Brother' & vaccinarea şi 5G, pentru marea majoritate a celor chestionaţi (87%), folosirea datelor personale de către aplicaţiile mobile nu reprezintă un motiv de îngrijorare. Acest lucru poate fi pus şi pe seama slabei conştientizări a pericolelor legate de securitatea cibernetică şi atitudinea generală faţă de protecţia datelor cu caracter personal şi a reputaţiei în mediul online. Numai 7,3% dintre respondenţi s-au arătat preocupaţi de securitatea datelor, iar 5,7% au evitat să răspundă, considerând că nu au informaţiile necesare. 57,8% au declarat că, atunci când accesează aplicaţiile mobile, o fac în primul rând de pe reţele wi-fi, iar 42,2% de pe reţelele mobile", se menţionează în raportul citat.
 
La nivelul lunii ianuarie a acestui an, în România existau 26 milioane de conexiuni mobile, iar numărul acestora a ajuns să reprezinte 135,6% din totalul populaţiei.
 
Peste două treimi (68,9%) dintre români au declarat că aplicaţiile mobile le-au influenţat, în mare măsură, obiceiurile de consum şi 14,3% că "în foarte mare măsură". Mai mult, 82,9% din totalul persoanelor chestionate au afirmat că efectuează constant plăţi prin intermediul aplicaţiilor mobile pentru shopping, plăţi uzuale, filme, social media, health. De asemenea, s-a observat un interes crescut al românilor pentru educaţia online.
 
Rezultatele Barometrului arată că 62,2% dintre cei chestionaţi au spus că, atunci când îşi caută un loc de muncă sau când vor să se perfecţioneze într-o nouă activitate, caută o aplicaţie mobilă care să-i ajute.
 
În ceea ce priveşte gradul de utilizare al terminalelor inteligente, 68,3% dintre români susţin că, faţă de perioada de dinainte de pandemie, folosesc mult mai mult telefoanele mobile.
 
Barometrul "RomanianApp. Cum au influenţat aplicaţiile mobile viaţa românilor" a fost realizat pe un eşantion de 650 de respondenţi, în perioada 6 - 9 mai 2021. Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email, iar profilul respondenţilor a fost reprezentat de 56% bărbaţi şi 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 54 ani.
 
Factory 4.0 reprezintă o platformă de susţinere a competenţelor angajaţilor din industria românească pentru digitalizarea companiilor, prin dezvoltarea competenţelor resursei umane, susţinută de companii de tehnologie, precum: Bosch Rexroth, Phoenix Contact, Kuka, ifm electronic şi Dell Technologies. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 375 / 15064
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Privacy & Data Protection, Technology and Intellectual Property
Wolf Theiss a asistat Glovo în achiziţia de 170 mil. € a 6 companii deţinute de Delivery Hero în Europa Centrală şi de Est. Echipa din București, sub îndrumarea partenerului Ileana Glodeanu, a acționat în calitate de coordonator pentru consultanța multijurisdicțională oferită în toate fazele tranzacției
Un nou standard de guvernanță corporativă intră în vigoare la 17 decembrie 2021 | NNDKP a formalizat un parteneriat cu WhistleB, unul dintre furnizorii importanți de software de gestionare a avertizărilor de integritate
Cum lucrează și ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații DLA Piper Dinu din practica de Concurență, care acoperă 15-20% din activitatea firmei. Echipa locală a participat la efortul rețelei internaționale de a dezvolta Aiscension, un instrument care permite evaluarea expunerii la risc, bazat pe algoritmi de procesare a volumelor mari de informații și dezvoltat pentru a învața în mod continuu, care ajută clienții să detecteze eventuale probleme de concurență în mod preventiv
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Arina – Maria Cătălinoiu, 88 de puncte la examen: Mă îndrept către profesia de avocat, după ce am luat în considerare și carierele de procuror și notar. Am descoperit recent un program de Drept medical care mi-a atras atenția, deoarece implică două domenii care mă interesează și reprezintă o ramură relativ nouă, ce devine din ce în ce mai relevantă
CMS a reprezentat cu succes o companie internațională de petrol și gaze din România într-un litigiu fiscal cu o valoare de mai multe milioane de euro
LegiTeam: Wolf Theiss is looking for a lawyer (3 years of experience) | Corporate M&A or Employment practice
Avocații de concurență de la RTPR au avut agenda plină în ultimul an: valul de tranzacții asistate au adus volume mari de lucru, iar litigiile din această arie au consemnat o premieră și multe victorii. Valentin Berea, partenerul coordonator al practicii: Punctul forte al echipei constă în expertiza complementară a membrilor săi, dublată de o practică îndelungată
Studiu Refinitiv | Cum și-au împărțit firmele de avocatură harta fuziunilor și achizițiilor din zona EMEA în primele luni din 2021. O firmă cu 200 de avocați, pe primul loc în Europa Estică
LegiTeam: MPR | Partners is looking for real estate and employment associates
LegiTeam: ZRVP recrutează 2 avocați definitivi | Departament Litigii
Victorie a echipei de arbitraj formată din avocații RTPR și Allen & Overy, într-un arbitraj LCIA. Tribunalul Arbitral a acordat toate daunele solicitate de clientul Premier Energy
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...