
Piaţa românească de cafea out of home se ridică la 600 de milioane de euro; o treime din sumă, generată în Bucureşti (studiu)
26 Iulie 2023
AgerpresPotrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Piaţa de cafea out of home din România este o industrie care se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată în Bucureşti, acolo unde preţul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
Conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul "Consumul de cafea out-of-home în România" analizează comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi.
Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenţi consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondenţi beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2,7 ceşti de cafea pe zi.
În Bucureşti, preţul mediu plătit pentru o ceaşcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte oraşe analizate, preţul mediu este de 9,4 lei.
Studiul mai semnalează că doar 49% dintre respondenţii din Bucureşti cunosc termenul "cafea de specialitate", în celelalte oraşe analizate media fiind de 47%.
"România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au 'normalizat' din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit studiului, 47% dintre bucureşteni şi-au achiziţionat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.
În cadrul celorlalte oraşe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au achiziţionat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% dintr-un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.
Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinţe cu impact economic, social, politic şi cultural şi de a împărţăşi know-how şi soluţii aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea Food Fest şi Intimate Roundtable Conversations.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 5327 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...