
Piaţa de asigurări va creşte anul acesta cu 5-7%, iar ritmul s-ar putea păstra şi anul viitor (Asirom)
03 Octombrie 2019
AGERPRESDe mai bine de un an, Asirom VIG derulează un amplu program de transformare care vizează repoziţionarea companiei pe piaţa românească a asigurărilor.
Piaţa de asigurări ar putea creşte anul acesta cu 5-7%, iar ritmul s-ar putea păstra şi anul viitor dacă nu se întâmplă ceva fundamental în economie, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Bogdan Zamfirescu, membru al directoratului Asirom.
"Anul acesta, creşterea va fi ceva situat în jurul a 5-7%. Anul viitor probabil se va menţine trendul dacă nu se schimbă ceva fundamental în economie. Este foarte important ciclul economic, dacă intrăm într-un proces de recesiune sau nu. Se tot vorbeşte zilele astea în piaţă. Dar noi mergem pe un scenariu în care economia continuă să crească, să îşi păstreze ritmul", a spus Bogdan Zamfirescu, prezent la o conferinţă de presă organizată de companie.
El a menţionat că anul acesta se vede o creştere legată de evoluţia pieţei de auto din România şi mai puţin o evoluţie în zona de asigurări de proprietăţi sau în alte domenii. De asemenea, Bogdan Zamfirescu a menţionat că jucătorii din piaţă tind către un mix de produse echilibrat şi mai asemănător cu ceea ce există dincolo de graniţa de Vest a României.
"Anul acesta, creşterea va fi ceva situat în jurul a 5-7%. Anul viitor probabil se va menţine trendul dacă nu se schimbă ceva fundamental în economie. Este foarte important ciclul economic, dacă intrăm într-un proces de recesiune sau nu. Se tot vorbeşte zilele astea în piaţă. Dar noi mergem pe un scenariu în care economia continuă să crească, să îşi păstreze ritmul", a spus Bogdan Zamfirescu, prezent la o conferinţă de presă organizată de companie.
El a menţionat că anul acesta se vede o creştere legată de evoluţia pieţei de auto din România şi mai puţin o evoluţie în zona de asigurări de proprietăţi sau în alte domenii. De asemenea, Bogdan Zamfirescu a menţionat că jucătorii din piaţă tind către un mix de produse echilibrat şi mai asemănător cu ceea ce există dincolo de graniţa de Vest a României.
De mai bine de un an, Asirom VIG derulează un amplu program de transformare care vizează repoziţionarea companiei pe piaţa românească a asigurărilor. Lansată în cursul anului 2018, noua strategie a companiei pune accent pe dezvoltarea echilibrată, durabilă a portofoliului prin creşterea afacerilor generatoare de valoare şi promovarea serviciilor superioare.
'Avem o nouă filosofie de business, prin care ne propunem să proiectăm la nivelul clienţilor şi partenerilor companiei o percepţie care poate fi exprimată în două cuvinte: simplu; sigur. Vrem ca, progresiv, să creştem gradul de accesibilitate la produsele şi serviciile pe care le oferim şi, în paralel, să câştigăm încrederea deplină a unui număr tot mai mare dintre cei cu care interacţionăm', declară Cristian Ionescu, preşedinte al Directoratului Asirom.
Acesta este contextul în care priorităţile Asirom VIG vizează dezvoltarea accelerată a afacerilor facultative, ce adaugă valoare portofoliului companiei, în detrimentul subscrierilor de poliţe obligatorii. Iar rezultatele preliminare din anul curent sunt mai mult decât relevante în a evidenţia noua strategie: vânzările de poliţe RCA au, actualmente, o pondere de sub 20% în portofoliul companiei, în timp ce asigurările de viaţă şi cele generale facultative generează peste 80% din subscrieri. În urmă cu 12 luni, ponderile erau de 55% asigurări obligatorii RCA şi 45% asigurări facultative (generale şi de viaţă).
În spatele statisticilor ce prezintă evoluţia portofoliului Asirom VIG stau o serie de programe complexe ce vizează modernizarea ofertei companiei, atât în ceea ce priveşte produsele, cât şi serviciile. La sfârşitul anului 2018, de exemplu, Asirom a lansat două noi produse proprii de asigurări de sănătate - ConfortMed şi GrupMed - care au fost foarte bine primite pe piaţă, înregistrând vânzări de peste 10 milioane de lei în primele 7 luni din 2019. Revizuirea produselor vizează şi alte linii de business - precum asigurările de bunuri, de călătorii sau Casco - urmărindu-se simplificarea acestora şi adaptarea lor la cerinţele clienţilor.
Asirom VIG a făcut, deja, paşi importanţi şi în direcţia îmbunătăţirii serviciilor oferite. Clienţii companiei îşi pot programa online vizitele la medic şi pot notifica online daunele auto. Au fost, de asemenea, extinse posibilităţile de colectare a ratelor de asigurare, prin utilizarea diverselor aplicaţii disponibile pe piaţă (Coduri de bare, Pago, PayU, PayPoint, Direct debit şi Internet banking). Recent, Asirom a lansat asistentul virtual Clara, primul chatbot inteligent capabil să emită poliţe de asigurări de călătorie simplu şi rapid, ce realizează scanarea automată a documentelor şi procesarea electronică a plăţilor. Iar acest proces de îmbunătăţire a interacţiunii clienţilor cu Asirom va continua pe toate palierele.
'Ne-am angajat să modernizăm Asirom şi ne dorim ca acest lucru să fie reflectat şi la nivelul reprezentării publice a brandului. În acest sens am lansat nouă identitate vizuală a companiei noastre. Brandul Asirom are, aşadar, o nouă imagine, ce include nu doar o nouă sigla, ci şi un concept de comunicare actualizat, care îşi propune să reflecte noua filosofie de business', completează Cristian Ionescu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 18137 / 19269 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Conversion Marketing, parte a grupului eMAG, la transferul activității Profitshare către 2Performant
Rising Stars | Raluca Biță, unul dintre cei mai buni studenți ai generației sale, a ales să profeseze în sfera Dreptului financiar-bancar în echipa Filip & Company: ” Una dintre principalele mele așteptări a fost să găsesc un mediu care să mă stimuleze intelectual și să-mi ofere ocazia de a rezolva probleme complexe și am întâlnit exact asta. Fiecare caz aduce provocări unice, care necesită o combinație de cunoștințe juridice, gândire critică și creativitate în găsirea celor mai bune soluții pentru clienți”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...