
KeysFin: Piaţa de cosmetice din România se va apropia de două miliarde de euro în 2019 (analiză)
20 Iunie 2019
AGERPRESAstfel, analiza indică, pe ansamblu, un business ce se apropie semnificativ de două miliarde de euro în 2019, incluzând atât producţia cât şi comercializarea de cosmetice.
![]() |
Piaţa de cosmetice din România, producţie şi comerţ, a crescut cu aproape 50% în ultimii 5 ani, totalizând anul trecut peste 1,7 miliarde de euro în 2018, iar estimările pentru acest an arată un business ce se apropie de două miliarde de euro, potrivit unei analize despre piaţa cosmeticelor din România.
"Afacerile din sectorul producţiei de cosmetice din România s-au dublat între 2013 şi 2017, la peste 100 de milioane de euro, iar datele preliminare din 2018 indică depăşirea pragului de 120 de milioane de euro. Cifra de afaceri a producătorilor locali de cosmetice a crescut cu 11% faţă de 2016, respectiv cu 108,5% faţă de 2013, la 104,8 milioane de euro în 2017. Şi comerţul cu cosmetice a înregistrat un ritm susţinut, avansând cu peste 4% faţă de 2016 şi cu 35,4% faţă de 2013, la aproape 1,5 miliarde de euro în 2017. Extinderea gamei de produse şi publicitatea susţinută s-au pliat excelent pe trendul de creştere economică şi pe diversificarea obiceiurilor de consum", arată rezultatele analizei realizate de Frames în colaborare cu KeysFin.
"Afacerile din sectorul producţiei de cosmetice din România s-au dublat între 2013 şi 2017, la peste 100 de milioane de euro, iar datele preliminare din 2018 indică depăşirea pragului de 120 de milioane de euro. Cifra de afaceri a producătorilor locali de cosmetice a crescut cu 11% faţă de 2016, respectiv cu 108,5% faţă de 2013, la 104,8 milioane de euro în 2017. Şi comerţul cu cosmetice a înregistrat un ritm susţinut, avansând cu peste 4% faţă de 2016 şi cu 35,4% faţă de 2013, la aproape 1,5 miliarde de euro în 2017. Extinderea gamei de produse şi publicitatea susţinută s-au pliat excelent pe trendul de creştere economică şi pe diversificarea obiceiurilor de consum", arată rezultatele analizei realizate de Frames în colaborare cu KeysFin.
Astfel, analiza indică, pe ansamblu, un business ce se apropie semnificativ de două miliarde de euro în 2019, incluzând atât producţia cât şi comercializarea de cosmetice.
Evoluţia semnificativă a pieţei trebuie pusă în legătură directă şi cu importurile de produse cosmetice, care au crescut cu 9,7% faţă de anul 2017 şi au fost cu 102% mai mari decât în 2010, la 525,5 milioane de euro în 2018.
Pe subcomponente, companiile au importat în principal produse de înfrumuseţare sau de machiaj (35% din total în 2018), urmate de parfumuri, produsele de igienă corporală şi cele de îngrijire a părului.
La capitolul exporturi, performanţa sectorului este una semnificativă, raportat la nivelul de acum 7 ani.
Astfel, datele financiare arată că exporturile de cosmetice din România au avansat cu 276% faţă de 2010, la 327,5 milioane de euro în 2018. Faţă de 2017, exporturile de cosmetice au scăzut însă uşor, cu 1,3% faţă de 2017.
"Companiile româneşti au exportat cel mai mult produse de îngrijire a părului (70% din totalul exporturilor de cosmetice în 2018), urmate de cele de igienă corporală, înfrumuseţare sau machiaj şi parfumuri. Importurile de produse cosmetice au crescut cu 9,7% faţă de anul 2017 şi au fost cu 102% mai mari decât în 2010, la 525,5 milioane de euro în 2018. Pe subcomponente, companiile au importat în principal produse de înfrumuseţare sau de machiaj (35% din total în 2018), urmat de parfumuri, igienă corporală şi de produsele de îngrijire a părului. Pe ansamblu, deficitul comercial al pieţei de produse cosmetice a crescut cu 34,5% în 2018 faţă de 2017, la 198 milioane de euro, fiind cu 14,6% mai mare faţă de 2010", se arată în studiul citat.
Raportat la cifra de afaceri, Farmec este cel mai importat jucător din piaţă, compania înregistrând în 2017 o cifră de afaceri de 46,9 milioane de euro, ceea ce reprezintă 45% din totalul pieţei. În topul producătorilor de cosmetice, locul secund este ocupat de Detergenţi SA, companie deţinută indirect via Procter & Gamble Marketing România SRL de o subsidiară a americanilor de la The Procter&Gamble Company, cu o cifră de afaceri de 22,1 milioane de euro în 2017 (21% din totalul pieţei). Locul trei este ocupat de Papillon Laboratories Cosmetiques SRL, companie controlată de ciprioţii de la Mirlalon Holdings Limited, cu afaceri de 11,8 milioane de euro în 2017 (11% din total).
Potrivit analizei, clasamentul este completat de două firme cu capital 100% românesc, Ais Pharma SRL şi Gerocossen SRL, ambele companii cu capital 100% românesc.
În ceea ce priveşte comerţul cu cosmetice, cele mai mari afaceri pe codul CAEN 4775 le-a raportat în 2017 Interbrands Marketing & Distribution SRL, cu 187,4 milioane euro. Compania, ce deţine aproape 16% din totalul pieţei, este controlată în proporţie de peste 90% de ciprioţii de la Holson Holdings Limited. În top urmează L'oreal România SRL, parte a grupului francez cu acelaşi nume, cu afaceri de 80,9 milioane euro, şi Sarantis România SA, controlată tot de investitori din Cipru prin Gr Sarantis Cypus Limited, companie care a raportat o cifră de afaceri de 65,3 milioane euro.
Pe codul CAEN 4645, DM Drogerie Markt SRL, controlată de DM Drogerie Markt GMBH din Austria, Millenium PRO Design SRL, deţinută majoritar de investitori locali şi Sephora Cosmetics România SA (controlată de Sephora Cyprus Limited) sunt principalii jucători din piaţă.
Analiza Keysfin arată că, din punct de vedere regional, cele mai mari afaceri, aproape 70% din total, au fost realizate de firmele din judeţul Cluj. Topul este completat de companiile din Bucureşti, Prahova, Timiş şi Sibiu, iar împreună primele 5 judeţe au înregistrat 98% din cifra de afaceri totală a producătorilor de cosmetice.
"Judecând din punct de vedere al profitabilităţii, datele vin să susţină evoluţia semnificativă a acestui sector. Dintre cele 145 de companii producătoare de cosmetice analizate, 73 au înregistrat profit, 52 au avut pierdere restul înregistrând un rezultat nul. Rezultatul net a crescut cu 2% faţă de 2016 şi este cu 163% peste nivelul din 2013 la 7,8 milioane de euro în 2017. Datoriile comerciale ale producătorilor de cosmetice au reprezentat 50% din total, ceea ce indică o dependenţă crescută de creditul furnizor, mult peste media economiei din 2017 de 32%", arată analiza KeyFin.
În ceea ce priveşte comerţul cu cosmetice, dintre cele 1.960 de companii analizate, 949 au înregistrat profit, 725 au avut pierdere restul înregistrând un rezultat nul. Rezultatul net a scăzut marginal faţă de 2016 însă este cu peste 210% peste nivelul din 2013, la 71,1 milioane de euro în 2017. Datoriile comerciale ale comercianţilor de cosmetice au reprezentat 43,7% respectiv 38,5% ceea ce indică o dependenţă mai redusă de creditul furnizor, însă rămâne peste media economiei din 2017 de 32%.
Referitor la numărul de angajaţi din sectorul cosmeticelor din România, acesta era în 2017 de aproape 14.000, cei mai mulţi fiind în sectorul comerţului. Dacă producătorii raportau 1.654 de angajaţi, cu 6,4% peste nivelul din 2016 şi cu aproape 50% faţă de 2013, comercianţii de cosmetice aveau 12.100 de angajaţi în 2017, mai mulţi cu 44,5% faţă de anul 2013.
Analiza KeysFin arată, totodată, că, în sectorul de producţie, costul cu forţa de muncă a crescut cu 6%, la 14.300 de euro per angajat, în timp ce productivitatea a avansat cu 5%, la 63.000 de euro, în 2017. În cazul comerţului, datele financiare din 2017 indică cel mai scăzut raport între cost şi productivitate, de doar 7,8%, la polul opus avem producţia cu un nivel al costului per angajat de 22,6% din productivitatea medie.
Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN: producţie 2042 - fabricarea parfumurilor şi a produselor cosmetice (de toaletă) sau comerţ: 4645 - comerţ cu ridicata al produselor chimice şi 4775 - comerţul cu amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie, în magazine specializate. Toate cifrele sunt exprimate în euro, la cursul mediu anual afişat de BNR iar datele au fost extrase în prima parte a lui 2019. Estimările au la bază rata medie anuală, calculată pe o perioadă de cel puţin 5 ani.
Informaţiile sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 19048 / 19758 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...